Pistetääs nyt hieman tiivistystä täältä Stokiksesta.
Close-Up Festival 2006
La:
Cult of Luna. Mulle täysin uusi tuttavuus, mutta paremmin tämä muhun upposi kuin ISIS.
Evergray. Ei pystynyt kovin montaa biisiä katsomaan. Viimeistään siinä vaiheessa, kun soolokitaristi yllytti yleisöä taputtamaan tahtia kitarasoolon aikana, tiesi että millaisesta klovnilaumasta on kyse.
Khoma. Alku vaikutti lupaavan surumieliseltä sellotaustoineen päivineen,. mutta nopeasti innostus laski. Vähän niinkuin Chokobore, jossa asioita ei olisi ymmärrettty täysin oikein. Lukewarmin ja muiden indie-fanien muna on varmasti pystyssä Khoman laulajan imitoidessa Radioheadin laulajaa.
Nifelheim. Taas täyttä murhaa. Huvittaa vielä vegetaristi kaverini reaktio, kun yleisön sekaan alkoi lentää sisäelimiä.
Satyricon. Olin liian väsynyt ja selkää pakoitti, että olisi pystynyt todella nauttimaan tästä. Helvetin tiukasti jampat kyllä vetivät. Naispuolinen kosketinsoittaja moshasi äärimmäisen tyylikkäästi. Vähemmän väsyneiden kavereideni mielestä festareiden paras bändi.
Su:
Burst. Tiukka keikka, mutta ehkä liian brutaali aloitus päivälle. Laulaja vaikutti erittäin hupaisalta veikolta.
Taint. Teknisistä vaikeuksista huolimaatta festareiden paras kokemus minulle. Helmettiä, Unsanea, Fudge Tunnelia ihan omalla tatsilla.
Crowpath. Nuorten miesten Today is a Day. Täytyy nostaa hattua. Nää vois pyytää Suomeenkin, ei varmasti olis kallis keikka.
Bolt Thrower. Vittu kun meinasi lähteä tukka päästä, kun Bolttarit tuuttasivat basarimuurinsa katsomoon. WWWWWWAAAAAAAAARRRRRRRRRR. Kyllä kannattaa ostaa lippu tiistain keikalle.
Raised Fist. Ei jaksanut paljoa tässä vaiheessa illasta kiinnostaa bodattujen homojen hyppely.
Opeth. Vartalo oli liian väsynyt kestämään tätä montaa biisiä. Harmittaa, koska en ollut aiemmin yhtyettä kuullutkaa ja se kuulosti mainiolta. Pakko oli lähteä nukkumaan, kun siihen vielä omin jaloin pystyi.
Kaikenkaikkiaan Close-Up festarit osoittautuivat asialliseksi tapahtumaksi, johon kannattaa lähteä, jos ei ole mikään Hanska-seinäjoelta ja lompakko kestää hurrien bissenhinnat.