Euroviisut

Raimo Miettinen 27.5.2006 02:28

Itse tänään Cittarissa katselin lehtihyllyssä lehtiä. Sitten huomasin Seiskan ja päätin

toimia. Samantien takaa ryntäsi muutama teini ja pyöräytti kaikki hyllyn Seiskat nurin. Ei voinut kuin nauraa päälle.

Lisää kiusaa: http://uutiskuono.blogspot.com/2006/05/sel...lkaisuille.html
Janne Timonen 27.5.2006 11:41
Disco Studd ( 26.5.2006 19:38)
Janne Timonen ( 26.5.2006 16:34)
En tajua. Jos ja kun mies esiintyy omalla nimellään julkisuudessa, niin mitä vitun vikaa siinä on että naamakin näytetään?

"Miun elämäntyö menee pilalle."

Toivotaan, toivotaan, toivotaan, että Putaansuun kivekset laskeutuvat lähitulevaisuudessa.

Enpä ole huomannut, että Lordilaiset olisivat pahemmin noteeraneet julkisuudessa koko tätä seiskajuttua. Taitaa olla enämpi noiden fanipissisten kampanjointia.

Veikkaan, että Putansuu ei ole tästä "paljastuksesta" paskaakaan pahoillaan. Päinvastoin. Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta ja 200 000 nettiadressin kirjoittajaa antavat sitä lordille ihan ilmaiseksi.

No viittasin tällä lähinnä siihen toiveeseen, jonka Putaansuu heitti ilmoille heti viisujen jälkeen.

Tosin jos kyseessä oli nerokas businessvedon maksimointi niin sitten pitää taas ihailla.

Helevetti kun ei tiedä miten päin olisi.
Bitnik 27.5.2006 17:40

Ruotsin kanavilta tuli jotain salibandyn mm-kisoja jotka kai järjestetään Ruotsissa. Pelikatkoilla pärähti soimaan HRH. En ihmettele yhtään etteikö tuosta tulisi pysyvää hittiä juuri lätkä ym. otteluiden taukomusiikkina.

Humphrey Bogart 27.5.2006 18:35
Bitnik ( 27.5.2006 17:41)
Ruotsin kanavilta tuli jotain salibandyn mm-kisoja jotka kai järjestetään Ruotsissa. Pelikatkoilla pärähti soimaan HRH. En ihmettele yhtään etteikö tuosta tulisi pysyvää hittiä juuri lätkä ym. otteluiden taukomusiikkina.

Älä nyt viitsi edes pelotella tuommoisilla.

Ilkasta irtosi vielä pari hassuttelua:

Lätinää

Laumaihmisiä

Taivaan isä itkee
Red Right Hand 28.5.2006 11:05

Torilla oli hubaa. Näin lavan pari kertaa kun osa yleisöstä alkoi häipymään kun lordi alkoi soittamaan. Olivat varmaan menneet katsomaan happoradiota.

blink.gif Bändiä en kyllä nähyt, mutta ehkä kamerassa näkyy kun pari kertaa sain sen kohdistettua lavan suuntaan.

Ilotulitus oli heikko. Mutta muuten oli kyllä siistiä. Koko keskusta täynnä humalaisia, vähän niinku vappuna, paitsi enemmän väkeä ja vappukrääsän sijaan suomenlippuja ja lordinaamareita. Kusi haisi, teinit kaatuilivat – toppen!
Raimo Miettinen 30.5.2006 16:36
Seiska vastatoimiin – joo-o
JMustonen 31.5.2006 07:16

Tuulikki Ukkola. Sanan vapauden viimeinen linnake.

http://mediaviikko.fi/artikkeli/1419/tuuli...imeinen-linnake

Musta Ukkolalle voisi antaa jonkun journalistisen palkinnon nykynuorison rinnastamisesta natseihin, esim. virtsalla täytetyn raa´an kalkkunan. Onhan Ukkolan tekstissä muutama ihan asiallinenkin pointti, mutta joo ja jaa:

"Fundamentalismi on vaarallista, esiintyipä sitä missä tahansa. Lordi-fanit eivät millään tavalla poikkea kiihkomuslimeista, jotka raivostuivat Muhammedin pilapiirroksista."

Tästähän sirkus on kehittynyt.
Red Right Hand 31.5.2006 09:44
JMustonen ( 31.5.2006 07:17)
"Fundamentalismi on vaarallista, esiintyipä sitä missä tahansa. Lordi-fanit eivät millään tavalla poikkea kiihkomuslimeista, jotka raivostuivat Muhammedin pilapiirroksista."

Tottahan tuo on. Ja aika moni muukin (kolumnisti) on huomannut saman. LL taisi jo tässä topikissa ekana yhdistää nämä kaksi, ennen kuin oli missään muussa mediassa hotsattu samankaltaisuutta. Tai ainakin mun silmään se oli ensimmäinen.

