Sä sopeutuisit tänne käpykaartiin oikein hyvin. Täällä on pulskia, hevareita, black metal ‑foorumilla viihtyviä nasuja ja muka koviksia, mutta leppoisia ihmisiä. Löytyy myös aivokääpiöitä tyyliin Artisan ja Jakel.
Black Hawk Down
Keskustelussa on mainittu jo sen verran Ridley Scottin elokuvia vertailevaan sävyyn, että on vain ajan kysymys milloin nämä muutamat hassuttelijat täällä heittävät tähän Scottin elokuvat tähditettyinä järjestykseen. Vuorotellen. Tietenkin ilman muita kommentteja. He keskustelevat sillä tavoin.
"Black Hawk Down" rytisee ja ryskyy kunnolla – toimiva ääniraita ja siinä on realistisen näköisiä raajojen repeilyjä ja veren lentoa.
** – ** 1/2
En jaksanut pahemmin innostua. Ei herättänyt juuri mitään tunteita. Jos leffa olisi tehty 80-luvulla Golan-Globus-tuotantona, se olisi varmasti enemmän mieleeni. Invasion USA, siinä on hyvä kaupunkisotakuvaus.
Ei armeijan käyminen itsestäni tehnyt millään tavalla patrioottisempaa tai sodankäynnistä "vakavassa mielessä" kiinnostunutta, ennemminkin päinvastoin.
‑kaartinjääkäri, PSTK
Keskustelussa on mainittu jo sen verran Ridley Scottin elokuvia vertailevaan sävyyn, että on vain ajan kysymys milloin nämä muutamat hassuttelijat täällä heittävät tähän Scottin elokuvat tähditettyinä järjestykseen. Vuorotellen. Tietenkin ilman muita kommentteja. He keskustelevat sillä tavoin.
Hei hyvä idis! Kuka aloittaa? On sitten helpompi copypastettaa leffan nimet ekan listasta.
Kolme tähteä, ehkä kolme ja puoli. Ihan hyvää sodankäynnin teknistä kuvausta ruohonjuuritasolta. Joo ja vanhan kaartin sivareita (=joutui tutkintalautakunnalle todistelemaan vakaumustaan) ollaan, Jyväskylän lentokentän paloasemalla sammuteltiin lentokoneenhylkyjä ym.
Tyypillistä lyhytjännitteistä nuorisoa.
Siis tälle aiheellehan löytyy jo oma ketjunsa:
http://www.elitisti.net/forum/index.php?sh...t=0&start=0
Hieno elokuva BHD on, ikimuistoinen on mm. kohta jossa rynnäkköhelikopterit laukovat raketit laserohjattuun kohteeseen kattojen yllä!
Jotenkin aika kova saavutus Scottilta tehdä niinkin vakuuttava ja 'jämäkkä' sotakuvaus. Gladiaattorista ei voi samana päivänä edes puhua. Kyseisen konfliktin jenkeille aiheuttaman 'trauman' käsittelynä BHD:ssä voi nähdä muutakin kuin vain gung-ho räiskettä.