Joo, en mä ole keksinyt ton hankintaan mitään muuta syytä kuin Blu-Ray käytön. Xbox360 kun on jo kotona niin PS3 ei tunnu tarjoavan mitään lisäarvoa pelirintamalla.
Blu-ray vs. HD DVD
Joo, en mä ole keksinyt ton hankintaan mitään muuta syytä kuin Blu-Ray käytön. Xbox360 kun on jo kotona niin PS3 ei tunnu tarjoavan mitään lisäarvoa pelirintamalla.
Amen to that.
Onko Blu-ray levyjä nykyisin jo vuokraamoissa?
Ai kui? Tollasen väitteen saapi perustella.
Tukee BR-javaa, buuttaa nopeasti (vertaa esim bdp-300s:n minuuttiviisarilla mitattavaan käynnistymiseen), hiljainen, nettiominaisuudet langattomana(kin) ja noin 30 euron hintainen kaukosäädin on pirun hyvä jos ei padilta jaksa ohjastaa. Mukana tulee myös näppärä määrä kaikkea pientä ja suurempaa ominaisuutta olohuoneen viihdekeskuksen sydämeksi (mp3- ja divx toisto, kaman striimaus verkon yli, jne).
Pelikonsolina koneella on vielä paljon lupauksia lunastettavana, Ratchet & Clank ja Uncharted ainoat kiinnostavat yksinoikeudet pihalla. Multiformaateissa PS3 versiot taas ovat poikkeuksetta X0:n versioita nykivämpiä. Jos omistaa Xboxin, ei PS3:lla tee ennen God of War 3 julkaisua juuri mitään, pelikonsolina.
Ai kui? Tollasen väitteen saapi perustella.
Tukee BR-javaa, buuttaa nopeasti (vertaa esim bdp-300s:n minuuttiviisarilla mitattavaan käynnistymiseen), hiljainen, nettiominaisuudet langattomana(kin) ja noin 30 euron hintainen kaukosäädin on pirun hyvä jos ei padilta jaksa ohjastaa. Mukana tulee myös näppärä määrä kaikkea pientä ja suurempaa ominaisuutta olohuoneen viihdekeskuksen sydämeksi (mp3- ja divx toisto, kaman striimaus verkon yli, jne).
Pelikonsolina koneella on vielä paljon lupauksia lunastettavana, Ratchet & Clank ja Uncharted ainoat kiinnostavat yksinoikeudet pihalla. Multiformaateissa PS3 versiot taas ovat poikkeuksetta X0:n versioita nykivämpiä. Jos omistaa Xboxin, ei PS3:lla tee ennen God of War 3 julkaisua juuri mitään, pelikonsolina.
Ok, no en ole koskaan omistanut mitään xboxia.
Näiden lisäksi siinä on erinomainen skaalain niin BD- kuin DVD-materiaalillekin. Nopeus oon ihan omaa luokkaansa ja jos se pirun tuuletin ei lähtisi yhtä helposti käyntiin (tässä suhteessa uudempi 40 g malli taitaa olla parempi) niin jos aluekoodit ei ole ongelma ei muuta soitinta oikeasti tarvisi. Sony myös tuo aktiivisesti uusia ominaisuuksia softapäivityksillä, viimeksi esim. BD Profile 1.1 ja tuskin rauta on rajoitteena 2-profiilillekaan lähitulevaisuudessa.
Vuokraamoissa BD-levyjä on näkynyt noin kolme erilaista, tosin täällä etelässä lähinnä sitä 300. Jossain on kuulemma ollut uusi Liftarikin (huoh).
Warner ilmeisesti siirtymässä vain Blue-Rayhin:
http://www.appleinsider.com/articles/08/01...ver_hd_dvd.html
Kerrottu jo tässä ketjussa edellisellä sivulla, eikä se ole ilmeisesti vaan siirtyy.
No nyt olisi sitten korkea aika crackätä noi blu-rayn aluekoodit, tai kusessa ollaan.
Noh noh, PixelJunk Racers on paras party peli, Mario go fuck yourself. Xbox my ass. Otan Yakuza 3:n Halo n:n sijaan koska tahansa ja lisäksi vaikkapa GoW3, MGS4, White Knight Story, Suda 51:n Kurayami, King of Fighters Maximum Impact 3 ja uusi Gradius. Tietty ennen kuin nuo tulevat uunista on voinut X360 rintamallakin tapahtua paljon, mutta nyt näyttää erittäin hyvältä kyllä PS3 line-up.
Itse en ylistäisi PS3:a Blu-Ray soittimena aivan noin paljon. Ainakin mulla sen käyntiääni (suhina) on huomattava elokuvien vähänkin hiljaisemmissa kohtauksissa, tosin toi konsoli on nyt juurikin istuvan katsojan pään korkeudella ilman mitään esteitä välissä. Ja tosiaan ilman erillistä kaukosäädintä toi ohjain helposti painelee omia nappejaan ja kelailee yms.
Oivallinen laite kuitenkin kokonaisuutena, suosittelen.