Lordi on vähän sellainen big baby joka haluaa vain rusinat pullista. Jos tunkee itsensä väkisin julkisuuteen niin kyllähän sitä pitää olla valmis myös sietämään, eikö? Mutta ei ole mikään tietenkään yllätys että hevi"teinit" (tuo iloisesti pihalla oleva joukko joka taitaa suurimmaksi osaksi koostua yli 20v miehistä) eivät tätä ymmärrä. Mua hävettäisi kirjoittaa nimeni siihen addressiin. Seuraavaksi voitaisiin sopia esim. että poliittisesta päätöksenteosta kirjoitetaan vain sellaisia artikkeleita jotka on hyväksytetty valtiollisessa tarkastuslaitoksessa, ihan vain yhteisen hyvän puolesta.

Sinänsä en ole tarkkaan seurannut Lordiaiheita kisojen jälkeen, enkä tiedä mitkä on Lordin omat kommentit asiasta: ehkä jäbä vain nauraa matkalla pankkiin. Kaikki julkisuushan on edelleen positiivista, ja tämä parista kuvasta noussut kohu on tuottanut sitä melkoisesti. Varsin onnistunut pr-jekku siis.
Jakel 31.5.2006 11:47

No joo, mutta noitten natsikorttien veteleminen kertoo jo vähintäänkin oudosta suhteellisuudentajusta. Olkoonkin, että se on populismia kaikkein aidoimmillaan.

Lauri Lehtinen 31.5.2006 16:33

Mistä Tuulikki Ukkolan "Toimittajia kohtaan esitettiin väkivaltaisia uhkailuja" ‑pointti tulee? Ehkä joku on sellaisia saanut, mutta ei kai se liity netissä kiertäviin adressikaavakkeisiin muuten kuin väkinäisten aasinsiltojen kautta – votelordi.org ja vastavat fanitahot yllyttävät vain lainkuuliaiseen protestointiin. Kulutusboikotin mahdollisuus kuuluu kansalaisoikeuksiin sananvapauden tavoin, eikä ole Seiskan sananvapauden kaventamista, jos joku ilmoittaa lehdelle, että ei kuulu kohdeyleisöön. Kaikilla Suomen lehdillä on edelleen 100% vapaus julkaista Lordi-bändin kuvia ja boikotointi on vain tapa tehdä selväksi, että kaikki eivät pidä siitä.

Seuraavaksi Vanhanen ja Vesa Keskinen kokoamaan nimiä samanlaiseen listaan, saalis taitaisi vain jäädä laihemmaksi.
THaavisto 31.5.2006 16:39
Huuto.net: Lordin promo-dvd maksaa
drake2j 1.6.2006 01:34
Red Right Hand ( 31.5.2006 09:45)
JMustonen ( 31.5.2006 07:17)

Tottahan tuo on. Ja aika moni muukin (kolumnisti) on huomannut saman. LL taisi jo tässä topikissa ekana yhdistää nämä kaksi, ennen kuin oli missään muussa mediassa hotsattu samankaltaisuutta. Tai ainakin mun silmään se oli ensimmäinen.

Lordi on vähän sellainen big baby joka haluaa vain rusinat pullista. Jos tunkee itsensä väkisin julkisuuteen niin kyllähän sitä pitää olla valmis myös sietämään, eikö? Mutta ei ole mikään tietenkään yllätys että hevi"teinit" (tuo iloisesti pihalla oleva joukko joka taitaa suurimmaksi osaksi koostua yli 20v miehistä) eivät tätä ymmärrä. Mua hävettäisi kirjoittaa nimeni siihen addressiin. Seuraavaksi voitaisiin sopia esim. että poliittisesta päätöksenteosta kirjoitetaan vain sellaisia artikkeleita jotka on hyväksytetty valtiollisessa tarkastuslaitoksessa, ihan vain yhteisen hyvän puolesta.

Sinänsä en ole tarkkaan seurannut Lordiaiheita kisojen jälkeen, enkä tiedä mitkä on Lordin omat kommentit asiasta: ehkä jäbä vain nauraa matkalla pankkiin. Kaikki julkisuushan on edelleen positiivista, ja tämä parista kuvasta noussut kohu on tuottanut sitä melkoisesti. Varsin onnistunut pr-jekku siis.

Vaikka aihe on jo enemmän kuin loppuun kaluttu, en malta olla vielä kommentoimatta. Itse Lordi tai Lordin musiikki ei minua kiinnosta, mutta tämä jälkipuinti on monilta osin ollut hyvinkin mielenkiintoista seurattavaa.

Internetin blogeja, kolumneja ja irc-linkkejä selatessa olen varmasti kohta lukenut Lordi-ilmiöstä kaiken mitä luettavissa on. Yleisin väärinymmärrys on juuri tämä "Lordi on big baby rusinapulla". Lordi itse kun ei kuitenkaan missään yhteydessä ole näistä kuva"paljastuksista" herneitä nenäänsä vedellyt, ja on varmasti realistina koko ajan ymmärtänyt että vanhat siviilikuvat löytävät tiensä julkisuuteen ennemmin tai myöhemmin. Alkuperäinen pyyntöhän (joka ei ollut käsky / kielto / anelu, kuten se usein on väärin tulkittu) oli vain se, että kuvaajia pyydettiin pysymään loitolla silloin kun siviili-Lordit kusettavat koiriansa tai käyvät kaupassa. Eli bändin jäsenet pyysivät vain saada viettää vapaa-aikansa rauhassa, mikä ainakin omasta mielestäni on varsin kohtuullinen pyyntö.

