Oscar-ehdokkaat julki

mikkoz 6.3.2006 17:07
Bitnik ( 6.3.2006 13:57)
Disco Studd ( 6.3.2006 13:39)
Nelosen asiantuntijatiimi oli muuten jees, paitsi se nainen, joka raiskasi taas suomen kieltä puhumalla "nominaateista" ja "nomineerauksista." Aromaan olisi pitänyt vähän läpsiä sitä siellä studiossa.




No entäs se nevöhööd-lehden variksenpelätin joka oli jonkinlainen muotiasiantuntija laugh.gif Vai oliko se just toi sama?


Oli. Ja kyllä, nomineeraus kuulosti kauhealta, ei se ehdokkuus niin vaikea sana voi olla.
Liisa_ 6.3.2006 18:17

Miesnäyttelijöiden oscarit meni hyvin, oikeus toteutui Philip Seymour Hoffmanin kohdalla ja Clooney on kuitenkin kaikkien frendi, joten se kai oli aika lailla ennustettavissa. Mä en ihan ymmärrä tota naispääosaoscaria, Reese ei kuulu suosikkeihin ja muut ehdokkaat oli aika kovatasoisia. Naissivuosakin oli ihan turha, olisi edes yksi näyttelijäoscar saanut mennä Brokeback Mountainille. Dokkarioscar oli aika surullinen tapaus, vähiten dokumentaarinen elokuva sai pystin

sad.gif Palkittiinkohan tässä nyt se versio, jossa jylisee Morgan Freeman, vai se missä pingviinit puhuu ranskaksi "syvällisiä"? Biisioscar sen sijaan oli hyvä biggrin.gif Memoirs of a Geishan lobbarit saa varmaan nyt bonarit antaumuksella tehdystä duunista, geisha-aiheiset lahjapakkaukset ja hedelmäkorit ei menneet hukkaan ja leffa tekee taas piirun verran enemmän tulosta kun julisteeseen voidaan laittaa patsaiden kuvia.
Humphrey Bogart 6.3.2006 20:07

Crashin voitto oli positiivinen yllätys, vaikka ei se tokikaan viime vuoden paras elokuva ollut. Hyvä ettei toi homo-leffa päässyt hallitsemaan gaalaa. Siltä jo vaikutti, kun viime vuosina on se ennakkosuosikki pitänyt aika hyvin kutinsa. George Clooney on karismaattinen dude, vaikka henkilökohtaisesti toivoin Dillonille palkintoa. Ja kyllä, toi Nelosen stylisti olisi saanut jäädä kotiinsa nukkumaan, sehän pääsi enemmän melkein kommentoimaan elokuvia kuin alan asiantuntijat. Vai jääkö Aromaa suosiolla sivummalle naureskelemaan?





Niin ja Billy Crystal takaisin!
Plissken 6.3.2006 20:53
Humphrey Bogart ( 6.3.2006 20:08)
Hyvä ettei toi homo-leffa päässyt hallitsemaan gaalaa.




Oletko katsonut Brokeback Mountainin vai sanotko ns. muuten vain?
(The Lukewarm.) 7.3.2006 01:08
Disco Studd ( 6.3.2006 16:25)
(The Pukewarm.) on väärässä. Jon Stewart oli erittäin asiallinen ja hauska juontaja. Läpät toimivat, eikä miehen tarvinnut alentua billycrystalmaiseen hysteeriseen pelleilyyn.


Alkuhan oli pelkkää pelleilyä eikä siinä ollut mitään hauskaa. Jäi valovuosia esim. viime vuonna juontaneesta Chris Rockista, jolla oli sekä munaa vittuilla, että tyylitajua vittuilla oikein. Stewartilla ei oikeastaan kumpaakaan. Kohteet oli helppoja ja tylsiä.



Liisa_ ( 6.3.2006 18:18)
Mä en ihan ymmärrä tota naispääosaoscaria, Reese ei kuulu suosikkeihin ja muut ehdokkaat oli aika kovatasoisia. Naissivuosakin oli ihan turha, olisi edes yksi näyttelijäoscar saanut mennä Brokeback Mountainille.


Reese vois kuolla. Maailman ärsyttävin blondi?

