Simpsonit-elokuva
Toikka ihmetteli älämölöä dubbauksesta ja perusteli sen järkevyyttä sillä, että hänenkin lapsensa katsovat Simpsoneita.
Sopii ihmetelläkin, varsinkin tässä tapauksessa jossa dubattujen kopioiden määrä on murto-osa originaaleista. Ihan normaalia bisnestähän tuo on josta ei tarvitse pelätä muodostuvan mitään käytäntöä.
Huh huh! Sarjaa en ole koskaan katsonut, mutta elokuvahan on aivan loistava. Pitää vielä nähdä uudestaan, että voi tarkistaa nousisiko täyteen viiteen tähteen. Joka tapauksessa suoraan tämän vuoden ranking-listan ykköseksi.
****½
Ei, katsonhan minä kaikki South Parkitkin. Ei läheskään kaikkea ehdi katsoa, mitä ehkä pitäisi. Simpsonien kohdalla tämän tekee erityisen hankalaksi se, että jos vasta nyt aloittaa, on täysin ylipääsemättömän tuntuinen urakka edessä jos meinaa kaiken kahlata läpi.
Sinänsä kyllä totta, että jos jostakin tulee mieleen sarjakuvat, niin sitä ei ainakaan sitten tule katsottua.
Eka kausi on kyllä ihan perseestä, joten kannattaa aloittaa suoraan kakkosesta. Eikä vitoseen kannata kyllä lopettaa.
Mun mielestä kannattaa startata ihan ekasta kaudesta niin voi hyvin nähdä miten sarja on kehittynyt vähän kömpelöstä piirrostyylistä nykykuosiin, jaksotkin on parempia kuin niiden maine nykyään. Artisanin ei kannata pelästyä tehtyjen jaksojen ja kausien määrää, katsomisen kun voi hyvin lopettaa jossain kymmenennen kauden tienoilla omasta sietokyvystä riippuen.
Mun mielestä kannattaa startata ihan ekasta kaudesta niin voi hyvin nähdä miten sarja on kehittynyt vähän kömpelöstä piirrostyylistä nykykuosiin, jaksotkin on parempia kuin niiden maine nykyään. Artisanin ei kannata pelästyä tehtyjen jaksojen ja kausien määrää, katsomisen kun voi hyvin lopettaa jossain kymmenennen kauden tienoilla omasta sietokyvystä riippuen.
Jep. Kyllä kaikki ensimmäiset kaudet kannattaa katsastaa ja taso alkaa laskemaan vasta myöhemmin johtuen tekijätiimin muutoksista ja ideoiden loppumisesta. Silti Simpsonit huonoimmillaankin on kuitenkin ihan katsottavaa viihdettä. Unohtaa ei myöskään sovi Family Guy – sarjaa, joka Suomessa jäi hiukan vähäisemmälle huomiolle televisiossa, mutta on toki mainio sarja sekin. Noita edellä mainittuja saa nyt myös edullisesti dvd:llä.
No mutta sehän oli itse asiassa varsin mainio, nauratti tasaisesti läpi koko keston, mihin sarja ei ole aikoihin pystynyt (luovutin tosin jo silloin aikoja sitten). Tuli mieleen Vanhat Hyvät Ajat. ****
***1/2
Ei mene ns nextille levelille. Sikäli pieni pettymys, että sarjan parhaat jaksot ovat ihan viiden tähden kamaa.
Mun mielestä kannattaa startata ihan ekasta kaudesta niin voi hyvin nähdä miten sarja on kehittynyt vähän kömpelöstä piirrostyylistä nykykuosiin, jaksotkin on parempia kuin niiden maine nykyään.
Onko missään julkaistu vielä vanhempia lyhyitä Simpsonit-piirrettyjä joita oli Tracy Ullmanin showssa vuonna kypärä ja miekka? Jälki tuntui jo silloin aikoinaan kömpelöltä (animaationa), mutta huvitti yleensä enemmän kuin Ullmanin huumori.
Mun mielestä kannattaa startata ihan ekasta kaudesta niin voi hyvin nähdä miten sarja on kehittynyt vähän kömpelöstä piirrostyylistä nykykuosiin, jaksotkin on parempia kuin niiden maine nykyään.
Onko missään julkaistu vielä vanhempia lyhyitä Simpsonit-piirrettyjä joita oli Tracy Ullmanin showssa vuonna kypärä ja miekka? Jälki tuntui jo silloin aikoinaan kömpelöltä (animaationa), mutta huvitti yleensä enemmän kuin Ullmanin huumori.
Näitä taisi olla jonkun kauden extrana.
Edit: taisi olla juuri ekan kauden boksissa.