Keräilijät, paljonko kotona elokuvia ?

Martin 21.4.2005 16:00

Elokuvia (ja tv-sarjoja, ym) löytyy dvd:llä jotain 500-600 kappaleen väliltä. Alkuperäisiä vhs:iä varmaan jotain 100 kappaleen luokkaa. Nauhoituksia satoja kasetteja jossain tuolla kellarissa. Digikortilla tv:stä koneelle nauhoitettuja elokuvia ym. näköjään noin 100 gigaa ja dvd-r:iä poltettu parikymmentä.

On tää saatana joku sairaus. Mä oon yrittänyt hidastaa tahtia hankinnoissa ja edelleen kuukaudessa tulee ostettua keskimäärin 10 elokuvaa dvd:llä. Kasettien hankkiminenkin mun piti lopettaa jo aikoja sitten, mutta joku hinku noita fixejä kohtaan on taas tullut. Prkl.
Antti Tohka 21.4.2005 17:04
Martin (21.4.2005 14:01)
On tää saatana joku sairaus. Mä oon yrittänyt hidastaa tahtia hankinnoissa ja edelleen kuukaudessa tulee ostettua keskimäärin 10 elokuvaa dvd:llä. Kasettien hankkiminenkin mun piti lopettaa jo aikoja sitten, mutta joku hinku noita fixejä kohtaan on taas tullut. Prkl.

No joo, tammi-helmikuussa ostin n. 100 devaria. Onneksi FIx sekoilu ei ole palannut. Puhuin tuossa jopa alustavasti LD- kokoelmani (+100 levyä) myymisestä.
sorsimus 21.4.2005 17:17

VHS n. 550

DVD n. 350

TV n. 300

Lisää tulee kaiken aikaa, ja kasat kasvaa kun ei kerkeä katsomaan vanhojakaan pois.
theremin 21.4.2005 17:52

DVD: 329

VHS: 17 alkuperäistä (joista vain yksi olisi tarkoitus jättää hyllyyn ja muista päästä eroon), joiden lisäksi Teemalta nauhoitettu Nude for Satan.

VCD: 1 (+Simpsoneita ja Futuramoja satunnaisia jaksoja)

Telkkarista tulee satunnaisesti nauhoitettua jokunen elokuva, mutta kertakatselua pidempään ne eivät nauhalla säily, ellei joku ihan harvinainen leffa ole kyseessä. Lähinnä DVD:itä on tullut kerättyä. Todella harvoin tulee maksettua yli kymmentä euroa elokuvasta joten mielenterveys ei ainakaan sen vuoksi ole vielä menossa.
Dremez 21.4.2005 19:07

Aikanaan olin keräilijä, nykyäänkin keräilen mutta todella valikoidusti ja enää minulle ei ole mikään ongelma myydä tai heittää elokuvia surutta pois.

DVD:llä löytyy 304 elokuvaa. Alkuperäisiä VHS-kasetteja on vielä vajaat 40 kpl, heitin tuossa vuodenvaihteessa reilusti yli 100 alkuperäistä kasettia suoraan roskikseen tilaa viemästä, jätin vain tarpeelliset. Nauhoitettuja kasetteja on vielä noin 60 kpl, niitäkin on tullut nakeltua raa'asti roskiin. Kaikki VHS-kasetit saavat kyytiä kunhan löytyy korvaava DVD tilalle. Televisiosta en nauhoita enää mitään VHS-kaseteille, koska videoiden kuvapää on melko paskana ja uutta laitetta en enää osta.

Pyrin muutenkin eroon kaikesta kopioidusta tavarasta. Kaiken pitää olla alkuperäistä niin DVD-, VHS- kuin CD-formaatissakin. Tämä pyrkimys alkaa hiljalleen toteutua.

Yhtään katsomatonta elokuvaa ei hyllyistä löydy.
moska 21.4.2005 19:34

Originaalia VHS:ää jotain 300, VHS:lle nauhotettuna n. 600 elokuvaa + vielä joku 200 betaa, joista osa on toisintoja...

Jani Hietapakka 21.4.2005 19:36

Lähemmäs 700 elokuvaa löytyy kokoelmista, joista +80 alkuperäisiä betakasetteja ja +20 dvd lerpaketta (+ muutama Super-8 filkka). Parin viime kuukauden aikana olen dumpannut Huuto.netin kautta ongelmajätenauhoja 30 kappaleen erissä. Suurinosa kyseistä myydyistä nauhoista on ollut tarkoitus päivittää myöhemmin DVD-formaattiin. Mutta heikolta tuokin suunnitelma näyttää sen verran tulee vielä vhs kuonaa kannettua lähimmiltä kirpputoreilta.

