Stand-up

Namfoodle 27.12.2008 15:04

Lisää stand-up komiikkaa haussa. Listatkaa parhaita koomikoita ja "elokuvia".

Oma suosikkini on Ross Noble, jonka jokainen show on erilainen kiitos lähes täysin improvisaatioon keskittyvän tyylin. Ehkä parhaimpana Noblelta suosittelen Fizzy Logicia, mutta muutkin showt on loistavia. Harvinaisen hauska mies ja harmillisen vähän tunnettu Iso-Britannian ja Australian ulkopuolella.

Bill Bailey on toinen suosikkini ja siitä erikoinen, että hän on loistava soittaja ja käyttää musiikkia hyväksi suuressa osassa vitseistään. Sai yhden kauden omaa tv-sarjaa Is It Bill Bailey? ja DVD:itä on ilmestynyt 4, joista kaikki vähintäänkin hyvin hauskoja. Bailey on myös yhdessä päärooleista todella hyvässä brittikomediassa Black Books (Kirjava joukko).

Tänä vuonna kuollut George Carlin on jo aika itsestäänselvyys, mutta mainitaan nyt kuitenkin. Keikkataltiointeja on 70-luvulta lähtien 14 ja kaikki hauskoja.
Goose 27.12.2008 15:56

Eddie Murphyn

Raw olen kerran katsonut ja sain nauraa koko rahan edestä. Pitäis kyllä yrittää uudelleen tsekata vieläkö se toimisi. En ole tarkastanut onko Richard Pryorin taholta mitään matskua helposti saatavissa mutta ne yksittäiset pätkät mitä olen nähnyt, olivat nerokkaan hauskoja.
Namfoodle 27.12.2008 16:15
Goose ( 27.12.2008 15:57)
En ole tarkastanut onko Richard Pryorin taholta mitään matskua helposti saatavissa mutta ne yksittäiset pätkät mitä olen nähnyt, olivat nerokkaan hauskoja.

Richard Pryor Live on the Sunset Strippiä on ainakin pyörinyt halpis-DVD:nä vähän aikaa sitten joka paikassa, mutta ei itselleni iskenyt ihan niin kovaa kuin odotin. Pryorhan on äänestetty parhaaksi stand-up koomikoksi ainakin kerran.
Bad Rain 27.12.2008 16:42
Namfoodle ( 27.12.2008 16:16)
En ole tarkastanut onko Richard Pryorin taholta mitään matskua helposti saatavissa mutta ne yksittäiset pätkät mitä olen nähnyt, olivat nerokkaan hauskoja.

Richard Pryor Live on the Sunset Strippiä on ainakin pyörinyt halpis-DVD:nä vähän aikaa sitten joka paikassa, mutta ei itselleni iskenyt ihan niin kovaa kuin odotin. Pryorhan on äänestetty parhaaksi stand-up koomikoksi ainakin kerran.

Eddie Murphyn Raw olen kerran katsonut ja sain nauraa koko rahan edestä. Pitäis kyllä yrittää uudelleen tsekata vieläkö se toimisi. En ole tarkastanut onko Richard Pryorin taholta mitään matskua helposti saatavissa mutta ne yksittäiset pätkät mitä olen nähnyt, olivat nerokkaan hauskoja.

En tiedä kuka on äänestänyt Pryorin parhaaksi stand-up koomikoksi ja miksi, eikä kyseessä ole muutenkaan urheilukilpailut, silti; Murphyn Delirious tai Raw ovat kieltämättä hauskaa läpänheittoa, mutta Sunset Stripin tai muutaman muunkin Pryorin keikan katsottuani en ainakaan minä Murphya katsoessani ja kuunnellessani voi välttyä tunteelta että tämän jutun olen kuullut ennenkin.
drake2j 27.12.2008 17:54

Bill Hicks.

JaJa 27.12.2008 18:52

Andrew Dice Clay on rautaa.

Pablo Franciscolla on yksi hyvä juttu, eli se previewman.
Goose 27.12.2008 19:11

Mites on Leslie Nielsenin laita? Onko herra ollut lavalla muutoin, kuin Frank Drebinin muodossa Police Squad sarjassa. Siinä heitetyt vitsit olivat ainakin hyviä!

willberg 27.12.2008 20:55
Eddie Murphyn Raw olen kerran katsonut ja sain nauraa koko rahan edestä. Pitäis kyllä yrittää uudelleen tsekata vieläkö se toimisi.

