Ostin teidän kahden pullapään suositusten vuoksi (= varmaan mielenhäiriössä) Porcupine Treen Deadwing- levyn. Kyllä vituttaa.
Onneksi on huuto.net
Ostin teidän kahden pullapään suositusten vuoksi (= varmaan mielenhäiriössä) Porcupine Treen Deadwing- levyn. Kyllä vituttaa.
No täytyy myöntää ettei minullekaan ihan heti parilla ensimmäisellä yrityksellä tuo Deadwing pudonnut. Aluksihan vihjaisin jopa että Coldplayn X&Y olisi sitä parempi, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Muutamalla kuuntelulla levy kuitenkin aukesi oikein mainiosti, olisi sitä kannattanut vielä tsekkailla.
Mä voin poistaa sulta ton Kuusumun.
Eihän tämä mikään uusi uutinen ole, mutta kiinnostava kylläkin. Mielenkiinnolla ehdottomasti odotan, mitä mahdollinen yhteistyö pitää sisällään.
Viimeisimmän osto-orgiani yhteydessä huomasin tarjolla myös Brian Enon ilmeisesti melko uuden levytyksen nimeltä More Music for Films. Se oli kuitenkin täysihintaisena – 19 tai 20 euroa – vähän turhan kallis umpimähkäiseksi ostoksi, onko joku kuullut levyä? Onko kyseessä kannattava ostos ylipäänsä vai meneekö samaan sarjaan kuin Mike Oldfieldin tekemät Tubular Bellsin jatko-osat? Huom. vaikka alkuperäinen Music for Films on parhaimmillaan aivan loistava (esim. pari ekaa raitaa, Sparrowfall 1 – 3), sekin on minusta yli puolet ajasta suhteellisen yhdentekevä.
Siirrän tämän tänne sopivampaan asiayhteyteen.
Enää reilu kuukausi Tukholman
Zappa plays Zappa-keikkaan. Lippu tuli hankittua jo viime vuonna, kun kiertuetta siirrettiinkin kertaalleen.Uudemmista bändeistä kannatta huomioida Mars Volta ja Guapo, vaikka ne eivät olekaan zappamaisella tavalla haastavaa kuunneltavaa...sitten on tietysti kaikkien black metallistien suosikkiprogebändi Arctrus.
Tuolta progemetallin alueelta löytyy paljon tekijöitä jotka ovat minulle vieraita.
Voi kuulkaa, minä kuuntelin Magmaa silloin kun te vielä imitte peukaloanne. -_- Siitä on kai nyt suunnilleen 25 vuotta kun vein Üdü wüdün vinyylin divariin ja siihen se päättyi. Noista mainituista Magma on kaikkein turhauttavin yhtye: kuunteleminen on kieltämättä vaikeaa mutta ei ollenkaan haastavaa. Esimerkiksi tuon mainitun levyn kappale De Futura alkaa oikein mainiosti ja onnistuu jo ensimmäisten kahden minuutin aikana luomaan oikein jännittävän ilmapiirin. Mutta siitä ei kehity mitään, seuraa vain 15 minuuttia toistoa. Ei jaksa kiinnostaa.
Univers Zero on jo huomattavasti kiinnostavampi nimi, mutta sen kanssa minulla on vähän sama ongelma kuin shakinpeluun: haastetta kyllä riittää, mutta haaste ei ole kovin mielenkiintoinen. Omalaatuisia instrumentointeja, perin kummallisia fiilistelyjä ja sellaista riittää mutta ei vaan iske minulle, taitaa olla lähinnä makuasia. Pelottavan usein bändi kuulostaa itse asiassa syvämietteisen progen parodialta – jota se ei tosin varmastikaan ole, mutta ajatus kyllä käy mielessä.
National Health, mitä se tekee näiden joukossa? Sen kohdalla kuuntelut ovat kieltämättä jääneet melko vähiin, muistaakseni kuulosti aika samanlaiselta kuin joku Caravan tai Hatfield and North tai miksei jopa Gong selkeimmillään. En muista että olisi kuulostanut erityisen vaikealta, mutta ei toisaalta ole koskaan onnistunut kiinnittämään huomiota sillä lailla että olisin todella syventynyt. Ehkä pitäisi?
Jäljelle jää vain Henry Cow jonka kohdalla kieltämättä voisi paikkoa. Olen kuullut bändiltä tasan yhden levyn ja siitäkin on aikaa, en muista mikä se oli. Lisäksi olen tsekkaillut joitakin Fred Frithin sooloja. Muistaakseni vaikeusaste lähenteli Univers Zeroa mutta instrumenttivalinnat olivat hieman perinteisempiä.
Huhtikuun investoinnit:
Grace Jones : Slave To The Rhythm[/b] (1985)
The Bugglesin levy sai aikaan pienen Trevor Horn innostuksen joten tulipa sitten tämäkin miehen definitiivinen kasari-korvakarkki levy ostettua. Hienot soundit vaikka tällä kertaa lopputulos onkin enemmän oman aikansa eli todella kasaria. Ei tämä kovin hyvää musiikkia kyllä ole vaikka itse levyn konsepti onkin aika erikoinen: teemalbumi Grace Jonesista tai rytmistä. Tai ehkä molemmista. Tämän levyn luulisi löytyvän Patrick Batemanin levyhyllystä.
Jep, kyllähän Slave To The Rhythm on parhaimmiin erittäin coolia musiikkia omalla kokaiininhuuruisella tavallaan, mutta kokonaisuutena levy on hieman puuduttava.