Black Hawk Down

(The Lukewarm.) 19.2.2008 14:40
Shocky ( 19.2.2008 14:11)
Black Hawk Down *½, ehkä nipin napin ** (viimeinen tarjoukseni).


Aamen. Uskomattoman tylsä ja mitäänsanomaton elokuva. Jotenkin niin hajuton ja mauton, ettei edes jaksa pillastua.
Spiritual Boxer 19.2.2008 14:41
(The Lukewarm.) ( 19.2.2008 16:41)
Shocky ( 19.2.2008 14:11)
Black Hawk Down *½, ehkä nipin napin ** (viimeinen tarjoukseni).


Aamen. Uskomattoman tylsä ja mitäänsanomaton elokuva. Jotenkin niin hajuton ja mauton, ettei edes jaksa pillastua.


Saati sitten, että sitä olisi jaksanut katsoa ensimmäistä 20 min pidemmälle.
Ilja Rautsi 19.2.2008 20:47
Spiritual Boxer ( 19.2.2008 14:42)
(The Lukewarm.) ( 19.2.2008 16:41)
Shocky ( 19.2.2008 14:11)
Black Hawk Down *½, ehkä nipin napin ** (viimeinen tarjoukseni).


Aamen. Uskomattoman tylsä ja mitäänsanomaton elokuva. Jotenkin niin hajuton ja mauton, ettei edes jaksa pillastua.


Saati sitten, että sitä olisi jaksanut katsoa ensimmäistä 20 min pidemmälle.




Minä yritin urheasti, jouduin sitten jossain välissä pikakelaamaan ainakin tuon verran.
KCrimso 19.2.2008 21:50
Ilja Rautsi ( 19.2.2008 20:48)
Spiritual Boxer ( 19.2.2008 14:42)
(The Lukewarm.) ( 19.2.2008 16:41)
Shocky ( 19.2.2008 14:11)
Black Hawk Down *½, ehkä nipin napin ** (viimeinen tarjoukseni).


Aamen. Uskomattoman tylsä ja mitäänsanomaton elokuva. Jotenkin niin hajuton ja mauton, ettei edes jaksa pillastua.


Saati sitten, että sitä olisi jaksanut katsoa ensimmäistä 20 min pidemmälle.




Minä yritin urheasti, jouduin sitten jossain välissä pikakelaamaan ainakin tuon verran.




Black Hawk Down ****. Yksi Ridley Scottin parhaita leffoja. Tehokkainta kaupunkisodan kuvausta mitä on nähty.
k-mikko 20.2.2008 23:31
KCrimso ( 19.2.2008 20:51)
Ilja Rautsi ( 19.2.2008 20:48)
Spiritual Boxer ( 19.2.2008 14:42)
(The Lukewarm.) ( 19.2.2008 16:41)
Shocky ( 19.2.2008 14:11)
Black Hawk Down *½, ehkä nipin napin ** (viimeinen tarjoukseni).


Aamen. Uskomattoman tylsä ja mitäänsanomaton elokuva. Jotenkin niin hajuton ja mauton, ettei edes jaksa pillastua.


Saati sitten, että sitä olisi jaksanut katsoa ensimmäistä 20 min pidemmälle.




Minä yritin urheasti, jouduin sitten jossain välissä pikakelaamaan ainakin tuon verran.




Black Hawk Down ****. Yksi Ridley Scottin parhaita leffoja. Tehokkainta kaupunkisodan kuvausta mitä on nähty.




Black Hawk Down ****. Yksi Ridley Scottin parhaita leffoja. Tehokkainta kaupunkisodan kuvausta mitä on nähty.
psilocybianth 21.2.2008 00:30
k-mikko ( 20.2.2008 23:32)
KCrimso ( 19.2.2008 20:51)
Ilja Rautsi ( 19.2.2008 20:48)
Spiritual Boxer ( 19.2.2008 14:42)
(The Lukewarm.) ( 19.2.2008 16:41)
Shocky ( 19.2.2008 14:11)
Black Hawk Down *½, ehkä nipin napin ** (viimeinen tarjoukseni).


Aamen. Uskomattoman tylsä ja mitäänsanomaton elokuva. Jotenkin niin hajuton ja mauton, ettei edes jaksa pillastua.


Saati sitten, että sitä olisi jaksanut katsoa ensimmäistä 20 min pidemmälle.




Minä yritin urheasti, jouduin sitten jossain välissä pikakelaamaan ainakin tuon verran.




Black Hawk Down ****. Yksi Ridley Scottin parhaita leffoja. Tehokkainta kaupunkisodan kuvausta mitä on nähty.




Black Hawk Down ****. Yksi Ridley Scottin parhaita leffoja. Tehokkainta kaupunkisodan kuvausta mitä on nähty.




Black Hawk Down ****. Yksi Ridley Scottin parhaita leffoja. Tehokkainta kaupunkisodan kuvausta mitä on nähty.
drake2j 21.2.2008 08:17
psilocybianth ( 21.2.2008 00:31)
k-mikko ( 20.2.2008 23:32)
KCrimso ( 19.2.2008 20:51)
Black Hawk Down ****. Yksi Ridley Scottin parhaita leffoja. Tehokkainta kaupunkisodan kuvausta mitä on nähty.