Mutta Rachel Weisz. blush.gif Osaa myös näytellä.
Young Hova 7.3.2006 09:21

Reese oli todella todella hyvä WTL:ssä, itse asiassa en tunnistanut häntä ainakaan ekan esiintymisvartin aikana. Samannäköinen hän siinä on kuin muuallakin, olemus vaan ihan erilainen.

Crni 7.3.2006 10:41
(The Lukewarm.) ( 6.3.2006 15:17)
Vaikka en ole järin innoissani siitä millä tavoin Philip Seymour Hoffman ja Robert Altman saivat pystinsä, yön merkittävimmät hetket oli kuitenkin näiden kahden kiitospuheet.




Mikä vika oli Hoffmanin tavassa saada Oscar?
(The Lukewarm.) 7.3.2006 12:49
Crni ( 7.3.2006 10:42)
(The Lukewarm.) ( 6.3.2006 15:17)
Vaikka en ole järin innoissani siitä millä tavoin Philip Seymour Hoffman ja Robert Altman saivat pystinsä, yön merkittävimmät hetket oli kuitenkin näiden kahden kiitospuheet.


Mikä vika oli Hoffmanin tavassa saada Oscar?


Eniten vituttaa, että Oscareissa ei millään muulla kuin muuntautumisleikeillä friikeiksi/homoiksi/hulluiksi/vammasiksi ei ole mitään asiaa ehdokkaaksi saati voittajaksi. Philip Seymour Hoffman on tehnyt ainakin viimeiset 10 vuotta tasaisen uskomattomia roolisuorituksia (friikkejäkin ..hard eight, boogie nights, big lebowski, onni, magnolia, love liza, 25th hour, red dragon, almost famous, punch-drunk love), ja sitten tämä salonkikelpoinen biopic on ainut mikä huolitaan edes ehdolle.
Young Hova 7.3.2006 12:55

Ehkä asiaan vaikuttaa se, että kyseessä on pääosa.





Mahdotonta käsittää, a) ovatko Hoffmanin aiemmat bravuurit tosiaan jotain muuta kuin homoja (Boogie nights), mielenterveysongelmaisia (Happiness, Love Liza...), päihdeongelmaisia (Love Liza, Almost Famous), friikkejä (roolit kaikissa Lwarmin mainitsemissa elokuvissa), ja b) miksi Oscarin saaminen Red Dragonista tai Love Lizasta olisi ratkaisevasti parempi juttu kuin sen saaminen Capotesta.



Mahdotonta myös käsittää, miten esimerkiksi WTL:ssä Reese W. muuntautuu friikiksi/homoksi/hulluksi/vammaseksi.
(The Lukewarm.) 7.3.2006 13:10
Young Hova ( 7.3.2006 12:56)
Ehkä asiaan vaikuttaa se, että kyseessä on pääosa.



Mahdotonta käsittää, a) ovatko Hoffmanin aiemmat bravuurit tosiaan jotain muuta kuin homoja (Boogie nights), mielenterveysongelmaisia (Happiness, Love Liza...), päihdeongelmaisia (Love Liza, Almost Famous), friikkejä (roolit kaikissa Lwarmin mainitsemissa elokuvissa), ja b) miksi Oscarin saaminen Red Dragonista tai Love Lizasta olisi ratkaisevasti parempi juttu kuin sen saaminen Capotesta.



Mahdotonta myös käsittää, miten esimerkiksi WTL:ssä Reese W. muuntautuu friikiksi/homoksi/hulluksi/vammaseksi.


Kärjistin. En ole nähnyt WTL:a. Lähinnä vitutti Reesen puhe, joka oli sitä tuttua Reeseä.



Hoffmanista:

Käsittääkseni Oscareita jaetaan myös sivuosista.



a) Yksikään muista rooleista ei ollut ns. biopic draamaa, joka henkilökohtaisesti vituttaa.

b) Näkemäni perusteella Red Dragonin ja LL:n roolisuoritukset ovat huomattavasti mielenkiintoisempia. Aion katsoa Capoten, mutta se ääni on jotenkin vittumaisen ylilyövän tuntuinen.
Crni 7.3.2006 14:36
(The Lukewarm.) ( 7.3.2006 13:11)
Aion katsoa Capoten, mutta se ääni on jotenkin vittumaisen ylilyövän tuntuinen.


