Keräilijät, paljonko kotona elokuvia ?
Laittakaahan keräilijät päivitetyt kuvat leffahyllyistänne tänne. Mikään ei ole mukavempaa kuin ihastella upeita kuvia toisten keräilijöiden hyllyistä, olispa toi mun ja sitä rataa..
Apua kirjojen keräilyn hillintään:
http://www.wikihow.com/Stop-Accumulating-Books#_note-nyt-0 Auttaisikohan elokuviinkin?Apua kirjojen kerailyn hillintaan: http://www.wikihow.com/Stop-Accumulating-Books#_note-nyt-0 Auttaisikohan elokuviinkin?
Ongelma ainakin itsella se, ettei tata vaan ole mahdollista pitaa:
Make a rule that you will read X number of books you currently own before buying another one. Set a "read-to-purchase ratio".
Varsinkin nyt kun ehtii katsomaan n. 1-2 elokuvaa/vko. Kylla ne kiertoon lahtee lahes kaikki katsomisen jalkeen. Luultavasti ongelmaan auttaisi ainoastaan se, etta lopettaisi kaikkien uusien julkaisujen/tarjouskamppanjoiden/OOP-uutisten seuraamisen kokonaan.
Päivitystä:
DVD = n. 650
VHS = 1 alkuperäinen, noin 10 nauhoitettua
Päivitetään nyt tätäkin listaa:
DVD: 1524
Blu-Ray: 31
Tämän vuoden aikana olen yrittänyt hankkiutua ns. turhista elokuvista eroon, mutta vaikeaa se on kun ei luonto anna periksi. Aina sitä perustelee sillä "no jos tän nyt joskus vielä katsoo.." periaatteella. Divariin tuli jossain vaiheessa vietyä leffoja mutta aina sieltä se lähes sama määrä kantautui myös takaisin. "Harmittavasti" myös vinyyli-innostus syö säilytystilaa ja kilpailee tasaisesti elokuvaharrastuksen kanssa.
Eli Alkuperäisiä tuotteita dvd , vhs, beta,muu formaatti määrät kotona julki, ei kopiota koska ne on laittomia ja niitähän ei saa olla.
Arviotkin käy
aloitan itse. (Kaikki alkuperäis tuotteita).
DVD boxit ja kaikki samassa ,lasketaan boxi yhdeksi kuvaksi 720kpl
VHS 103kpl
16mm kela 1kpl
joo sitten boxit kait erikseen minulla on boxeja noin 20kpl ja Blu-Rayt jäi laskematta niitä samalla kaavalla noin 100 joista boxeja 7kpl eli 007 ja muita.
Menee laskelmat jo vaikeiksi tosiaan boxeissa voi olla 10 kuvaa, ei taas jaksa laskea,Paska saitti
Luettelointi on alkutekijöissään mutta DVD & Blu-ray-
elokuvien määrä huitelee jossain 10 000 välillä.Mukaan lasken luonnollisesti mahdollisesti levyillä olevat "oikeat" lyhytelokuvat sekä dokumentit (eli ei mitään Making Off-sälää).
Sarjojen tuotantokaudet lasken yhdeksi nimikkeeksi + pari jotain muuta kompromissia, niin olen päässyt suht loogiseen lopputulokseen.
Jo jonkin aikaa olen myös kellottanut kaikki katsomani elokuvat ja Plazan luettelossa hinta-sarakkeeseen laittanut valmistusvuoden jolloin joskus on kiva katsoa miltä vuosilta elokuvia on eniten siunaantunut.
Suurta ja kaunista luettelointiohjelmaa, DVD-Profileria tuli joskus kokeiltua, mutta ei oikein tyydyttänyt kun siinä esim. leffaboksit ovat köntässä ja valtaosaa leffoista ei löytynyt tietokannasta ym.
Luettelointi menee tällä hetkellä 1500:n kieppeillä:
http://www.dvdplaza.fi/dvdcatalog/naytak.php?sort=25&user=Andrei3000
Elokuvia ja TV-sarjojen tuotantokausia on DVD:llä noin 1700. Tähän en luonnollisesti laske mitään muuta kuin elokuvat (en siis levyillä olevia dokumentteja tai lyhytelokuvia). Blu-Ray:llä elokuvia on ehkä 45. Luetteloinnissa käytän ihan manuaalisesti täytettävää Excel-tiedostoa, jossa on pudotuspalkit tuotantovuodelle, ohjaajalle, arvosanalle sekä levyn tiedoille (aluekoodi, julkaisija, suomi/enkkutekstit tai puhe). Elokuvat on tietenkin hyllyssä samassa aakkostetussa järjestyksessä löytämisen helpottamiseksi.
Suurta ja kaunista luettelointiohjelmaa, DVD-Profileria tuli joskus kokeiltua, mutta ei oikein tyydyttänyt kun siinä esim. leffaboksit ovat köntässä ja valtaosaa leffoista ei löytynyt tietokannasta ym.
Joo, tää on kyllä perseestä. Elokuvien tiedot eivät ole yhteismitallisia, osa on tehty hyvin, osa paskasti. Lisäksi kuvat on välillä todella huonoja. Joskus käytän tätä eri maaversioiden vertailuun, mutta yleensä niitä elokuvia joista olen kiinnostunut ei tuolla kannassa oikein ole...
Eihän noita nyt omassa kokoelmassakaan ole varmaan paria- kolmeakymmentä enempää.Tähän en luonnollisesti laske mitään muuta kuin elokuvat (en siis levyillä olevia dokumentteja tai lyhytelokuvia).
Otetaan esimerkiksi Pan Visionin (R & A) julkaisu Kaimaani. Siinähän on Sabina Guzzantin 80-minuuttinen dokumentti Viva Zapatero! (2005)
Itse ainakin lasken tuon suosiolla elokuvaksi.
Eihän noita nyt omassa kokoelmassakaan ole varmaan paria- kolmeakymmentä enempää.Tähän en luonnollisesti laske mitään muuta kuin elokuvat (en siis levyillä olevia dokumentteja tai lyhytelokuvia).
Otetaan esimerkiksi Pan Visionin (R & A) julkaisu Kaimaani. Siinähän on Sabina Guzzantin 80-minuuttinen dokumentti Viva Zapatero! (2005)
No okei, poikkeuksia on tullut tehtyä noiden leffojen mukana tulleissa dokkareissa. Mieleen tulee ainakin From Dusk till Dawnin mukana erillisellä levyllä ollut Full Tilt Boogie. Harmittavan vähälle on jäänyt muutenkin leffojen ekstrojen katselu, ties mitä helmiä sieltä löytyy dokumenttien muodossa.
No okei, poikkeuksia on tullut tehtyä noiden leffojen mukana tulleissa dokkareissa. Mieleen tulee ainakin From Dusk till Dawnin mukana erillisellä levyllä ollut Full Tilt Boogie. Harmittavan vähälle on jäänyt muutenkin leffojen ekstrojen katselu, ties mitä helmiä sieltä löytyy dokumenttien muodossa.
Nykyään tulee tsekattua aina silmämääräisesti julkaisujen tiedot koteloista, jahka ne sisältäisivät jotain edellä mainitun kaltaisia extroja.
Mun mielestä kaikenlaiset koosteet joissa tekijät kilvan kehuvat tuotoksiaan ovat aika turhia. Blu-raylle ahdetut valtavat Java-sälävuoret ovat suorastaan itse Saatanasta. Jengi itkee ekstrojen puutetta ja samalla itketään kun soitin ei jaksa pyörittää leffaa alkuvalikkoja pidemmälle.