tyylikkäimmät onnettomat/pessimistiset loput

Lapsus Ahava 20.9.2010 16:16

Eden Lake loppuu melko tylysti tyylillä.

k-mikko 20.9.2010 16:22
mr_bungle ( 20.9.2010 15:54)
Ja sitten on ne zombi-leffat, jotka päättyivät elävien kuolleiden voittokulkuun.

Fulcin Zombi 2:n aka Zombien aka Zombie Flesh Eatersin lopetus on todellakin hieno yhdistelmä synkkää pessimismiä ja snadisti juustoista toteutusta. Nightmare City on myös omia suosikkejani, mutten ole ihan varma kuuluuko tähän threadiin.
Juggis Marttinen 20.9.2010 19:29

The Vanishing (spoorloors) hyytävä ja tyly loppu jäänyt mieleen.

Goose 20.9.2010 20:56

The Omega Man

Elokuva ja sen lopetus on niin raju, että itkuhan siinä aina tulee.
Volonte 20.9.2010 21:40
Lauri Lehtinen ( 4.1.2004 16:26)
Jos tyylikkäintä kysytään niin John Frankenheimer: SECONDS. American Beauty eat yer heart out

Kun harvoin tänne kirjoitan, niin oli hassua törmätä itse aloittamaani ja unohtamaani topicciin, jonka aihetta pohdin taannoin kun oli mahdollisuus ensimmäistä kertaa katsoa Seconds Teeman esittämänä. Tämä on tosiaankin yksi tyylikkäimpiä lopetuksia ylipäätään. Onneton ja pessimistinen, mutta itse olin havaitsevani tässä myös jonkinlaista ivaa, mikä laittaa elokuvan entistäkin kompleksisempaan valoon. Loistava elokuva kaikin puolin ja hienoa, että Teema sen esitti.
Rantala 23.9.2010 11:15

Oliko täällä mainittu vielä brittiläistä

THREADSIA? Sen tylyäkin tylympi lopetus antaa hyvin vähän toivoa ihmiskunnalle ja jää kummittelemaan mieleen.
Juggis Marttinen 23.9.2010 11:40

En tiedä tyylikkyydestä, mutta Easy Riderin loppukohtaus on samaan aikaan tyly ja surullinen. Hieno lopetus kantaaottavalle ja kriittiselle leffalle.

Zodiac 23.9.2010 16:55

Halloween kolmosen loppu kuuluu tähän ketjuun ilman muuta.

Yoshua Ben Yosef 24.9.2010 00:18
Volonte ( 20.9.2010 21:40)
Lauri Lehtinen ( 4.1.2004 16:26)
Jos tyylikkäintä kysytään niin John Frankenheimer: SECONDS. American Beauty eat yer heart out

Kun harvoin tänne kirjoitan, niin oli hassua törmätä itse aloittamaani ja unohtamaani topicciin, jonka aihetta pohdin taannoin kun oli mahdollisuus ensimmäistä kertaa katsoa Seconds Teeman esittämänä. Tämä on tosiaankin yksi tyylikkäimpiä lopetuksia ylipäätään. Onneton ja pessimistinen, mutta itse olin havaitsevani tässä myös jonkinlaista ivaa, mikä laittaa elokuvan entistäkin kompleksisempaan valoon. Loistava elokuva kaikin puolin ja hienoa, että Teema sen esitti.

(boldaus minun)

Hieno loppu tosiaan.

Mielestäni loppu on myös sarkastinen. Ihmiset etsivät oikotietä onneen, mutta sellaista ei ole... näin sarkasmin pohjimmiltaan hyvin yksinkertaisena, samanlaisena kuin vaikkapa lampunhenki ‑sadussa; oikotie saattaa vaikuttaa helpolta ja houkuttelevalta vaihtoehdolta, mutta oikeasti sellaista ei ole olemassakaan. Sadussa päähenkilö oppii läksynsä ja palaa normaaliin, mutta Secondsin todellisuudessa pelkkä virheistään oppiminen ei ole riittävä tarinan opetukseksi.
Juggis Marttinen 22.3.2011 15:14
Nueraz ( 23.9.2010 11:40)
En tiedä tyylikkyydestä, mutta Easy Riderin loppukohtaus on samaan aikaan tyly ja surullinen. Hieno lopetus kantaaottavalle ja kriittiselle leffalle.

Eilen tuli tsekattua (Jetron jo ketjun alussa mainitsema) Electra glide in Blue. Helvetin hieno leffa kyseessä. Easy Rider "toisinpäin"... Loppu kaikessa tylyydessään oli kuitenkin enemmän tai vähemmän surkuhupaisen surullinen, tai miten sen nyt sanoisi. Ei niin raadollisella ja lopullisella tavalla kuvattu kuin Easy Riderin lopetus, jossa loppu kuvasi tavallaan vahvasti myös tietyn aikakauden päättymistä.
Master Sardu 26.3.2011 22:49
Stalingrad

Monet muut sotaleffat myös toki, mutta Staligrad on jäänyt jotenkin mieleen kun
Spoileri
jäätyvät lopussa tylysti sinne hankeen
Rouhija 26.3.2011 23:09

En jaksa selata onko jo mainittu mutta muksuna kyllä meinas tulla tippa silmään

Das Bootin lopussa.

Spoileri
Katsoin muistaakseni sarjana. Henkilöihin oli ehtinyt jo kiintyä matkan varrella ja lopun tyly kohtalo oli vain liikaa. Kaikesta selvittyään jengi pääsee kotisatamaan ja homma näyttä hyvältä mutta sota on julmaa ja yllättävää... Taisi olla ensimmäisiä synkkiä loppuja joita näki televisiossa ja iski ja kovaa.
Sly 28.3.2011 08:49
Craziesin (2010) lopetus on todella pessimistinen. Leffa on keskinkertainen, mutta lopetus jättää hyvän – siis pahan – maun edes vähäksi aikaa.

Alkuperäistä en ole nähnyt, joten en voi siihen verrata.
MiR 28.3.2011 09:20
Jules Dassin: Du rififi chez les hommes (1955)

Tästä puhuinkin jo toisessa ketjussa.

Spoileri

Koko jengihän kuolee yksi kerrallaan ja viimeiset viisi minuuttia ovat yhtä syöksykierrettä. Toki lopussa on pieni toivonkipinä pikkupojan jäädessä eloon ja päästessä takaisin äitinsä luokse, mutta silti.... ja menettivät vielä ne rahatkin!

Sly 29.3.2011 09:32
Buriedin (2009) lopetus on tyly, joskin arvattavissa.