Keräilijät, paljonko kotona elokuvia ?

theremin 11.1.2011 18:27
Goose ( 11.1.2011 17:47)
Voisin vielä kärjistää, että miksi pitää hyviäkään elokuvia hyllyssä, jos niitä ei kuitenkaan tule katsotuksi? Tämä tietysi pätee ainoastaan näitä korppuja, VHS:ä voin ja omistan läjäpäin paskoja mutta en ole niistä siltikään luopumassa. Tähän selitykseni on jakomielitauti ja noilla kaseteilla on vaan jokin side ja tunnearvo mikä on osoittautunut aika vahvaksi.

Ei tälle muuta selitystä voi antaa kuin sen keräilyvimman. Ei sille keräilylle tarvitse sen kummempaa syytä olla kuin että se käy välillä terapiastakin. Käytännössä kaikki elokuvat hyllyssäni ovat uudelleenkatselun alla _jossain vaiheessa_, kunhan on katsomattomat saatu ensin alta pois. Ikuisuus projekti siis. Kuolemattomuuspilleriä odotellessa.
Goose 11.1.2011 18:39
theremin ( 11.1.2011 18:27)
Goose ( 11.1.2011 17:47)
Voisin vielä kärjistää, että miksi pitää hyviäkään elokuvia hyllyssä, jos niitä ei kuitenkaan tule katsotuksi? Tämä tietysi pätee ainoastaan näitä korppuja, VHS:ä voin ja omistan läjäpäin paskoja mutta en ole niistä siltikään luopumassa. Tähän selitykseni on jakomielitauti ja noilla kaseteilla on vaan jokin side ja tunnearvo mikä on osoittautunut aika vahvaksi.

Ei tälle muuta selitystä voi antaa kuin sen keräilyvimman. Ei sille keräilylle tarvitse sen kummempaa syytä olla kuin että se käy välillä terapiastakin. Käytännössä kaikki elokuvat hyllyssäni ovat uudelleenkatselun alla _jossain vaiheessa_, kunhan on katsomattomat saatu ensin alta pois. Ikuisuus projekti siis. Kuolemattomuuspilleriä odotellessa.

Tiedän mistä puhut. Oma pointtini oli vain, että itse saan sitä keräilytyydytystä ainostaan VHS osiosta.
Carson 13.1.2011 21:27

just tuossa kympillä 8 dvd:tä tuli ostettua, sulovilenismi jyllää

JPO 31.5.2012 09:01

Nostetaan vanhaa ketjua ylös.

DVD: noin 1760

BD: noin 210

DVD-R: arviolta 500

VHS (originaalit): noin 400

VHS (kopiot) arviolta 600

Hyllytila on jo kortilla, joten edessä on joko kokoelman pienentäminen tai isomman asunnon ostaminen. Hullun hommaahan tämä on. smile.png
MiR 31.5.2012 09:22
JPO ( 31.5.2012 09:01)
Hyllytila on jo kortilla, joten edessä on joko kokoelman pienentäminen tai isomman asunnon ostaminen. Hullun hommaahan tämä on. smile.png

Itse olen suorittanut jo monia "puhdistuksia", mutta aina vaan tila tahtoo loppua mikä on johtanut lopulta vain hyllytilan toistuvaan lisäämiseen. Täytyy pistää illalla tarkkoja lukuja kun pääsee kotiin.

Haaveissa on oma elokuvahuone, jossa olisi hyllyä lattiasta kattoon ja yhdellä seinällä naurettavan kokoinen ruutu. Sitä odotellessa...
JPO 31.5.2012 10:18
MiR ( 31.5.2012 09:22)
JPO ( 31.5.2012 09:01)

Itse olen suorittanut jo monia "puhdistuksia", mutta aina vaan tila tahtoo loppua mikä on johtanut lopulta vain hyllytilan toistuvaan lisäämiseen. Täytyy pistää illalla tarkkoja lukuja kun pääsee kotiin.

Haaveissa on oma elokuvahuone, jossa olisi hyllyä lattiasta kattoon ja yhdellä seinällä naurettavan kokoinen ruutu. Sitä odotellessa...

Itselläni on ns. kotiteatterihuone, jossa on videotykki yhdellä seinällä ja 92 tuuman valkokangas vastakkaisella seinällä. Toinen sivuseinä on täynnä levyjä ja kasetteja.

