Mitä elitistit kuuntelevat

Jeremias Rahunen 21.2.2007 09:02

Beatles – Let it be

Who – Tommy

Led Zeppelin – Houses of holy

Guns N' Roses – Use Your Illusion I

Guns N' Roses – Use Your Illusion II
MiR 21.2.2007 12:25
Amadeus ( 21.2.2007 00:43)
Alive ( 20.2.2007 11:00)
Amadeus ( 17.2.2007 16:30)
Swallow the Sun: Hope

Onko hyvä?

Parempi kuin edellinen ja ehkä jopa parempi kuin debyytti. Jos pitää bändin tyylistä, niin levy on melko varma valinta. Itselleni ehkä sellainen ***½-**** ‑levy.

Hope on kyllä paljon enemmän kuin kolmen ja puolen tähden levy. Eroaa juuri riittävästi aiemmista pitkäsoitoista, etenkin hieman "reippaamman" vauhtinsa ansiosta. Mikä parasta, tältä kiekolta ei turhaa raitaa löydy.

Omalla listallani tällä hetkellä kärjessä. Eli:

Swallow The Sun – Hope

Sielun Veljet – Otteita Tuomari Nurmion laulukirjasta

Mors Principium Est: Liberation = Termination

Zuul FX: Live Free Or Die

Zatokrev: Bury The Ashes
Amadeus 21.2.2007 12:47
MiR ( 21.2.2007 12:26)
Amadeus ( 21.2.2007 00:43)
Alive ( 20.2.2007 11:00)
Amadeus ( 17.2.2007 16:30)
Swallow the Sun: Hope

Onko hyvä?

Parempi kuin edellinen ja ehkä jopa parempi kuin debyytti. Jos pitää bändin tyylistä, niin levy on melko varma valinta. Itselleni ehkä sellainen ***½-**** ‑levy.

Hope on kyllä paljon enemmän kuin kolmen ja puolen tähden levy. Eroaa juuri riittävästi aiemmista pitkäsoitoista, etenkin hieman "reippaamman" vauhtinsa ansiosta. Mikä parasta, tältä kiekolta ei turhaa raitaa löydy.

Niinhän sinä (arvostelussasi) väität ja en epäile ollenkaan, etteikö levy uppoaisi paremmin sellaiselle, joka on kiinnostunut orkesterista enemmän. Kyllähän tätä levyä mielellään kuuntelee ja onhan se kokonaisuutena varsin laadukas, mutta silti en usko sen eksyvän soittimeen kovin usein ensikiinnostuksen jälkeen.
Yotsuya 22.2.2007 15:13

Uuden neulan ja Test Drive ‑pelailun ansiosta on tullut taas pitkästä aikaa kuunneltua vinyyleitä, varsinkin näitä:

Sabbat: Evoke

Orne: Conjuration of the Fire

Barbara Mason: Transition

Olen muuten tuon viimeisen takia hankkinut vuosien varrella puolentusinaa muuta Masonin levyä mutta aina saanut pettyä, edes parhaat Lady Love ‑osaston biisit (Mayfieldin Give Me Your Lovea ehkä lukuunottamatta) eivät vedä läheskään vertoja Transitionin kristillis-apokalyptiselle menolle. Levyhyllyn ehdottomia soul-suosikkeja.

+

CD:

Kreator: Extreme Aggression

Gallhammer: Dawn of...
Antti Tohka 22.2.2007 15:23
Yotsuya ( 22.2.2007 15:14)
Uuden neulan ja Test Drive ‑pelailun ansiosta on tullut taas pitkästä aikaa kuunneltua vinyyleitä:

Mistä ostit neulan/rasian? Olen tuumannut samaa.
Yotsuya 22.2.2007 15:34
Antti Tohka ( 22.2.2007 17:24)
Uuden neulan ja Test Drive ‑pelailun ansiosta on tullut taas pitkästä aikaa kuunneltua vinyyleitä:

Kruunuradiosta.
Goldberg 22.2.2007 17:40
Yotsuya ( 22.2.2007 15:35)

Kruunuradiosta.

Merkki, malli, hinta, tyytyväisyys so far? Olisi sama edessä itsellä. Uskollisesti nykyinen toiminut 6 vuotta ja tämä seitsemäs vuosi on osoittautunut kuolonkorahdukseksi. Kämppis tilasi saksalaisesta konemusadistrosta Decksistä Stantonin neulan 50 egellä kokeilun vuoksi ja on osoittautunut hyväksi.

Kun tuo vinyyliosasto on jäänyt syystä vähemmälle on uuden kasettidekin myötä tullut luukutettua jotain todella hyvää ja jotain todella kieroa.

Hyvät

Abigail: Ultimate Unholy Death (kaljaa!)

Assault: Rehearsals '06 Demo

Nortt: Ligfaerd

Kierot

Kirka: Surun pyyhit silmistäni

Blue moon ‑kasariloppu-ysärialku-kokkari

SEEDEE

The Goslings: Grandeur of hair

The Meanies: Kahden ekan ep:n kokkari

Lightning Bolt: Wonderful Rainbow (mitä sitä tekisikään tollasella määrällä bassokaappeja...)
Yotsuya 22.2.2007 17:50
Goldberg ( 22.2.2007 19:41)
Yotsuya ( 22.2.2007 15:35)

Kruunuradiosta.

