Keräilijät, paljonko kotona elokuvia ?

Exhorder 7.1.2011 17:30

Vhs: n. 115

dvd n.75 kpl.

Itse olen käsin kirjoittanut vihkoon tuon vhs listan ja jossain koneen syövereissä on keskeneräinen vhs lista. Dvd listan tejoa en ole vieläkään viitsinyt aloittaa.
flp 7.1.2011 17:33
Norrin Radd ( 7.1.2011 01:30)
Luettelointi on alkutekijöissään mutta DVD & Blu-ray-elokuvien määrä huitelee jossain 10 000 välillä.

Mukaan lasken luonnollisesti mahdollisesti levyillä olevat "oikeat" lyhytelokuvat sekä dokumentit (eli ei mitään Making Off-sälää).

Sarjojen tuotantokaudet lasken yhdeksi nimikkeeksi + pari jotain muuta kompromissia, niin olen päässyt suht loogiseen lopputulokseen.

Jo jonkin aikaa olen myös kellottanut kaikki katsomani elokuvat ja Plazan luettelossa hinta-sarakkeeseen laittanut valmistusvuoden jolloin joskus on kiva katsoa miltä vuosilta elokuvia on eniten siunaantunut.

Suurta ja kaunista luettelointiohjelmaa, DVD-Profileria tuli joskus kokeiltua, mutta ei oikein tyydyttänyt kun siinä esim. leffaboksit ovat köntässä ja valtaosaa leffoista ei löytynyt tietokannasta ym.

Luettelointi menee tällä hetkellä 1500:n kieppeillä:

http://www.dvdplaza.fi/dvdcatalog/naytak.php?sort=25&user=Andrei3000

10000 kpl jos lasketaan dvd levyjä olevan vaikka 4000kpl vie se ison tilan kokohuoneistosta, sellainen määrä raaistavaa ja mielenterveyttä vahigoittavaaa materiaalia on vaikea saada sopimaan isompaakin asuntoon?. Itselläni oli 1994 huiteilla noin 3000 kpl vhs kasettia ja se määrä oli järkyttävän vaikea saada kolmioonkin mahtumaan, toki dvd kotelo on pienempi mutta silti tuolla määrällä tilaa tarvitaan paljon. blink.gif
Norrin Radd 7.1.2011 17:53

^ 2H+K ja tällä hetkellä kaikki leffat hyllyissä. Tiukkaa tekee mutta mun huoneistossa ei kuvatakaan mitään Inno-ohjelmaa.

Namfoodle 7.1.2011 18:03

313 DVD:tä, ja tuokin on jo liikaa näin pieneen kämppään. Täytynee keskittyä laatuun eikä määrään.

Norrin Radd 7.1.2011 18:23

Ekat DVD:t tuli hankittua jo silloin kun formaatti yleensä rantautui meille. Kaikkiruokainen elokuvamaku ja kuluneet vuodet (ei yhtään pois myytyä leffaa), niin kyllähän noita siunaantuu automaattisesti ilman tarkoituksellista "mahdollisimman suuri lukumäärä" ‑hamstrausta.

Carson 7.1.2011 18:33

kahteen riviin kun pukkaa hyllyyn tavaraa niin löytyy myöhemmin yllätyksiä, useimmiten vielä muoveissa

Murnau 7.1.2011 18:35

DVD 851 kpl

VHS 25 kpl

Kaseteista melkein kaikki on hyllyssä myös DVD:nä, mutta kun ei noita oikein poiskaan viitsi antaa. Parikymmentä devua voisin kyllä siirtää syrjään, mutta muuten olen varsin tyytyväinen kokoelmaani.
flp 7.1.2011 19:02
Namfoodle ( 7.1.2011 18:03)
313 DVD:tä, ja tuokin on jo liikaa näin pieneen kämppään. Täytynee keskittyä laatuun eikä määrään.