Pikkuhiljaa on omaankin mieleen hiipinyt ajatus hd-aikaan siirtymisestä. Ilmenee toistaiseksi lähinnä haluttomuutena ostaa tiettyjä elokuvia dvd:nä. Esimerkkejä olleet Hostel 2 ja 300, joka sekin tuli nyt hommattua, kun oli alekorissa. Halvinta allekirjoittaneelle olisi hommata HD-DVD Xboxin kylkeen, mutta kun homma alkaa näyttää siniseen päin kallistuvalta, ja xboxikaan ei tue HDMI:tä, niin taitaa jäädä väliin. Soittimien hinta kuitenkin vielä aivan liian kova, eikä xboxin vaihto PS3:een innosta. Mieleen muistuu 1999 (alle 10v sitten) kun ostin ensimmäisen dvd-soittimeni. Hintaa oli n. 3000mk, ei saanut ilman erillistä piiriä aluekoodittomaksi, ja 2 ensimmäistä levyä Anttilasta maksoivat 139mk kappale. Deja-vu. Feels like shit deja-vu.
Viikonloppuna pariin otteeseen tulin ajatelleeksi, että dvd:n kuvalaatu riittää minulle aivan hyvin, kunhan vain dvd on kunnolla pakattu. Näyttölaitteena Sanyo Z3 tykki. Tietoisesti olen myös pyrkinyt välttämään HD-kuvalle altistumista, koska se voi tulla kalliiksi. Etenkään näyttölaitetta vaihtamatta en usko hd-kuvasta paljoa hyötyväni, vai olenko väärässä?
Viikonloppuna pariin otteeseen tulin ajatelleeksi, että dvd:n kuvalaatu riittää minulle aivan hyvin, kunhan vain dvd on kunnolla pakattu. Näyttölaitteena Sanyo Z3 tykki. Tietoisesti olen myös pyrkinyt välttämään HD-kuvalle altistumista, koska se voi tulla kalliiksi. Etenkään näyttölaitetta vaihtamatta en usko hd-kuvasta paljoa hyötyväni, vai olenko väärässä?
Elokuvakäytössä HD-kuva nyt on melko marginaalinen uudistus lopulta, eivätkä dvd:t kunnolla skaalattuna muutu mitenkään katselukelvottomiksi HD-altistumisen jälkeenkään. Jonkin aikaa HD-kuva kyllä tuottaa lisämielihyvää pelkän "ooh kun on terävää" myhäilyn kautta, mutta elokuvia tässä edelleen katsotaan eikä kuvanlaatua. Eniten hyötyä HD:sta saa videopelaamisessa, ja luulisin että tuo 720p on silläkin sektorilla about riittävä toistaiseksi.
Teknokraattisille luonteille (Full)HD-kuvan tärkein hyöty on siinä, että teräväpiirtoon siirtymisen jälkeen ei tarvitse enää kelailla että missaako mitään ja onko "elämä" menossa eteenpäin.
Elokuvakäytössä HD-kuva nyt on melko marginaalinen uudistus lopulta
Minkä kokoista ja tarkkuuksista kuvaa mahdat oikein katsella? HD-kuva on minusta suurempi parannus dvd:hen nähden kuin mitä se oli vhs:ään nähden.
eivätkä dvd:t kunnolla skaalattuna muutu mitenkään katselukelvottomiksi HD-altistumisen jälkeenkään.
Ei välttämättä katselukelvottomiksi, mutta ei niiden pariin enää kovin suurella innolla palaa. Tai saa nähdä miten tilanne kehittyy pitemmällä aikavälillä.
Elokuvakäytössä HD-kuva nyt on melko marginaalinen uudistus lopulta, eivätkä dvd:t kunnolla skaalattuna muutu mitenkään katselukelvottomiksi HD-altistumisen jälkeenkään. Jonkin aikaa HD-kuva kyllä tuottaa lisämielihyvää pelkän "ooh kun on terävää" myhäilyn kautta, mutta elokuvia tässä edelleen katsotaan eikä kuvanlaatua. Eniten hyötyä HD:sta saa videopelaamisessa, ja luulisin että tuo 720p on silläkin sektorilla about riittävä toistaiseksi.
Teknokraattisille luonteille (Full)HD-kuvan tärkein hyöty on siinä, että teräväpiirtoon siirtymisen jälkeen ei tarvitse enää kelailla että missaako mitään ja onko "elämä" menossa eteenpäin.
No näin mä vähän ajattelinkin.
Off-topic:
Itse asiassa olen myös miettinyt, että pitäisi jaksaa virittää mun DD5.0-systeemi takaisin, kun tulee taas katsottua aika paljon uusia elokuvia. Vuosina 1999-2004 mulla oli tuo puoli kunnossa, mutta viimeiset reilut kolme vuotta ollut pelkkä stereo (mutta tykki 2006 eteenpäin). On vaan niin rasittava homma sijoittaa keski- ja takakaiuttimet, ettei ole jaksanut. Itse asiassa ne skobet on yli 1000km päässä tällä hetkellä. Eli tässäkin asiassa on tullut otettua takapakkia, ja katsottua elokuvaa eikä kuunneltua efektiraitaa (vaikka myönnän kyllä, että hyvä takakanavien käyttö tuo lisäystä elokuvaelämykseen siinä missä huono kuva voi sitä vähentää).