Oscar-ehdokkaat julki

Ilja Rautsi 31.1.2006 19:19
http://www.oscar.com/nominees/list.html



Tähän voinee sitten laittaa kaikki Oscar-kommentoinnit.
Raimo Miettinen 31.1.2006 20:13

Häröä ei näkynyt sitten.

Tovrleaf 31.1.2006 22:06

Animated Feature Film : HOWL'S MOVING CASTLE

thumbsup.gif



Taitaa olla toista kertaa vasta animea ehdolla, viimeeksikin kyllä samalta ohjaajalta eli Spirited Away ja taisipa jopa voittaa.
Disco Studd 31.1.2006 22:13

Vanhojen vakioteemojen eli elämänkertojen ja historian rinnalle on siis noussut homoilu. Ainakin tälle vuodelle.



Helvetin vaikeaa kuitenkin kommentoida yhtään mitään, kun en ole nähnyt toistaiseksi muuta kuin Crashin ja HOMOFILMIN, joista jälkimmäinen vie voiton ylivoimaisesti.

Saattaa olla niin, että kun akatemia hautaa nyt BM:n Oscareihin, se on pessyt kätensä koko aiheesta, ja voi jatkaa taas hyvällä omallatunnolla ronhowardien ja tomhanksien palkitsemista, ilman syytöksiä vanhanaikaisuudesta ja rohkeuden puutteesta.
Ilja Rautsi 31.1.2006 22:48

Elämäkerrat ja historia tosiaan jyräävät vahvasti. Malickin New World oli taas varmasti ihan liian esoteerinen vaikka molempiin noista meneekin. Parhaan elokuvan ehdokkaista nähty kaikki, antaisin joko Munichille tai HOMOFILMILLE, ja jompi kumpi niistä tulee taatusti sen voittamaankin. Varmaan jälkimmäinen. Muista:





Ohjaus:



Antaisin: Munich

Veikkaan voittavan: HOMOFILMI



Sovitettu kässäri:



Antaisin: A History of Violence

Veikkaan voittavan: HOMOFILMI



Alkuperäinen kässäri (Squid and the Whale näkemättä):



Antaisin: Syriana

Veikkaan voittavan: Crash



Miespääosa (Hustle & Flow näkemättä, eikä Viggoa perkele):



Antaisin: Heath Ledger

Veikkaan voittavan: Joaquin Phoenix



Miessivuosa:



Antaisin: William Hurt

Veikkaan voittavan: Paul Giamatti



Naispääosa (Walk the Line + Transamerica nähty):



Antaisin: Reese Witherspoon

Veikkaan voittavan: Reese Witherspoon



Naissivuosa (Junebug ja North Country näkemättä):



Antaisin: Rachel Weisz (pitäisi kyllä olla pääosa)

Veikkaan voittavan: Michelle Williams



Kuvaus:



Antaisin: The New World

Veikkaan voittavan: HOMOFILMI



Efektit (heh, ei Star Warsia):



Antaisin: King Kong

Veikkaan voittavan: King Kong
KCrimso 31.1.2006 22:57

Enpä kyllä tajua tota William Hurtin ehdokkuutta. Ehdottomasti heikoin lenkki muuten mainiossa elokuvassa. Jos Hurt voittaa olisi vähintään kohtuullista että hän jakaa palkinnon imitoimansa Will Ferrellin kanssa.

Antti Tohka 1.2.2006 07:56

Odotan kyllä innollla HOMOFILMIN voittokulkua. Mitä seuraavaksi? Jesse Jackson presidentiksi?

Alive 1.2.2006 09:12
Disco Studd ( 31.1.2006 22:14)
Vanhojen vakioteemojen eli elämänkertojen ja historian rinnalle on siis noussut homoilu. Ainakin tälle vuodelle.

Helvetin vaikeaa kuitenkin kommentoida yhtään mitään, kun en ole nähnyt toistaiseksi muuta kuin Crashin ja HOMOFILMIN, joista jälkimmäinen vie voiton ylivoimaisesti.

Saattaa olla niin, että kun akatemia hautaa nyt BM:n Oscareihin, se on pessyt kätensä koko aiheesta, ja voi jatkaa taas hyvällä omallatunnolla ronhowardien ja tomhanksien palkitsemista, ilman syytöksiä vanhanaikaisuudesta ja rohkeuden puutteesta.




Johan Hanks on saanut oscarinsa homoilusta?
Antti Tohka 1.2.2006 09:35
Alive ( 1.2.2006 09:13)
Disco Studd ( 31.1.2006 22:14)
Saattaa olla niin, että kun akatemia hautaa nyt BM:n Oscareihin, se on pessyt kätensä koko aiheesta, ja voi jatkaa taas hyvällä omallatunnolla ronhowardien ja tomhanksien palkitsemista, ilman syytöksiä vanhanaikaisuudesta ja rohkeuden puutteesta.




Johan Hanks on saanut oscarinsa homoilusta?




