Tämä lienee juuri sopiva hetki tunnustaa, että olen itse saanut armeijassa sääaliupseerin koulutuksen. Asiaa tuntemattomille kerrottakoon, että se on muuten melkein sama juttu kuin sivari, paitsi että on vähemmän ganjaa. Koulutuksen olennainen osa oli säähavaintopallojen lähettäminen taivaalle, jos oli pimeää niin niiden perässä roikkui kynttilä. Ja sitten tiirailtiin niitä sellaisen jalustakiikarin kanssa ja arvioitiin mihin suuntaan ne menivät. Tämän äijempää saa hakea.
Black Hawk Down
Luin "sääliupseerin" ainakin kahteen kertaan.
Lähettelitte palavia kynttilöitä ilmapallojen varassa metsän ylle!? Meillä sivarihuliganismin huippu oli, että kerran joku otti vaasalaisbussista ns dösävasaran talteen ja jotkut taas menivät asuntolan viereiselle golf-kentälle kiusaamaan golffareita.
Olin muuten armeijassa, kun yritin katsoa illan kuluksi Private Ryania. Paljon puhistun alun paljastuttua vähemmän vaikuttavaksi lopetin katselun siihen.
Olin muuten armeijassa, kun yritin katsoa illan kuluksi Private Ryania. Paljon puhistun alun paljastuttua vähemmän vaikuttavaksi lopetin katselun siihen.
On kyllä edelleenkin vaikuttavinta taistelukuvausta mitä elokuvissa on nähty. BHD:n ohella siis.
Olin muuten armeijassa, kun yritin katsoa illan kuluksi Private Ryania. Paljon puhistun alun paljastuttua vähemmän vaikuttavaksi lopetin armeijankäyntini siihen.
On kyllä edelleenkin vaikuttavinta taistelukuvausta mitä elokuvissa on nähty. BHD:n ohella siis.
Huvittavaa on se, että FMJ:n kaupunkitaistelua kehdataan hehkuttaa, vaikka sehän se vasta täysin epärealistista kohkausta on.
Kuten on jo todettu BHD on Scottin tuotannon kärkeä vaikkei sentään Alienille tai Blade Runnerille pärjääkkään.
Parempi kuin esim. Gladiator tai Hannibal.
Huvittavaa on se, että FMJ:n kaupunkitaistelua kehdataan hehkuttaa, vaikka sehän se vasta täysin epärealistista kohkausta on.
Miksi sen pitää olla realistista, jotta se on toimivaa?
Tämä on ollut täysin aivokuollut keskustelu. Alkaa elitistilläkin himmenemään pahasti... Punde-keskustelu oli aika hauska, mutta totuus on se että jos täältä lintsaa enemmän kuin kaksi päivää, niin pitää käydä koko paska uudestaan. Tämä olisi myös todennäköisesti tarkoittanut sivaripaikan menettämistä (SEA).
Tämä on ollut täysin aivokuollut keskustelu. Alkaa elitistilläkin himmenemään pahasti... Punde-keskustelu oli aika hauska, mutta totuus on se että jos täältä lintsaa enemmän kuin kaksi päivää, niin pitää käydä koko paska uudestaan. Tämä olisi myös todennäköisesti tarkoittanut sivaripaikan menettämistä (SEA).
"Niin varmaan".
Tämä lienee juuri sopiva hetki tunnustaa, että olen itse saanut armeijassa sääaliupseerin koulutuksen...Tämän äijempää saa hakea.
Paras pesti valtion palveluksessa. Sääkontista sähköt telttaan ja telkusta illan elokuva ennen pötkölleen laittamista. BHD tuntui ekalla kertaa tylsältä, toisella kertaa krapulassa katsoessa nukahdin taistelujen ryskeeseen. Pitää varmaan ottaa katseluun uudemman kerran jos kerran tämä on nyt 'se' elokuva jolla äijyys mitataan.
Hitto. Kaikki oleellinen on jo sanottu. Tiivistetään nyt kumminkin: BHD on Scottin kolmanneksi paras elokuva. Niukasti ennen Gladiaattoria.
Tämä on ollut täysin aivokuollut keskustelu. Alkaa elitistilläkin himmenemään pahasti... Punde-keskustelu oli aika hauska, mutta totuus on se että jos täältä lintsaa enemmän kuin kaksi päivää, niin pitää käydä koko paska uudestaan. Tämä olisi myös todennäköisesti tarkoittanut sivaripaikan menettämistä (SEA).
"Niin varmaan".
No ehkä systeemi on muuttunut sitten Vaasan...
Piti oikein tarkistaa Studdin Hohto-linkistä, mitä mieltä tästä on ollut. Näköjään kolme tähteä antanut, sen jälkeen olen kerran katsonut tv:sta ja muistelisin että puolella pisteellä tuosta voi nostaa. Tuskin tätä kovin helposti tulee kolmatta kertaa katsottua, mutta liittynen nyt kuitenkin elokuvan puolustajiin. On tää nimittäin parempi kuin Blade Runner, mutta huonompi kuin Alien tai Gladiator. Ja erittäin paljon parempi kuin joku tylsä Hannibal tai Thelma & Louise.
Onko teillä paljonkin henk.koht. kokemusta siitä mikä on realistista kaupunkitaistelua ja mikä ei?
Mitä hyviä kaupunkisota-elokuvia ylipäätään on? Tai edes kaupunkisota-leffoja?
Voisivatko kaikki antaa vielä tähdet BHD:lle, niin saataisiin keskustelu taulukkomuotoon.
edit: En tarkoittanut, että tästä tulisi äänestys, vaan sitä että nähtäisiin, miten käpykaartin vs. isäm maan puollustajien äänet jakautuvat. Tällä hetkellä ainoa ristiriita teoriassani on Young Hovan ja Spiritual Boxerin lausuntojen ristiriita asepalvelustaustan perusteella.