Taidemusiikkikeskustelua

KCrimso 1.12.2005 11:34
Artisan ( 1.12.2005 11:28)
On kyllä hyvin koottu montaasi, toimii minulle. Esimerkki pitkästä kappaleesta jonka samankaltaisuus vanhemman kaman kanssa häiritsee minua, olisi Marillionin Grendel, joka on häiritsevän selvästi kopsattu Supper's Readystä vaikka samoja sävelkulkuja ei olekaan.

Grendel onkin varmaan paskin koskaan tehty yli 10 minuuttinen progebiisi. biggrin.gif
Esa Linna 1.12.2005 12:31

Venom : At War With Satan! 19:56!

-KosminenLahna- 1.12.2005 21:23
Spastic Ink on todellakin miellyttävä bändi, jos sattuu tykkäämään esim. Liquid Tension Experimentistä ja Spock Beardista. Toisaalta Spastic Ink heittää paljon oudompaa settiä, joka repii enemmän irti kyseisen genren äärilaidoista. Etenkin rumpujen ja kitaran yhteistyöskentely on uskomatonta. Hommatkaa jostain, jokaisen raskaamman Progen ystävän pakko-ostos.

Spastic Ink
– Ink Compatible *****

Imperiumin arvostelu.

Edit. Linkki
Bad Rain 2.12.2005 08:46
KCrimso ( 1.12.2005 11:35)
Grendel onkin varmaan paskin koskaan tehty yli 10 minuuttinen progebiisi. biggrin.gif

Eipä ole varsinaisesti mikään Fish-ajan Marillionin suosikkibiisi minullekaan, mutta silti levytysuraansa aloittelevan Marillionin charmantin kömpelö singlen b-puoli 'Grendel' koska tahansa ennen uikuttaja-Hogarthin haudanvakavaa ja pystyynkuollutta nyky-Marillionia.
Artisan 2.12.2005 10:11

Oliko kukaan muu paikalla Tavastialla 21. toukokuuta 1994, jolloin uikuttaja-Hogarth poistui mielenosoituksellisesti lavalta kesken keikan kun joku yleisössä hoilasi lauluja mukana?

KCrimso 2.12.2005 10:15
Bad Rain ( 2.12.2005 08:47)
KCrimso ( 1.12.2005 11:35)

Eipä ole varsinaisesti mikään Fish-ajan Marillionin suosikkibiisi minullekaan, mutta silti levytysuraansa aloittelevan Marillionin charmantin kömpelö singlen b-puoli 'Grendel' koska tahansa ennen uikuttaja-Hogarthin haudanvakavaa ja pystyynkuollutta nyky-Marillionia.

No jaa, aika tasoihin menee minulla Fish ja Hogarthin kausien hyvät ja huonot puolet. Uusin levy Marbles oli varsin hyvä.

Artisan ( 2.12.2005 10:12)
Oliko kukaan muu paikalla Tavastialla 21. toukokuuta 1994, jolloin uikuttaja-Hogarth poistui mielenosoituksellisesti lavalta kesken keikan kun joku yleisössä hoilasi lauluja mukana?

No toihan on kunnon progehenkeä ja elitismiä parhaimmillaan. Robert Frippillähän on myös tapana poistua lavalta yleisön käydessä vituttamaan liikaa ja jos salamavalot välähtelevät. Ja Roger Waters legendaarisesti jopa sylkäisi yli-innokasta fania kasvoihin.
Bad Rain 2.12.2005 10:54

Olin katsomassa yhden nyky-Marillionin keikan Tavastialla 90-luvulla, mutta en mä tuollaista muista. Kävikö ne siellä useamminkin?

Fishin keikka (kai 1997) oli hieno ja soundit jotakuinkin täydelliset. Parhaat muistot on kuitenkin Marillionin v. 1987 keikalta, yleisö oli täynnä jokeripipoja, laulujen mukana hoilaaminen oli sallittua ja sitä todellakin harrastettiin.
KCrimso 2.12.2005 11:17
Bad Rain ( 2.12.2005 10:55)

Olin katsomassa yhden nyky-Marillionin keikan Tavastialla 90-luvulla, mutta en mä tuollaista muista. Kävikö ne siellä useamminkin?

Ei kai ne ole kuin kerran ollut 94 tai 95. En ollut itse paikalla, mutta kyllä tapauksesta uutisoitiin Suomen musiikkilehdissä järkyttyneinä siitä kuinka ylimielinen yhtye Marillion on.
Artisan 2.12.2005 11:30
KCrimso ( 2.12.2005 11:18)
Ei kai ne ole kuin kerran ollut 94 tai 95.