Olen jonkin verran jo vilkuillut uutta asuntoa Oikotieltä, mutta muutosta tuleekin sitten kaikkien aikojen urakka. Ehkä joskus syksyllä.
Koston käsi 1.6.2012 13:01

^ No jos vanhoja vuokrakasetteja löytyy niin voin mahdollisesti auttaa niistä eroon pääsemisessä..

detective.gif
Tuoppi 1.6.2012 15:09

Vastaus ketjun kysymykseen lienee... LIIKAA ja hyllytila huutaa hoosiannaa! Mutta minkäs teet kun karsintaan ryhtyessäsi löydät siitä parin tuhannen kokoelmasta ehkä yhden tai kaksi joista voisit luopua. Vaikka siis et ole uusintakatsellut niistä mitään pitkään aikaan. Kyllä mä tän vielä joskus katon jne.

dry2.gif
Carson 1.6.2012 15:25

ei että ois pelkästään katsomatta , mutta vielä avaamattomana muoveissa, silloin ollaan asian ytimessä

smile.png
JPO 2.6.2012 14:52
Koston käsi ( 1.6.2012 13:01)
^ No jos vanhoja vuokrakasetteja löytyy niin voin mahdollisesti auttaa niistä eroon pääsemisessä.. detective.gif

Vanhoja vuokrakasetteja löytyy jonkin verran, mutta en ole niistä luopumassa. Olen jopa ostanut niitä lisää. cool.png
flp 2.6.2012 16:03

Dvd 1023kpl

Blu Rayn 98kpl

® 1500 luokkaa

Vhs 2kpl

Beta 1kpl

Ld 1kpl (laitettu kellokoneisto keskelle ja toimii kellona)

Lisäksi mitään turhaa huonekalua ei tarvi kuin hyvät hyllyt elokuville ja kotiteatterille, ei ole posliini kissoja ja kukkia talossa.

Eukon natkutus elokuvien paljoudesta ja epä normaalista sisustuksesta on loppunut jo noin 20 vuotta sitten!.

Boxit dvd .nä laskettu yhdeksi kuvaksi jos esm tv tai vastaava sarja mutta jos boxissa esm: Tappava ase 1 2 3 4 niin 4kpl.een laskuopin mukaan.
MiR 3.6.2012 13:33

Heitetään nyt tarkkoja lukujakin kun on kanta juuri päivitetty:

DVD: 1548

BD: 52

lisäksi eri tv-sarjojen kausibokseja 66 kpl sekä kaikki DVD: nä julkaistut vanhat Doctor Who seikkailut joita on 128 DVD:n edestä ja uudet spesiaalit yms.
Exhorder 28.10.2013 20:51

Viikonloppuna laskin:

120 dvd

160 vhs

Ei paljon mitään vielä vaikka olen keräillyt jo vuosikaudet myös leffojakin. Ei vaan viitsisi maksaa kauheita hintoja mistään elokuvista.

mr_bungle 29.10.2013 10:12

Lopetin keräilyn pari vuotta sitten ja möin varmaan reilut 500 dvd:tä pois. Nykyään käytössä on hylly, johon mahtuu ehkä 200-300 blu-rayta, aina kun hyllyyn ei mahdu enempää myyn huonoimmasta päästä leffoja pois. Jossain vaiheessa hylly on siis täynnä pelkästään leffoja, joita voin katsella aina vain uudelleen ja uudelleen... :D

Jeremias Rahunen 29.10.2013 11:32
mr_bungle (29.10.2013 10:12)

Lopetin keräilyn pari vuotta sitten ja möin varmaan reilut 500 dvd:tä pois. Nykyään käytössä on hylly, johon mahtuu ehkä 200-300 blu-rayta, aina kun hyllyyn ei mahdu enempää myyn huonoimmasta päästä leffoja pois. Jossain vaiheessa hylly on siis täynnä pelkästään leffoja, joita voin katsella aina vain uudelleen ja uudelleen... :D

Minullakin on hieman vastaava systeemi nykyisin eli (isohko) lasivitriini ja yritän pitää kokoelmani sen koon mukaisena. Aina kun uusi leffa tulee kokoelmaan, saa joku toinen leffa lähteä divariin vaihdossa ja idea on "jalostaa" kokoelmaa koko ajan parempaan suuntaan. Siitä huolimatta minulla on kyllä kertynyt vielä katsomattomia elokuvia yhteen makuuhuoneen vaatekomeroon. Kokoelma alkaa olla sen verran mittava, että jos en veisi levyjä silloin tällöin vaihdossa divariin, niin kämppä alkaisi pian muistuttamaan enemmän jotain pientä divaria kuin kotia. Nykyään onneksi ostot ovat keskittyneet isolta osin Blu ray päivityksiin, joten vanhat dvd-versiot on luonnollista viedä divariin, koska tuplakappaleella ei oikeastaan tee mitään. Etäisenä haaveena olisi tietty omakotitalo varustettuna "man cavella" mutta nykyisellään kerrostalossa ei vastaavaan ole oikein kunnon mahdollisuuksia.