Kyllä noi aiemmat palkitut homoilut olleet enemmän homofobiaa levittäviä elokuvia. Huvittavaa sinänsä, että Jonathan Demme yritti Philadelphialla paikata Silence of the Lambsissa luotua negatiivista homppari-imagoa (Buffalo Bill). Paikkaus tapahtui tekemällä elokuva ihmisestä, tässä tapauksessa HOMOSTA, joka saa HIV- tartunnan pettäessään HOMOPUOLISIOANSA HOMOELOKUVATEATTERISSA. Ei mennyt musta ihan putkeen tämä kasvojen pelastus. Akatemia tykkää suuressa laupeudessaan palkita näyttelijöitä, joilla on (elokuvassa) jonkin sortin vamma/sairaus. HOMOFILMI olisi täten ensimmäinen elokuva, jossa HOMOT nähtäisiin normaaleina ihmisinä, ei vammaisina/sairaina.
Alive 1.2.2006 09:56
Antti Tohka ( 1.2.2006 09:36)
Alive ( 1.2.2006 09:13)
Johan Hanks on saanut oscarinsa homoilusta?




Kyllä noi aiemmat palkitut homoilut olleet enemmän homofobiaa levittäviä elokuvia. Huvittavaa sinänsä, että Jonathan Demme yritti Philadelphialla paikata Silence of the Lambsissa luotua negatiivista homppari-imagoa (Buffalo Bill). Paikkaus tapahtui tekemällä elokuva ihmisestä, tässä tapauksessa HOMOSTA, joka saa HIV- tartunnan pettäessään HOMOPUOLISIOANSA HOMOELOKUVATEATTERISSA. Ei mennyt musta ihan putkeen tämä kasvojen pelastus. Akatemia tykkää palkita näyttelijitä, joilla on (elokuvassa) jonkin sortin vamma/sairaus. HOMOFILMI olisi täten ensimmäinen elokuva, jossa HOMOT nähtäisiin normaaleina ihmisinä, ei vammaisina/sairaina.




No joo, tottahan tuo on. Asiaa ei ole tullut ajateltua ihan noin, kun sen enempää Philadelphia kuin SOTL ei herättänyt henkilökohtaisesti mitään homofobioita. Eikä myöskään kenessäkään tuntemassani henkilössä. Mutta keskimääräinen amerikkalainen lienee asia erikseen.



Tuo vamma/sairaus ‑linja on surullisen totta.
Bitnik 1.2.2006 10:00

Match Pointille ainoastaan Original Screenplay-ehdokkuus, olikos Woodyn ja Akatemian välit jokseenkin tulehtuneet vai mistä toi johtuu?

Young Hova 1.2.2006 12:11
KCrimso ( 1.2.2006 00:58)
Enpä kyllä tajua tota William Hurtin ehdokkuutta. Ehdottomasti heikoin lenkki muuten mainiossa elokuvassa. Jos Hurt voittaa olisi vähintään kohtuullista että hän jakaa palkinnon imitoimansa Will Ferrellin kanssa.




wacko.gif



Bitnik ( 1.2.2006 12:01)
Match Pointille ainoastaan Original Screenplay-ehdokkuus, olikos Woodyn ja Akatemian välit jokseenkin tulehtuneet vai mistä toi johtuu?




Tän ohella ihmetyttää suuresti erinomaisten Syrianan ja New Worldin vähäinen huomio.
KCrimso 1.2.2006 12:28
Young Hova ( 1.2.2006 12:12)
wacko.gif




Kerrotaan ihan rohkeasti se oma mielipide. Tuskinpa tollainen silmien pyörittely ketään kiinnostaa.
Humphrey Bogart 1.2.2006 12:35

Perkule, kun joka vuosi on ennakkoon jo selvillä, mikä elokuva kahmii tärkeimmät palkinnot. Tai ainakin melkein joka vuosi, viimeksihän MDB ja Aviator olivat aika tasoissa. Muuten on jännitys (jos sellaista on) aika lailla kateissa koko gaalasta.





Ilmeisesti nykyään kannattaa olla taustalla osa jossain teinisarjassa niin saattaa voittaa Oscarin. BH90210 on Swankin meriittejä ja Williamsilla Dawson's Creek. Hubaa.



Ilja Rautsi ( 1.2.2006 00:49)
Antaisin: Heath Ledger

Veikkaan voittavan: Joaquin Phoenix




Tuossa voi olla myös Hoffman aika vahvoilla. Toivottavasti. Lisäksi olen iloinen että Matt Dillon on ehdokkaana, jostain syystä olen aina sympatiseerannut kyseistä näyttelijää.



Spielberg ei ainakaan tänä vuonna juhli.
Ilja Rautsi 1.2.2006 12:48

No ei se Match Point nyt loppujen lopuksi NIIN hyvä ole, en yhtään ihmettele ettei ole enempää ehdokkuuksia. New World on varmaan, kuten tuli sanottua, liian omaperäinen ja Syriana liian masentava. Traffichan oli paljon valoisampi ja henkilövetoisempi. Syrianassa ei ole mitään niin tunteisiin vetoavan hömelöä kuin Douglasin puhe Trafficin lopussa.