30.10.2006 10:22
Hmm, leikillinen spekulaatio: johtuiko Sandrewin tappio ja teatteritoiminnasta luopuminen siitä, että Finnkino sai Hesarista kaiken mainostilan ilmaiseksi?
Epäilemättä. Sandrew taas haluttiin ajaa Suomessa pois markkinoilta, koska Erkon mielestä yritys suosi Kinopalatsin vessoissa vääränhajuista raikastetta.
Ps. Median keskittyminen on ihan oikea ongelma, mutta jotain rajaa tälle salaliittohuuruamiselle. Olen nähnyt Hesarin mainoksia paitsi Kaltevan Tornin julisteessa, myös metroissa, maitotölkeissä ja elektronisen musiikin festareilla. En silti usko, että Sanomien halu "sponsoroida" em. asioita johtuu Erkon takan äärellä tekemästä päätöksestä, jonka mukaan yksityisautoilu/tuoremehu/hevi on perseestä, ja ne pitää hävittää ne Suomesta sponsoroimalla jotain kilpailevaa tuotetta.
Kuka tässä on nyt salaliittoja kehitellyt? Kaikista vainoharhaisimmat mussutukset tulee Young Hovan Wicked Clownin Artisanin ym oletuksista siitä mitä ajattelen, mutta niihin ei liity mitään quoteja eikä mun todellisia väittämiä.
Hesarin etusivu liittyy tähän kaikkeen, koska se muokkaa suomalaista mainoskulttuuria ja ihmisten toleranssia mainoksille.
Käytän sanaa Erkko koska se on nopeampi kirjoittaa kuin Sanoma-WSOY.
Oikeastaan mun ainut pointti on viime päivinä ollut toi minkä KCrimso vahvisti.