Sanoin itse saman kun hävitin 90-luvun puolessa välissä vhs:t ja siirryin LD (600kpl) ja sitten dvd: kuviin mutta nuo elokuvat vain vainoaa ja aina vain ilmestyy lisää ja lisää eikä eroon pääse. cool.gif
Norrin Radd 8.1.2011 21:16

Laskentatavan logiikasta flp:lle...

wink.gif

Korkkasin juuri Battlestar Galactican neljännen kauden ja ekalla levyllä oli elokuva Battlestar Galactica: Razor (2007) [ kesto 1:39:30]
Sahhmi 8.1.2011 22:18

Voisitteko myös pistää Inno-kuvia tonne leffakokoelmaketjuun, et miten noi läjät teidän kämpissä ovat vallanneet tilaa.

Itsellä on vieläkin vajaa parisataa nauhoitettua kasettia, varmaan saman verran vuokra/ostonauhoja (mukaanlukien betat), dvd:iden määrästä en osaa sanoa mitään tarkkaa (n. viidensadan paikkeilla) ja vielä läjä laserdiskejä. Ei tää nyt vielä karsealta näytä.
Norrin Radd 9.1.2011 00:03

Itse en pysty ennustamaan tulevien aikojen makutottumuksia ts. uusintakatseluarvoa, pystyn vain katsomaan menneeseen ja huomaan erilaisia kausia ja painotuksia.

Jos joutuisin tekemään valintoja eli poistamaan tavaraa hyllyistä, virtapiirit todennäköisesti kärähtäisivät. Ei onnistuisi.

Katsoin pari vuotta sitten elokuvan Fracture jossa Ryan Goslingin ällöttävä (jatkuva nenän kaivaminen ja oman naamansa lääppiminen) olemus pilasi koko elokuvan joten haluan parin vuoden kuluttua tarkistaa ärsyttääkö tyypin maneerit vielä yhtä paljon.
theremin 9.1.2011 11:38

Minulla oli pitkään sama ongelma kuin Norrin Raddilla, eli mistään ostetusta elokuvasta ei malttanut luopua ihan sen vuoksi että joskus saattaisi tehdä mieli katsoa uudestaan. Viime kesänä oli kuitenkin pakko alkaa karsimaan turhimpia pois kun omatekemistä hyllyistä tila loppui vain kesken. Noin sata levyä on mennyt vaihtoon sen jälkeen mutta toisaalta enemmänkin on varmaan tullut jo takaisin. Enää en varmaan mittaviin karsintoihin ala, tyytyväinen olen siihen mitä nyt on hyllyssä. Enemmän tai vähemmän.

Inno-kuvia pitäisi jossain vaiheessa ottaa, kyllä sen verran ylpeä olen hyllyistäni.
willberg 9.1.2011 14:54

DVD n. 700 kpl + parikymmentä tv-sarjaboksia.

VHS-originaaleja on hyllyssä esillä suunnilleen 250 ja kaapissa tuntematon määrä, ehkä 50 (myyntikassuja ynnä muuta "ongelmajätettä" joita kukaan ei halua mutta ei raaski roskiinkaan heittää).
Jakki 9.1.2011 15:24

DVD 770 kpl

Blu-ray 20 kpl

N. 200 kpl VHS-kasetteja meni kymmenisen vuotta sitten jakoon/roskiin ajatuksella "kuka näitä nyt enää katsoo...".
k-mikko 9.1.2011 20:15
k-mikko ( 29.9.2007 10:48)
Tämän hetkinen saldo sanoo 602 elokuvaa dvd:llä + tv-sarjoja muutama boksi.

Tilattuna n. 10, tosin viallisella osoitteella, joten vähän on epävarmaa löytääkö perille.

994 dvd:llä ja bluraylla. Enpä olekaan tajunnut, että määrä on kasvanut noin rajusti. Boksien elokuvat laskettuna erikseen, mutta mitään making of ‑elokuvia tyyliin Full Tilt Boogie tai lyhytelokuvia ei laskettu mukaan eikä tv-sarjoja.