Blood Ceremony Magazine
Jopas nyt jotakin.
Tietääkö kukaan keitä tuota projektia on tekemässä?
Eipä tuosta ole vielä minullakaan hirmuisesti tietoa. Kohtuu tuore projekti, joka saanee muotonsa tammikuussa. Sen tiedän, että deadline ja osa sisällöstä on jo päätetty. Myös neliväripainatus on järjestynyt.
Oho. No tuossa pitääpi mainostaa duunin puolesta. Askarruttaa päästäänkö tässä sen yhden nm. edesmenneen läpyskän meininkeihin vai riittääkö toimittajilla mielikuvitus. Olisi tympäisevää lukea sellaista helppoa informaatiota genrekonventioista. Jos olisi jotain Selinin julkaisupoliittisia/kansitaidesuunniteluhäröily tyyppisiä juttuja niiden "kauhubändi", Hammer top-10, Clive Barkerin/Gaimanin haastis tyylisten sleepenhancereiden ohelle niin jees. Mutta hyvä että yritetään ja innolla odotan.

Ehkä tällä linjalla edetään?
Ave Fellows!
Blood Ceremony Magazine on genrelehti, mitä lähdemme tekemään tosissamme. Mukaan lehden tekoon on jo ilmoittautunut
toistakymmentä henkilöä, joista toisilla on pidempi kokemus kirjoittamisesta ja toisilla taas vähemmän, mutta kaikilla palava
rakkaus kauhuun ja sen liepeillä liikkuviin ilmiöihin.
Vaikka lehden nimi viittaakiin elokuvaryhmäämme, niin sen sisällöllä on varsin vähän (jos juurikaan) tekemistä ryhmämme kanssa.
Toki ujutamme mukaan aina harvakseltaan myös elokuvaryhmää koskevaa propagandaa, mutta 95 prosenttisesti painopiste on
marginaalielokuvassa ja muissa mielenkiintoisissa ilmiöissä – uutta ja wanhaa.
Lehti alkaa ilmestymään helmikuussa ja olemme tehneet alustavan sopimuksen painotalon kanssa – eli tarkoituksena on julkaista
aluksi 4 kertaa vuodessa, myöhemmin ehkä tiuhempaa tahtia ilmestyvää lehteä jonka formaatti on A4 ja painetaan kannesta
kanteen täysissä väreissä ja kelpo paperille.
Lehti tulee sisältämään artikkeleja ja haastatteluja (joista voi jo tässä vaiheessa mainita mm Ingrid Pitt sekä Eileen Daly) sekä
luonnollisesti elokuva-arvosteluita etc... Lehti tulee varmasti hakemaan vielä muotoaan kunhan saamme sen kunnolla käynnistettyä,
mutta haluamme pysyä uskollisena tulevalle lukijakunnallemme ja varsinkin omalle suurelle rakkaudellemme, eli kauhuelokuvalle.
Toiveita ja palautettakin saa ja tulee heittää sillä sen avulla pystymme kehittämään lehteä aina parempaan suuntaan.
Lehdellä ei lähdetä kilpailemaan esim EPISODIn kanssa tai minkään muunkaan median, vaan meitä ajaa tähän hulluuteen se yksi
ja yhdistävä tekijä – rakkaus kauhuun. Emme lähde tavoittelemaan suurta lukijakuntaa julkaisemalla artikkeleita Hollywood spektaakkeleista,
vaan tavoitteenamme on saada aikaiseksi lehti, mitä haluaisimme itsekin lukea (wanhat gorehoundit on jo luettu lähes riekaleiksi...)
Lehden tekoon mahtuu vielä mukaan väkeä ja emme pahastu lainkaan, vaikka joku täälläkin kirjoittelevista ihmisistä osallistuisi
silloin tällöin artikkelien tai arvostelujen muodossa. Kirjoituspalkkioita emme valitettavasti pysty ainakaan näin aluksi maksamaan,
sillä projekti vie allekirjoittaneen vararikon partaalle ja ihan heti ei kirstusta pysty ropoja irroittamaan vaikka haluaisikin.
Jos aiheesta innostuit, niin ota toki yhteyttä – ja jos joku päättää lehteä vielä ihan oikein ostaakin, emme siitäkään ole
pahoillamme... Ja mikä pahinta, jos lätyskä ei tee kauppaansa, niin jatkamme sen julkaisua silti, mutta pienemmillä
painosmäärillä
(Ps: Allekirjoittaneen mahdolliset kirjoitukset oikoluetaan aina ennen lehden painoon lähettämistä)
Sami Haavisto
Blood Ceremony
sami@bloodceremony.net
http://www.bloodceremony.net
Tänään ilmestyi. Löytyykö jo läpyskää pläränneitä?
Kävin Akateemisessa ja Stockalla, mutta lehteä ei vielä näkynyt.
Pitää ostaa sitten kun tulee vastaan.
Mulla on myynnissä, hyvän näköistä painojälkeä eikä muutenkaan hassumman oloinen paketti, pitää lukaista viikonloppuna.
Paljon tässä on painos (eli onko tota edes odotettavissa lehtipisteisiin)? Hieno homma, että tällainen saatiin ulos.
1000 kpl taisi lukea Blood Ceremonyn nettisivulla.
Ympyrä sulkeutuu, Evil Empiren foorumi sulkeutuu ja Blood Ceremony pläjähtää kauppoihin kutakuinkin samana päivänä. Täähän on suoraan kuin jostain kansantarusta.