Black Hawk Down ****. Yksi Ridley Scottin parhaita leffoja. Tehokkainta kaupunkisodan kuvausta mitä on nähty.


Black Hawk Down ****. Yksi Ridley Scottin parhaita leffoja. Tehokkainta kaupunkisodan kuvausta mitä on nähty.


"If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it." --Joseph Goebbels



(?)
Antti Tohka 21.2.2008 08:38

Ridley Scottin nerokas kaupunkisotatutkielma herättää monellaisia tunteita, sivareissa pelkoa ja miehissä ihailua. Kyseessä on modernin teknisen väkivaltaelokuvan mestariteos, jonka pikku puutteet mielellään jättää huomioimatta ja tämän ansiosta viiden tähden yleisarvosana ei ole liioittelua. Elokuvan erinomaisuus ei minullekaan paljastunut ensikatselulla, koska liukuhihnamainen väkivalta-annostus vaikutti intensiteetissään jopa hieman tylsältä, mutta jokainen myöhempi katselukerta on nostanut elokuvan arvoa silmissäni.

G.P.O. 21.2.2008 08:58
Antti Tohka ( 21.2.2008 09:39)
sivareissa pelkoa ja miehissä ihailua.


laugh.gif



Enpä ole koskaan Black Hawk Downia katsonut, epäluulo Ridley Scottin nykyohjauksia kohtaan on aina tullut tielle, mutta kaipa tuo pitäisi katsoa kun se herättää näin vahvoja ja toisistaan eriäviä mielipiteitä. Kumpi kannattaa katsoa, tavallinen vai pidennetty versio?
Artemisa Absinthium 21.2.2008 09:29
Ilja Rautsi ( 19.2.2008 20:48)
Spiritual Boxer ( 19.2.2008 14:42)
(The Lukewarm.) ( 19.2.2008 16:41)
Shocky ( 19.2.2008 14:11)
Black Hawk Down *½, ehkä nipin napin ** (viimeinen tarjoukseni).


Aamen. Uskomattoman tylsä ja mitäänsanomaton elokuva. Jotenkin niin hajuton ja mauton, ettei edes jaksa pillastua.


Saati sitten, että sitä olisi jaksanut katsoa ensimmäistä 20 min pidemmälle.




Minä yritin urheasti, jouduin sitten jossain välissä pikakelaamaan ainakin tuon verran.




En sentään sortunut kelailemaan, mutta kahden tähden leffa. Puuduttava ja turha.
Jeremias Rahunen 21.2.2008 09:41

***½ ehkä ****

KCrimso 21.2.2008 10:28
drake2j ( 21.2.2008 08:18)
psilocybianth ( 21.2.2008 00:31)
k-mikko ( 20.2.2008 23:32)
KCrimso ( 19.2.2008 20:51)
Black Hawk Down ****. Yksi Ridley Scottin parhaita leffoja. Tehokkainta kaupunkisodan kuvausta mitä on nähty.


Black Hawk Down ****. Yksi Ridley Scottin parhaita leffoja. Tehokkainta kaupunkisodan kuvausta mitä on nähty.


Black Hawk Down ****. Yksi Ridley Scottin parhaita leffoja. Tehokkainta kaupunkisodan kuvausta mitä on nähty.


"If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it." --Joseph Goebbels



(?)




No tuskin ainakaan tota mun viimeistä lausetta voi kukaan kyseenalaistaa.
Artisan 21.2.2008 10:43

Minä sen jo ensin totesin.





Artisan ( 18.2.2008 07:56)
Edelleen 2000-luvun paras sotaelokuva on varmaan hienoin kaupunkisotakuvaus koskaan.




Tohkan teoria saattaa olla oikea, sivarit tätä pelkää ja oikeat miehet ihailee.
Antti Tohka 21.2.2008 10:44
Artisan ( 21.2.2008 10:44)
Minä sen jo ensin totesin.



Artisan ( 18.2.2008 07:56)
Edelleen 2000-luvun paras sotaelokuva on varmaan hienoin kaupunkisotakuvaus koskaan.




Tohkan teoria saattaa olla oikea, sivarit tätä pelkää ja oikeat miehet ihailee.






"ma oon sivari, mä en halua väkivaltaa"



edit: samalla voidaan tutkia, kuinka moni miinantallaajista diggailee jostain The Thin Red Linesta pissed.gif
Jakel 21.2.2008 10:46

Elokuva olisi ollut huomattavasti parempi, jos Scottilla olisi ollut munaa tehdä elokuvasta enemmän uskollinen Mark Bowdenin kirjalle (nythän sieltä oli otettu vain tarkasteluun jokaisen jenkkisotilaan kuoleminen). Tosin ei olisi tainnut saada jenkkiarmeijalta kalustoa elokuvaan, siitäkin huolimatta, että Bowdenin kirjaa luetaan jonkinlaisena oppikirjana armeijassa. Teknisesti toki kaunista menoa, eikä sisällönkään suhteen ala ärsyttämään mitenkään. Hyvä näinkin, vaikka potentiaali parempaan oli olemassa. Tulee väistämättä mieleen mikä hiuksenhieno mutta ratkaiseva ero on myötäilijällä ja kompromissittomalla ohjaajalla.