Jos ovat olleet vain kerran niin silloin se oli 1994, tarkka päivämäärä ylempänä. Ei Hogarth lopullisesti lavalta poistunut mutta lopetti laulamisen kesken, uikutti siitä miten hän ei voi laulaa kun yleisö jollottaa mukana, ja pysytteli viitisen minuuttia pukuhuoneen puolella. Sitten se saatiin houkuteltua takaisin ja konsertti jatkui. Selitteli se vielä siinä jo vähän anteeksipyytävänä että "en ehkä vaan ihan ymmärrä teidän suomalaisten tapaa pitää hauskaa" tjsp.

Brave oli tuolloin tuorein levy ja sen ne muistaakseni soittivatkin keikalla suurin piirtein kokonaan. Hyvä aika nähdä Marillion lavalla, sen jälkeinen urahan on ollut yhtä alamäkeä.
KCrimso 2.12.2005 11:33
Artisan ( 2.12.2005 11:31)
KCrimso ( 2.12.2005 11:18)
Ei kai ne ole kuin kerran ollut 94 tai 95.

Brave oli tuolloin tuorein levy ja sen ne muistaakseni soittivatkin keikalla suurin piirtein kokonaan. Hyvä aika nähdä Marillion lavalla, sen jälkeinen urahan on ollut yhtä alamäkeä.

Eipä nyt hirveästi kiinnostaisi lähteä Marillionia puolustelemaan kun en ole koskaan kovin suuri fani ollut, mutta kyllä tuo Braven jälkeen alkanut alamäki päättyi jo toiseksi uusimpaan levyyn Anoraknophobiaan.
Bad Rain 2.12.2005 12:04

Brave=

Artisan 7.12.2005 20:59

Jenkit toimittitvatkin yllättävän nopeasti tämän Porcupine Treen

Lightbulb Sunin (2000) ja vaikka tämä yleisesti ottaen kuulostaakin varsin mukiinmenevältä niin todella äärimmäisiin tunteisiin ei ainakaan vielä kahden kuuntelukerran jälkeen ole ylletty. Pitkä raita Russia on Ice on ainakin... sanotaanko "mielenkiintoinen".

Mukana tuli bonuslevy jolta löytyy yksi kappale myös tuolta minulta edelleen puuttumaan jäävältä Stupid Dreamiltä. Sen nimi on Pure Narcotic ja kuulostaa oikein mainiolta, taitaa olla joku sinkkulohkaisu. Stupid Dreamin kohdalla muuten jään odottelemaan sitä alkuvuoden 2006 uusintajulkaisua.
Lazer 7.12.2005 21:18

Päivän Hesarissa Vermicelli orchestran keikan arviossa on jälleen ah niin autuasta tekstiä progediggareille tuolta kokeellisemman musiikin ja Töhkän ystävältä

Spoileri
Hara Römpötiltä
KCrimso 7.12.2005 21:29
Artisan ( 7.12.2005 21:00)
Jenkit toimittitvatkin yllättävän nopeasti tämän Porcupine Treen Lightbulb Sunin (2000) ja vaikka tämä yleisesti ottaen kuulostaakin varsin mukiinmenevältä niin todella äärimmäisiin tunteisiin ei ainakaan vielä kahden kuuntelukerran jälkeen ole ylletty. Pitkä raita Russia on Ice on ainakin... sanotaanko "mielenkiintoinen".

Mukana tuli bonuslevy jolta löytyy yksi kappale myös tuolta minulta edelleen puuttumaan jäävältä Stupid Dreamiltä. Sen nimi on Pure Narcotic ja kuulostaa oikein mainiolta, taitaa olla joku sinkkulohkaisu. Stupid Dreamin kohdalla muuten jään odottelemaan sitä alkuvuoden 2006 uusintajulkaisua.

Shesmovedon Lightbulb Sunilta on yksi PT:n parhaimpia biisejä.

Kyllä toi Pure Narcotic on Stupid Dreamilla mukana. En sitten tiedä onko toi bonuslevyn versio jotenkin speciaali.
Artisan 17.3.2006 08:24

Nyt alkaa tuntua siltä, että pitäisi taas levykaupassa käydä. Minulla ei ole toistaiseksi yhtään No-Manin levyä ja ajattelin aloittaa siihen perehtymisen, ilmeisesti kannattaa? Onko joku levy selvästi ylitse tai alitse muiden? Niin, ja sitten toinen minulle ennestään tuntematon suuruus on tuo toisaalla mainittu Kuusumun profeetta, mistä levystä kannattaa aloittaa?