Goose 21.4.2005 19:52

VHS- kasetteja on n. 900 joista n. 100 pienikoppaisia myyntikassuja ja loput vanhoja vuokrakassuja. DVD osasto on n. 580.

Samat ongelmat kuin Sorsimuksella eli lisää tulee kaiken aikaa, ja kasat kasvaa kun ei kerkeä katsomaan vanhojakaan pois.
Jarkko Kuittinen 21.4.2005 21:25

VHS-kassuja enää vajaa 100, joista suurin osa itselle tärkeitä FIx-spagetteja ja muuta italokamaa. FIx-betoja muutama kymmenen (joita en varmaan ikinä tule näkemään kun ei löydy toimivia videoita..)

DVD-levyjä ehkä noin 160 (näissäkin italot hyvin edustettuna). DVD-addiktio on sairaus, joka tulee ihan varmasti pahenemaan jos joskus pääsen kunnolla työelämään

DVD-R / DIVx-muodossa leffoja parisenkymmentä

TV-nauhoituksia ei ole enää ollenkaan enkä aio mitään nauhoitellakaan
Kat 22.4.2005 08:17

DVD saldo viimeisten laskelmien mukaan pyöreästi 580.. Tosin tuossa on mukana puoliskon leffat myös, ja siellä on aika paljon sellaisia, mitä en ole katsonut enkä aio katsoa. Viime aikoina olen tosin miettinyt, että pitäiskö osa laittaa myyntiin. No katotaan sitten kun 1000 tulee täyteen.

Amadeus 22.4.2005 12:28

Dvd:ltä löytyy noin 300 elokuvaa ja vhs:ltä noin 200-250, joista ehkä neljäsosa on alkuperäisiä. Ja kuten arvata saattaa, niin dvd-elokuvien määrä on nouseva ja vhs-elokuvien laskeva.

Jingo 22.4.2005 12:55

Olen tässä yrittänyt päästä vhs-nauhoista eroon pikkuhiljaa. kun nuo videotkaan ei enään toimi. DvD muodossa leffoja on n: 200 kpl. Lisää tulee muutamia kymmeniä kuussa, kunhan eivät maksa yli 20 € .

En pidä itseäni kovin fanaattisena keräilijänä.
Spiritual Boxer 22.4.2005 13:10

Dvd:tä n. 750 kpl, vuoden olen tehnyt töitä pitääkseni päätköksen ettei määrä nouse 750:n yli. Koko ajan on jotain levyjä myynnissä. Tarkoitus olisi pudottaa kokonaismäärää ainakin sadalla, 500:n elävä kokoelma voisi olla aika ihanteellinen. VHS:siä alle 10 kpl, tv-nauhoituksia, dvd-r:iä ym kopioita 0 kpl.

Plissken 22.4.2005 20:37

DVD: n. 50

Näistä 4/5 osaa hankittu viimeisen neljän kuukauden aikana. Jahka rahatilanne kesällä kohetuu tämä luku tulee taatusti kasvamaan. En osta käytännössä mitään, minkä saan katsottua vuokraamalla tai lainaamalla.

VHS: n. 70

Nauhoitettuja: varmaan lähes 500, kaikki puolinopeudella n. kolme elokuvaa kasetilla. Eipä ole tulltu aikoihin tarkkaan näitä laskettua.

Eli eipä tässä ole ihmeemmin tullut varsinaista keräilyä harrastettua.
Romero 26.4.2005 02:51
Romero (21.4.2005 10:48)
Tuossa lattialla lojuu nytkin reilun 90 VHS-originaalin kasa joka pitäisi saada johonkin muualle koska kompuroin siihen about joka toinen yö, helvettiäköhän tässä taas tekisi.

Niin tai näin, väärin päin: Kyllästyin katselemaan työhuoneen lattian sekamelskaa, joten saadakseni originaalit lopultakin hyllyihin päätin siirtää kopiokasetit pois niiden tieltä. Parempaa sijoituspaikkaa odotellessa pinosin ne nätiksi kukkulaksi makuuhuoneen kirjahyllyn viereen ja heitin kuperkeikkaa rykelmän kanssa heti ensimmäisenä yönä hiippaillessani kuselle.