Mitä elitistit lukevat?

Low Rider 8.12.2004 21:18

Petterin

Elokuvan historia on minulle se perusteos, jonka olen saanut lukaistua kertaalleen läpi. Elämää suuremmat elokuvat ‑opusta on tullut luettua myös aika ahkerasti, mutta tokihan kirjastosta lainailee satunnaisesti aina joitain muitakin aiheeseen liittyvää.
psilocybianth 30.1.2005 01:39

Liken kustantamat Tarantino On Tarantino ja Burton On Burton tuli luettua tuossa. Tarantino-kirja oli aika mielenkiintoinen, tosin olisi mukavaa löytää joku vastaavanlainen kirjanen päivitettynä versiona. Burton-kirja taas oli aika suppea ja pinnallinen.





Charles Dexter Wardin tapaus on myös tuossa lukemisen alla ja samoin pitäisi aloittaa lukemaan tuota Hong Kong elokuvan nousua ja (t)uhoa. Niin, ja Uforaportti 11 tuli myös viimein luettua, josta pisti silmään lisää mielenkiintoista kirjallisuutta, jota etsiä heti alkuviikosta.
funkstörung 17.3.2005 21:26

Kim Jong Ilin ehdottoman laadukasta ja erittäin elitististä kirjaa "The Cinema and Directing".





PDF / 260Kb
Jumbu 22.5.2005 17:13

John Watersin Shokkiarvo tuli luettua viimeksi. Aika hillitön kirja etten sanoisi.

Korson Antti 10.6.2005 00:22
Peter Biskind:Down and Dirty pictures

Miramax, Sundance & Rise of Independent cinema



Meni kerralla minun leffakirjojen topkymppiin, todella viihdyttävästi kirjoitettu, uskottava (mm. 35 sivua pienelläpainettuja lähdeviitteitä ja helvetisti haastatteluja), ilkeä ja henk. koht. sydäntä lähellä olevista elokuvista. Mikään kaikenkattava indieraamattu tämä ei ole vaan se kertoo Harvey Weinsteinista (hirviö, mutta ei vailla inhimillisiä piirteitä ja puolustajia) ja sivujuonteena Robert Redfordista (yksiselitteisesti mulkku). Kaikkien elitistien pakkoluettava koska tämä antaa paljon taustaa sille miksi amerikkalainen mainstream on niin typerää – ja se "indiekin" vähän niin ja näin. Välillä vitun rasittava kun jauhetaan vaan siitä kuinka monta miljoonaa dollaria tuli mistäkin ja kuka lopulta nettosi mutta Amerikassa elokuvanteossa ohjaajat ovat statisteja. Fanny ja Alexander sai näköjään oscarinsa vain Donnerin lahjakkuuden vuoksi
Disco Studd 10.6.2005 10:37

Viddu. Otin juuri ihanan Easy Riders Ragin Bullsin uusintalukuun ja tuo täytyy hommata selkeesti seuraavaksi. Mutta mistä?

KCrimso 10.6.2005 12:23
Disco Studd (10.6.2005 10:38)
Viddu. Otin juuri ihanan Easy Riders Ragin Bullsin uusintalukuun ja tuo täytyy hommata selkeesti seuraavaksi. Mutta mistä?





Ikävä olla avuksi Disco Studdin kaltaiselle mulkulle, mutta toivottavasti tästä on hyötyä muillekin elitisteille. Eli Playsta tilasin tuon juuri eilen. 15 puntaa 500 sivun hardbackista on sopuhinta. Näköjään tuosta on tulossa myös 7 punnan pehmeä kantinen syksyllä
Janne Timonen 10.6.2005 12:26
KCrimso (10.6.2005 12:24)
Disco Studd (10.6.2005 10:38)
Viddu. Otin juuri ihanan Easy Riders Ragin Bullsin uusintalukuun ja tuo täytyy hommata selkeesti seuraavaksi. Mutta mistä?





