Eikse sanonut että Brokebackistä ois voinut leikata 15min pois? Musta se ei puhunut Capotesta paljonkaan. Sanoi vaan että elokuvaa kannattelee Hoffman.
Oscar-ehdokkaat julki
7.3.2006 19:43
7.3.2006 20:48
Fakta on että Hoffman teki todella mieleenpainuvan (lue: hyvän) roolisuorituksen, ja sai oscarin siitä. Ehkä ensi vuonna mies saa toisen vastaavan tuijottamalla eleettömästi tiiliseinää. Mutta sitä odotellessa, hyvä näin.En ole nähnyt. Fakta kuitenkin on, että juuri tällaiset maneeriroolit (oli suoritus sitten maneerit ylittävä tai ei) ovat juuri niitä varmoja oscar-nakkeja, joita akatemia rakastaa.
8.3.2006 00:08
Katselkaa pöhkö salpoliisi/murhahupailu Murder by Death (1976), kaiketi Capoten ainoa näyttelijärooli, niin saatte ainakin pientä hajua sen olemuksesta ja äänestä.
8.3.2006 12:12
8.3.2006 12:20
Kyllä Karukoski puhui Brokebackin leikkaamisesta, ei Capotesta.
8.3.2006 14:27
No kärjistin tietysti, ei mulla ole oikeasti mitään BbM:a vastaan (ei ole pakko uskoa). Olin siis lähinnä positiivisesti yllättynyt ettei tämä ennakkoon vahvimmaksi palkintojen kahmijaksi sitä tehnytkään, tällä kertaa se sattui olemaan homo-leffa.
8.3.2006 18:36
Akatemiassa äänensä antavat ovat pääosin juuri näyttelijöitä, joten jos arvostetulta satapäiseltä ammattilaistuomaristolta löytyy arvostusta esim. Hoffmanin roolille niin kyllä sen jossain pitäisi painaa. Eri asia on sitten se miten näyttelijäpainotteinen tuomaristo antaa äänensä teknisemmissä kategorioissa. Yllättävän harvoin esim. leikkauksesta Oscarin voittanutta moititaan.
10.3.2006 12:44
Onko tosta Tsotsista kellään mitään sanottavaa? Mietin ihan tosissani että pitäisiköhän käydä katsomassa
10.3.2006 12:50
Akatemiassa äänensä antavat ovat pääosin juuri näyttelijöitä, joten jos arvostetulta satapäiseltä ammattilaistuomaristolta löytyy arvostusta esim. Hoffmanin roolille niin kyllä sen jossain pitäisi painaa. Eri asia on sitten se miten näyttelijäpainotteinen tuomaristo antaa äänensä teknisemmissä kategorioissa. Yllättävän harvoin esim. leikkauksesta Oscarin voittanutta moititaan.
Ymmärtääkseni teknisistä oscareista vastaa eri osa-alueen ammattilaisista koostettu raati. Leikkaajat jakavat leikkaajille, kuvaajat kuvaajille jnejne. Poikkeuksena on paras elokuva, jossa kaikki saavat äänestää.
10.3.2006 13:00
Reese oli todella todella hyvä WTL:ssä, itse asiassa en tunnistanut häntä ainakaan ekan esiintymisvartin aikana. Samannäköinen hän siinä on kuin muuallakin, olemus vaan ihan erilainen.
Olen aina digannut Reesestä. Mun mielestä olisi ansainnut oscarin esim. Blondin kostosta, mutta hyvä näin.
10.3.2006 13:02
Ymmärtääkseni teknisistä oscareista vastaa eri osa-alueen ammattilaisista koostettu raati. Leikkaajat jakavat leikkaajille, kuvaajat kuvaajille jnejne. Poikkeuksena on paras elokuva, jossa kaikki saavat äänestää.
Näin on ensimmäisellä kierroksella, mutta eikös toisella kierroksella kaikki jo äänestä kaikesta? Olisi varmaan helppo selvittää kun ehtisi.
10.3.2006 13:30
The Awards are granted by the Academy of Motion Picture Arts and Sciences, a professional honorary organization which, as of 2003, had a voting membership of 5,816. Actors (with a membership of 1,311) make up the largest voting bloc.
The members of the various branches nominate those in their respective fields (actors are nominated by the actors' branch, etc.) while all members may submit nominees for Best Picture. The winners are then determined by a second round of voting in which all members are now allowed to vote in all categories.
The members of the various branches nominate those in their respective fields (actors are nominated by the actors' branch, etc.) while all members may submit nominees for Best Picture. The winners are then determined by a second round of voting in which all members are now allowed to vote in all categories.
10.3.2006 16:52
Onko tosta Tsotsista kellään mitään sanottavaa? Mietin ihan tosissani että pitäisiköhän käydä katsomassa
Katsomisen arvoinen, hyvät näyttelijät ja paikoin aika karu. Hieno soundtrack myös. Ei nyt kuitenkaan mitään City of Godin veroista, joskaan ei varsinaisesti myöskään sen tyylistä (tähän vain tunnutaan joka jutussa viittaamaan).
10.3.2006 16:59
Onko tosta Tsotsista kellään mitään sanottavaa? Mietin ihan tosissani että pitäisiköhän käydä katsomassa
Katsomisen arvoinen, hyvät näyttelijät ja paikoin aika karu. Hieno soundtrack myös. Ei nyt kuitenkaan mitään City of Godin veroista, joskaan ei varsinaisesti myöskään sen tyylistä (tähän vain tunnutaan joka jutussa viittaamaan).
Höh, jonkin aikaa jo luulin että keskustelette Tyttö sinä olet tähdestä, mutta petyin kuin huomasinkin että tsotsi eikä tsot.
20.3.2006 15:59