Sekalainen elitisti tarvitsee mac-apua

Janne Timonen 16.3.2008 18:41

Pikku tutkailun jälkeen näyttäisi siltä, että Disk Utility on jostain syystä tarkoituksella kykenemätön kopioimaan audio-cd:tä.

Antti Vanhala 17.3.2008 17:16

Omituista, mutta olkoon sitten niin, eipähän tule tehtyä enempää lasinalusia. Toast osaa näemmä melkein kaiken mahdollisen mutta tarve on vähäinen. iTunesin kautta siirto on onneksi varsin helppoa kun asetuksiakaan ei tarvitse vaihtaa, mp3:t teen erikseen iTunes-Lamella.

Janne Timonen 17.3.2008 17:59

Toi aiemmin mainitsemani SimplyBurns on ilmainen, jota ehkä kantsii testaa, jos ei tule alvariinsa polteltua levyjä.

k-mikko 21.3.2008 15:42

Enkö vain osaa, vai missä vika. iPhotossa haluaisin selkeämmän hierarkisen rakenteen. Nyt events näyttää kaikki saatanan miljoona eri "eventtiä". Eventit ei voi olla hierarkisia? iPhoto-libraryn Originals on hyvässä järjestyksessä. Jotain tuollaista default-näkymäksi. Kansiot iPhotossa voisi olla ratkaisu, mutta silti nuo eventit ja photos-näkymät sisältää kaiken scheissen.

Itse asiassa melkein paras ratkaisu so-far oli tehdä alias iPhoton originals-kansiosta ja pläräillä sitä preview:lla.
wicked clown 21.3.2008 17:40

Mä käytän "näytä filmirullat" rakennetta, joka on mulle ollut kaikkein toimivin. Olisiko se toimivin? Musta ainakin parempi kuin oletus, joka on ajan mukaan järjestetty. Eventsistä en tiedä, kun käytän vanhaa versiota.

Janne Timonen 21.3.2008 19:09

En oikein tajunnut, mitä ajoit takaa. Mun mielestä nuo eventit toimivat oikein mainiosti.

k-mikko 21.3.2008 20:23
Janne Timonen ( 21.3.2008 18:10)
En oikein tajunnut, mitä ajoit takaa. Mun mielestä nuo eventit toimivat oikein mainiosti.

Arvasin, etten osannut selittää. Siis haluaisin esim. vuosi 2008, sen alla esim. kevät, mummon synttärit, juhannus jne. Sama muille vuosille. Tai ylätaso jotain muuta kuin vuodet. Tyyliin Maailmanympärysmatka, sen alla sitten kaikki matkan kohteet omina eventteinä. Nyt kaikki on samalla tasolla.
Janne Timonen 22.3.2008 09:07

Justiinsa. Tuo hommahan onnistuu käyttämällä kansioita.

Arkisto-valikon takaa löytyy, tahi sitten omppu+alt+shift+n, jos haluat samalla pianistitreeniä.

k-mikko 22.3.2008 13:36

All right. Pitää kai sitten alkaa säätämään. Harmi, että eventit syntyi valmiiksi kansiorakenteen perusteella importin yhteydessä, mutta nyt tuo sama homma on tehtävä uusiksi.

Dotcom 23.3.2008 13:13

Mitäs helvettiä? Bassoradio on lakannut kuulumasta mun iTunes- listallani. Eilen havaitsin ongelman ensimmäisen kerran eikä mikään tunnu auttavan. Onko kellään vastaavian kokemuksia?

Spiritual Boxer 24.3.2008 17:14

Mikä olisi OS:lle hyvä, simppeli kuvankatseluohjelma? (hermot ovat totaalisesti menneet iPhotoon). Ihan vaan sellainen, jolla saisi avattua kuvan kansiosta, mahdollisesti suurennettua sen koko ruudun slideshow'ksi ja sitten näppäintä painamalla pääsisi automaattisesti seuraavaan kuvaan kansiossa. Ei siis mitään, mihin joutuu erikseen lataamaan tai vetämään tai avaamaan katsottavia kuvia. Mieluiten jos Freewarena löytyisi tällainen, suositelkaa.

Preview:stä en ole löytänyt ominaisuutta, että pääsisi seuraavaan kuvaan kansiossa ilman että sen erikseen avaa, ja kun ohjelmaan avaa monta kuvaa niin ne tulevat aivan satunnaisessa järjestyksessä eivätkä siinä kronologisessa missä ne ovat kansiossa.
anttir 24.3.2008 21:38
Spiritual Boxer ( 24.3.2008 17:15)
Mikä olisi OS:lle hyvä, simppeli kuvankatseluohjelma?

ImageBrowser on ehdottomasti paras kokeilemistani freeware-kuvankatseluohjelmista, joka saattaa hyvinkin soveltua tarpeisiisi.
k-mikko 24.3.2008 22:17
Spiritual Boxer ( 24.3.2008 16:15)
Preview:stä en ole löytänyt ominaisuutta, että pääsisi seuraavaan kuvaan kansiossa ilman että sen erikseen avaa, ja kun ohjelmaan avaa monta kuvaa niin ne tulevat aivan satunnaisessa järjestyksessä eivätkä siinä kronologisessa missä ne ovat kansiossa.

Maalaa monta kuvaa finderissa tai cmd+A (vai tämänkö halusit välttää?), open with Preview. Nuoli ylös ja nuoli alas vaihtavat kuvaa.
Antti Vanhala 29.3.2008 20:13

Musa-dvd:tä voisi kuunnella iPodillakin, hakusanat mac dvd audio extractor antavat kyllä joitain tuloksia mutta onko kokemuksia? Handbrake konvertoi toki dvd:t suoraan mp4-videoksi mutta oikeastihan pelkkä musa riittäisi, veisi vähemmän tilaakin ja toimisi myös vanhassa Nanossa.

Liisa_ 8.4.2008 15:10

Ekaa kertaa kolmen vuoden käytön jälkeen kone iBook 4G on alkanut hidastella ärsyttävällä tavalla. Oonkohan laiminlyönyt jotain säännöllisiä siivous- tai huoltotoimia, jotka auttaisivat tähän ongelmaan? Ihan vielä en uutta läppäriä haluaisi ostaa. Muistia on maksimimäärä ja kovalevylläkin 6 gigaa tilaa eli ei pitäisi olla täyteen ahdettu. Työpöydällä on syntisen paljon roskaa, vaikuttaako se?