23.3.2006 10:37
Mun mielestä Aviatorin suurin ongelma oli aivan paska käsikirjoitus, päähenkilö, jota kohtaan on vaikea tuntea minkäänlaista sympatiaa (alussa se toimi). Visuaalinen ilme oli varmaan tylsin Scorsesen elokuvissa. Parit huonot cgi:t lentojaksoissa ja se punertava sävy mitä elokuvassa muistaakseni oli aika paljon. Kun tyyliksi oli haettu Hollywood glamouria, Casinon tyyli valaistuksen suhteen olisi sopinut Aviatoriin loistavasti. Ehkä Scorsese ei halunnut tehdä sitä enää uudestaan, mutta ainakin mun mielestä Aviator näyttää vaan niin epä-scorseselta ettei mitään rajaa.
Allekirjoitan. Aviator on menettelevä ja ylipaisunut elokuva, joka ei lopulta kerro mistään mitään. Sinne tänne ripotellut hyvät kohtaukset eivät laahaavaa ja päämäärätöntä kokonaisuutta pelasta. Ja hulluissa on sitä jotain, mutta siihen ytimeen Aviator ei pääse. Kiinnostavin seikka oli oikeastaan se, miten hämmästyttävän paljon DiCaprio näytti parissa kohtauksessa nuorelta Orson Wellesiltä.