9.1.2011 19:12
Elokuva-alan kuolinilmot
10.1.2011 18:03
10.1.2011 18:58
Sattumalta kattelin eilen miehen mainion elokuvan, The Friends of Eddie Coyle.
19.1.2011 17:04
Jyrki Ijäs R.I.P. Kinolehdessä 70-luvun alussa ilmestynyt kauhuelokuva-artikkeli oli mahdollisesti Suomen ensimmäinen kunnollinen katsaus genreen.
19.1.2011 17:26
Jyrki Ijäs R.I.P. Kinolehdessä 70-luvun alussa ilmestynyt kauhuelokuva-artikkeli oli mahdollisesti Suomen ensimmäinen kunnollinen katsaus genreen.
Jyrki Ijäksen videokatsaukset scifilehti Aikakoneen 1980-luvun numeroissa olivat aina kiinnostavaa luettavaa, kaikki scifiin vivahtava vuokraamojen anti kelpasi Painajaisesta tulee tosi ‑leffasta Astro Zombiesiin. Linja oli usein melkein sama, kun Jyrki toimi Koululaisen videoarvostelijana ja mm. esitteli lapsilukijoille positiivisessa hengessä Roger Vadimin Barbarellaa (K16)
Ijäs kunnostautui myös videolakia edeltäneissä mielipidepalstojen debateissa tiukkana sensuurin vastustajana ja argumentit olivat vähintään mielenkiintoisia; jos K18-videolaki tulee, niin alaikäiset alkavat lukea enenevässä määrin Yöjuttu-lehteä, josta Jyrki tiesi kertoa K18-kaliiberin "matoja ja verta" ‑esimerkkejä. Ei tainnut ultimaattinen kauhuskenaario toteutua Kolmiokirjan harmiksi... Mitenkään väheksymättä Ijäksen peruspointtia kuvan ja painetun sanan epätasa-arvosta.
26.1.2011 17:22
Toshiharu Ikeda (Evil Dead Trap)
http://jaspersharp.com/blog/news/2011/01/toshiharu-ikeda/
Ilmeisesti teki itsemurhan hukuttautumalla. Ruumis löydettiin merestä vasta useiden viikkojen jälkeen.
Elitistissä arvostellut Ikedan elokuvat:
http://www.elitisti.net/haku/henkilo/toshiharu_ikeda/
http://jaspersharp.com/blog/news/2011/01/toshiharu-ikeda/
Ilmeisesti teki itsemurhan hukuttautumalla. Ruumis löydettiin merestä vasta useiden viikkojen jälkeen.
Elitistissä arvostellut Ikedan elokuvat:
http://www.elitisti.net/haku/henkilo/toshiharu_ikeda/
31.1.2011 10:14
Säveltäjä John Barry
http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-12321610
3.2.2011 19:01
6.2.2011 03:49
17.2.2011 11:48
David F. Friedman R.I.P.
http://www.nytimes.com/2011/02/15/movies/15friedman.html?_r=2&partner=rss&emc=rss
1.3.2011 08:50
23.3.2011 18:04
23.3.2011 18:14
Näin ne kaikki menee. Ei kai tässä voi tehdä muuta kuin pistää The Giant illalla soittimeen, ja kumota ehkä pari Milleriä Taylorin muistolle.
29.3.2011 20:05
9.4.2011 19:48