Merkki, malli, hinta, tyytyväisyys so far?

En muista, en muista, en muista, so far so good.
Marienbad 22.2.2007 23:18

weekly eliterian French hypnox top3!

Nyt olen kuunnellut Deathspell Omegan "Kénôse" EP:tä aivan ylilyödyin määrin, vaikka levyn olen omistanut pitkään. Tyrmäävän katkuinen sekoitus silkkaa myrkyllisyyttä ja ääniaaltojen riitaa. Kolme pitkää raitaa.

Peste Noire – "La Sanie des siècles – Panégyrique de la dégénerescence"

Hexenkreis – "La Paix se Meurt... La Paix est Morte"
Maldoror 22.2.2007 23:46
Von: Satanic Blood Angel

Xibalba: Ah Dzam Poop Ek
J.Kanerva 22.2.2007 23:53
Marienbad ( 23.2.2007 01:19)
weekly eliterian French hypnox top3!

Nyt olen kuunnellut Deathspell Omegan "Kénôse" EP:tä aivan ylilyödyin määrin, vaikka levyn olen omistanut pitkään. Tyrmäävän katkuinen sekoitus silkkaa myrkyllisyyttä ja ääniaaltojen riitaa. Kolme pitkää raitaa.

Peste Noire – "La Sanie des siècles – Panégyrique de la dégénerescence"

Hexenkreis – "La Paix se Meurt... La Paix est Morte"

Et kaiketi ole saanut Stalagghin levyjä vielä? Vai et kenties uskalla laittaa soimaan.. laugh.gif

Oma lista:

Ananda Shake – We Speak Music

Aivan loistavaa psytrancea! Eteenkin Street fighters biisin sämplit omaa luokkaansa.

"I snorted cocaine for 15 years, with my dumb ass. I must have snorted up Peru.

I could have bought Peru for all the shit I snorted."

Lisäksi kuuntelussa on ollut läjä vinyylejä. Seiskatuumaisia on pakko vähentää ja myydä pois kasvavan pinon pienentämiseksi, joten koekuuntelussa mm. Tacon sininen lätty sekä Enigmaa ym.

Ja Phoebe Cates ei oikeastaan ole hassumpi laulajatar vaikka ääni on melko ohut ja kimakka.

Levylautasella on myös vieraillut Mario Lanza ja hänen elokuvamusiikkitulkintoja.
Antti Tohka 23.2.2007 00:00

Oman viikon top-5 näyttää about tältä:

Kanye West: Late Registration

Unearth: Endless

Rotting Christ: Thegonia

TV on the Radio: Return to Cookie Mountain

Portishead: Dummy
KCrimso 24.2.2007 18:53
Blackfield: Blackfield II – Kohtalainen

Manogurgeil: Unirytmejä – Loistava

Soft Machine: Seven – Ok

Meshuggah: Catch Thirty-Three – Tylsä
Artisan 24.2.2007 19:05

Kovasta hypetyksestäni huolimatta Blackfield II ei sitten kuitenkaan osoittautunut kaikkien aikojen parhaaksi levyksi. Itse asiassa se ei ole edes Blackfieldin paras levy. Yksittäisiä loistavia kappaleita on kyllä jokunen – esimerkiksi 1000 People on jokseenkin täydellinen – mutta täytekamaa on silti yllättävän paljon levyksi, jolla on vain kymmenen raitaa (joista niistäkin yksi on uusi versio jo aiemmin julkaistusta kappaleesta). Oma rivi:

System of a Down: Hypnotize

Haruomi Hosono: Mercuric Dance

Sparks: Hello Young Lovers

David Shea: The Tower of Mirrors

Jan Jelinek: La Nouvelle Pauvreté
Esa Linna 25.2.2007 00:56

Crumbsuckers : Life of Dreams – LP – saatana että edelleen kovimpia metallipitoisia HC-levyjä, toimii vaikka sadan vuoden päästä. Kakkoslevy taas mielettömän hyvä hc/metal/proge ‑levy (kuunnelkaa vaikka tuo Rejuvenate myspacesta). Bändi perustettu uudelleen mutta tälle vuodelle suunniteltu euroopan kiertue peruuntunut, prkl.

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendID=43467661

The Fluid : Glue (mikälie ep, vinyyli enivei) – esmes Black Glove on rockia taivaasta.

THe Fluid: Roadmouth – LP – koko levy genrensä yksi parhaimpia.

Jesse Malin: The Heat (mp3) –

Rage: Reign of Fear (c-kasetti) – muutama biisi oli ihan nostalgian puolesta jees, mutta kun jumittui kakkosauton kasettisoittimeen niin ei nyt enää niin naurattanut. Echoes of IIIIIIIIIIIIIVIIIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLL! Falsetin juhlaa.

Kansi on toki elitistinen: http://www.milius-web.de/rg/rage-reign-of-fear.php