Aiot? Et siis vielä ole nähnyt Capotea? Aika rankka kommentti roolityöstä jonkun yhden trailerin perusteella. Faktahan on, että Capote puhui narisevalla äänellä ja oli homo, mutta se ei suinkaan elokuvassa ole mikään pääteema. Capote ei ole mikään syntymästä hautaan-elämänkertaelokuva vaan yhden maailmankirjallisuuden nerokkaimman kirjan syntyhistoriasta kertova elokuva. Kirja on minulle rakas ja epäilin hieman elokuvan mahdollisuuksia tavoittaa oikea tunnelma. Elokuva kuitenkin onnistui tuomaan esiin tapahtuneesta vielä uuden puolen ja todella tyylikkäästi. Hoffman nousee ylitse capotemaisten maneerien ja tekee hienon roolityön moniulotteisesta ja sarkastisesta henkilöstä, jota kukaan ei oikeastaan kunnolla tuntenut. Oscar siitä.
(The Lukewarm.) 7.3.2006 14:55
Crni ( 7.3.2006 14:37)
(The Lukewarm.) ( 7.3.2006 13:11)
Aion katsoa Capoten, mutta se ääni on jotenkin vittumaisen ylilyövän tuntuinen.


Aiot? Et siis vielä ole nähnyt Capotea? Aika rankka kommentti roolityöstä jonkun yhden trailerin perusteella. Faktahan on, että Capote puhui narisevalla äänellä ja oli homo, mutta se ei suinkaan elokuvassa ole mikään pääteema.


En ole nähnyt. Fakta kuitenkin on, että juuri tällaiset maneeriroolit (oli suoritus sitten maneerit ylittävä tai ei) ovat juuri niitä varmoja oscar-nakkeja, joita akatemia rakastaa.



Voitto vain vahvistaa oscareiden viime vuosien (vuosikymmenen) trendejä siitä millaiset roolisuoritukset lasketaan hyviksi.... Tämä johtaa siihen että näitä elämäkerta maneerirooleja nähdään jatkossakin (joka henk.koht. ei innosta katsomaan elokuvia). Tätä voisi kutsua Rain Man syndroomaksi tai ehkä Forrest Gump syndroomaksi, sillä Rain Man oli sentään rehellinen fiktio.



Mainstream elokuvia olisi paljon miellyttävämpi mennä katsomaan, jos ennakkoasetelmat olisi edes jollain tavalla yllätyksellisiä, eikä niin käsittämättömän laskelmoituja.
Young Hova 7.3.2006 16:28
(The Lukewarm.) ( 7.3.2006 15:11)
a) Yksikään muista rooleista ei ollut ns. biopic draamaa, joka henkilökohtaisesti vituttaa.

b) Näkemäni perusteella Red Dragonin ja LL:n roolisuoritukset ovat huomattavasti mielenkiintoisempia. Aion katsoa Capoten, mutta se ääni on jotenkin vittumaisen ylilyövän tuntuinen.




a) makuasia, tämä ei ole mikään kokoelämä biopic vaan pari vuotta joissa selvä draaman kaari

b) et sitten ole kuullut Capoten oikeaa ääntä?



.. c) katso niitä elokuvia
(The Lukewarm.) 7.3.2006 16:38
Young Hova ( 7.3.2006 16:29)
.. c) katso niitä elokuvia


Eniten tässä vituttaa se, ettei oikeastaan huvita, vaikka yleensä nää puhutut jonkun verran kiinnostavatkin. Siitä koko narina. Capote ei vieläkään oikeastaan innosta, mutta koska arkisto on kiinni, niin sen näkeminen kuuluu suunnitelmiin.
Liisa_ 7.3.2006 18:11

Mä kyllä yllätyin Capotesta tosi positiivisesti. Se on jotenkin ihan maaginen, ei yhtään turhaa hetkeä tai kuvaa. Dome Karukoski vois vähän selventää, mitä siitä olis *voinut* leikata pois? Lisäksi periodi-leffoja vaivaa jokus joku kummallinen teennäisyys, joka ilmenee sellaisina "tavoittelimme ajan henkeä viimeistä yksityiskohtaa myöten"-lausuntoina, mutta tässä sellaista ei ollut ollenkaan. Se on ihan täysin uskottava nimenomaan luontevien roolisuoritusten takia.