Toimii, toimii! Murphyn varhaisempi Delirious on myös klassikko ja nykyään saatavilla dvd:nä.
Pietari 28.12.2008 17:15
Robin Williams: Live on Broadway (2002)

Yllätti törkeydellään, tai no ei nyt mitään älyttömän sikamaista, mutta raju siihen verrattuna mitä Williamsilta on nähty leffoissa. Toi uuden puolen esiin miehestä ja nosti ainakin mun kohdalla kunnioitusta tätä Flubberista tuttua koomikkoa kohtaan. Aikamoinen moottoriturpa.

Richard Pryor: Live in Concert (1979)

Oli muistaakseni hauskempi kun noi mitkä on ilmestyny suomijulkaisuina, eli here and now ja se toinen. En ite lämpee niin älyttömästi Pryorin läpille, vähän turhaa toistoa, mutta onhan Murphy aika paljon velkaa tälle kundille.

An Evening with Kevin Smith (2002)

Ei nyt ihan varsinaisesti Standuppia, mutta läheltä liippaa. Smith vastaamassa opiskelijoiden kysymyksiin. Täytyy myöntää, että Smith on kyllä aivan hemmetin hyvä tarinankertoja. Tim Burton disautukset aika klassikkomatskua.

Kandee myös kattoo vaikka youtubesta poliisiopistosta tutun efektimiehen Michael Winslown settejä, lahjakas kaveri.

Vähän offtopiccina, mutta Will Ferrell ‑fanien kannattaa hommata tämä

Onko kellään muuten kokemuksia Ricky Gervaisin, Dylan Moranin, tai Bill Baileyn Stand-upeista?
Jeremias Rahunen 28.12.2008 17:29
Pietari ( 28.12.2008 17:16)
Kandee myös kattoo vaikka youtubesta poliisiopistosta tutun efektimiehen Michael Winslown settejä, lahjakas kaveri.

Tunnetaan myös tittelillä äänipelle.
Namfoodle 28.12.2008 17:35
Pietari ( 28.12.2008 17:16)
Onko kellään muuten kokemuksia Ricky Gervaisin, Dylan Moranin, tai Bill Baileyn Stand-upeista?

Bill Baileyn mainitsin aloitusviestissä, mielestäni yksi parhaista.

Dylan Moranin jutut eivät ole aivan loistavia, mutta hauskoja ja Moran on erittäin karismaattinen jätkä ja hauska persoona. Hyvin paljon samanlainen kuin Moranin esittämä hahmo Black Booksissa, jos siitä piti niin pitää varmaan miehen stand-upistakin. Suosittelen.

Ricky Gervais on jees, tasaisen huvittavaa ja oikein viihdyttävää läppää.

Lisätään vielä Billy Connolly, joka on 70-luvulta asti keikkoja tehnyt hyvin paljon vaikuttanut koomikko, jonka jutut vaihtelevat keskinkertaisesta todella hauskaan. Skottiaksentin takia osa jutuista menee kyllä ohi. Ei George Carlinin tasoa, mutta kokeilemisen arvoinen.
Martin 30.12.2008 11:07
This Filthy World

Henry Rollins toimi livenä kybällä ainakin taannoisella Suomen vierailullaan. En tiedä onko stand-up matskua saatavilla missään formaatissa.
nimimerkillinen 31.12.2008 01:29

Bill Hicks taitaa olla myös suosikkini

Suosittelen myös tutustumaan Jimmy Carrin stand up ‑setteihin. Neljä ilmeistynyt DVD:lle tällä hetkellä minimaalisella vitsinkierrätysmäärällä. On kyllä supliikki mies.

Hicksin päihdemyönteistä puolta jatkaa nykyään Doug stanhope kelvolla tavalla.
Goose 19.6.2009 09:32

Tonight Show with Conan O'Brien vieraana oli Jamie Foxx. Tämän imitaatiot mm. Barack Obamasta ja Mike Tysonista olivat niin hyviä, että olin pudota penkiltä. Äijä ilmeisesti tekee vieläkin stand-up juttuja?

Fart.
Yoshua Ben Yosef 19.6.2009 10:48
Pietari ( 28.12.2008 18:16)
An Evening with Kevin Smith (2002)

Ei nyt ihan varsinaisesti Standuppia, mutta läheltä liippaa. Smith vastaamassa opiskelijoiden kysymyksiin. Täytyy myöntää, että Smith on kyllä aivan hemmetin hyvä tarinankertoja. Tim Burton disautukset aika klassikkomatskua.

Tim Burton ‑läppä, on ihan hauska.