Ikävä olla avuksi Disco Studdin kaltaiselle mulkulle, mutta toivottavasti tästä on hyötyä muillekin elitisteille. Eli Playsta. tilasin tuon juuri eilen. 15 puntaa 500 sivun hardbackista on sopuhinta. Näköjään tuosta on tulossa myös 7 punnan pehmeä kantinen syksyllä





Taidatte tosiaan tykätä toisistanne?
KCrimso 11.6.2005 11:28
iljalumpsis (11.6.2005 11:06)
Korson Antti (10.6.2005 00:23)
Peter Biskind:Down and Dirty pictures

Miramax, Sundance & Rise of Independent cinema




Akateemisessa 19,50€




No helvetti. Mistä lähtien kirjat ovat olleet noin halpoja Akateemisessa? Ei tullut edes mieleen käydä katsomassa sieltä kun ajattelin että hintaa on vähintään kolme kymppiä.
Ilja Rautsi 11.6.2005 12:20

Oli se aikamoinen ylläri, en kuitenkaan ostanut kun ajattelin lainata sinulta...

Disco Studd 13.6.2005 17:11
KCrimso (10.6.2005 13:24)
Disco Studd (10.6.2005 10:38)
Viddu. Otin juuri ihanan Easy Riders Ragin Bullsin uusintalukuun ja tuo täytyy hommata selkeesti seuraavaksi. Mutta mistä?





Ikävä olla avuksi Disco Studdin kaltaiselle mulkulle, mutta toivottavasti tästä on hyötyä muillekin elitisteille. Eli Playsta tilasin tuon juuri eilen. 15 puntaa 500 sivun hardbackista on sopuhinta. Näköjään tuosta on tulossa myös 7 punnan pehmeä kantinen syksyllä





Kiitäs asiallisesta vastauksesta ja pyydän taas ties kuinka monetta kertaa anteeksi paskanjauhantaani. Mutta kun ne Tähtien sodat on vaan niin saatanan hirveitä...
Masterbrain 9.9.2005 23:11

Vähän aikaa sitten tuli luettua

Lynch on Lynch ja sen perään Truffaut´n Elämäni Elokuvat. Truffaut´n kirja, joka koostui arvosteluista ja artikkeleista oli aluksi erittäin mielenkiintoista luettavaa, mutta keskivälin paikkeilla se muuttui hieman puuduttavaksi. Lynchin kirja oli taas loppuun asti mainio, Lauri Lehtiselle pointsit suomennoksesta ja Straight Story/Mulholland Drive jutuista.



Nyt on luvussa Bunuelin Viimeinen Henkäykseni.
Red Right Hand 12.10.2005 13:47

Tuli eilen ahmittua lähes yhdeltä istumalta Lena von Martensin elämänkerta. Aika kiinnostavaa kamaa varsinkin noin puolesta välistä lähtien – eli kun neitokainen pääsee elokuvapiireihin. Lopullinen fiilis kirjan lukemisen jälkeen oli aika surullinen, varsinkin kun tsekkasi niitä nuoruuden valokuvia esim. Vadimin leffasta. Ihan jumalattoman kaunis nainen silleen herkällä tavalla, hitto siitä natsikuvasta jos saisi julistekokoisen version.





Kyllä Lenalle olisi suonut aivan toiseen suuntaan menevän urakehityksen. sad.gif
Antti Tohka 18.10.2005 12:14

Rollinin mielenkiintoista esipuhetta lukuunottamatta melko tyhjänpäiväinen (kvasi)akateeminen teos. Tuomaksen kirjoitus on kyllä melkoista diipadaapaa, jonka julkaisuarvoa en oikein ymmärrä. Arvo lienee ehkä ennemmin eri fetstarijärkkäreiden selkääntaputtelussa.





edit: eh, katosiko Jakelin viesti tästä välistä?
Jakel 18.10.2005 12:16

Ääh, sekoilin ja poistin viestin vahingossa, johon Antti vastasi. laitetaan uusiksi. Edit ja Delete on näköjään liian samankaltaisia sanoja.





Onko kukaan lukenut seuraavia kirjoja? Onko suositeltavia?





Alternative Europe : Eurotrash and Exploitation Cinema Since 1945 (mukana muunmuassa 'A Report on the Espoo Cine Festival, by Tuomas Riskala')



edit : poistettu Immortal tales, joka oli elitistin kirjahyllystä 2 artikkelissa