Toinen yleinen väärinymmärrys on se, mistä syystä Seiskaa pitäisi boikotoida – tai vähintään paheksua. Nuorilla teinipissishevifaneille syy boikottiin lienee se, että illuusio kasvottomasta real-Lordista särkyi, kun heidät pakotettiin kauppakäynnillä katsomaan Seiska-lehden etukannessa komeilevaa Putaansuuta silmästä silmään. Aggressiot lehteä kohtaan olisivat varmasti jääneet lievemmiksi, jos ihmisille oltaisiin annettu mahdollisuus itse valita haluavatko nähdä Putaansuun pärstää – eli jos naamataulu olisi kiltisti piilotettu lehden sisäsivuille. Muille boikotoijille, joita itse Putaansuun naaman näkeminen ei hetkauta, on boikottiyhtälö helppo laskea: Lordilta iso voitto (Suomelle) + Lordilta pieni pyyntö medialle + Seiskalta iso "Fuck You!!! In Your Face" Lordin pienelle pyynnölle = vihainen Suomen kansa. Basic math.

Mielestäni Seiskan (ja kaltaistensa) harjoittama "journalismi" on aina ollut hyvin mielenkiinnotonta, moraalisesti arveluttavaa ja muutenkin turhaa. Allekirjoitin addressin, enkä häpeä sitä myöntää. Sama se vaikka joku ymmärtämätön tämän jälkeen minut lukisikin Lordipissisten kastiin.
Red Right Hand 1.6.2006 09:29
drake2j ( 1.6.2006 01:35)
Lordi itse kun ei kuitenkaan missään yhteydessä ole näistä kuva"paljastuksista" herneitä nenäänsä vedellyt, ja on varmasti realistina koko ajan ymmärtänyt että vanhat siviilikuvat löytävät tiensä julkisuuteen ennemmin tai myöhemmin.

Tuohan se onkin se kiinnostavin asia ja juuri noista syistä voi miettiäkin minkä takia tämä pyyntö edes esitettiin. Yleensähän tuon tapainen pyyntö vain saa paparazzit entistä enemmän kiinnostumaan aiheesta. (Älkää kuvatko mua --> Totta vitussa kuvataan.) Ja realistina Lordi on varmasti ymmärtänyt myös sen. Mitä yksityiselämään koirankusetuksineen tulee niin Lordista näytettiin viisujen aikaan paljon matskua jossa hän makoili maskeissa uima-altaalla ja kävi ostamassa karkkia kaupasta jne. – toisin sanoen teki ns. tavallisia asioita. Eli kyllä se arkisuuden ja maagisuuden välinen raja oli ylitetty jo ennen näitä kuvia, ennen joulupukkivertauksia. (Sinänsä on aika huolestuttavaa että aikuiset ihmiset vertaavat itseään joulupukkiin biggrin.gif) Ei mun mielestä ainakaan ollut kovin "hirviömäistä" tai illuusiota ylläpitävää katsella Lordia juomassa evitaa hotellin kattoterassilla, vaikka maskit olivatkin päällä.

Nuorilla teinipissishevifaneille syy boikottiin lienee se, että illuusio kasvottomasta real-Lordista särkyi, kun heidät pakotettiin kauppakäynnillä katsomaan Seiska-lehden etukannessa komeilevaa Putaansuuta silmästä silmään. Aggressiot lehteä kohtaan olisivat varmasti jääneet lievemmiksi, jos ihmisille oltaisiin annettu mahdollisuus itse valita haluavatko nähdä Putaansuun pärstää – eli jos naamataulu olisi kiltisti piilotettu lehden sisäsivuille.

Henk. koht en usko tuohon. Veikkaan että aika suuri osa olisi sitten kuitenkin avannut sen seiskan siinä s-marketin kassalla ja vilkaissut kuvaa sisäsivuilta. Ja sen jälkeen käynyt pistämässä kitkeriä kommentteja blogiin. Esim. jos kannessa olisikin vain lukenut kissan kokoisilla kirjaimilla "Lordi ilman maskeja SEISKA PALJASTAA" eikä kannessa olisi näytetty yhtään mitään – se olisi saattanut nostaa kiinnostusta jopa enemmän. Ainakin jos yleisesti ottaen funtsitaan joitain julkkisten paljastuskuvia niin sillä laillahan ne toimivat parhaiten.

Itse muuten taisin nähdä tämän seiskan vasta tällä viikolla, vaikka käyn kaupassa melkein joka päivä, eli ei sitä kanttakaan ole ihan pakko katsoa. Paitsi jos haluaa.

Sinänsä on hieno homma että tavallisiakin ihmisiä alkoi ainakin hetkeksi kiinnostamaan journalismiin ja sen etiikkaan sekä yksityiselämän suojaan yleensä liittyvät kysymykset. Toivottavasti muistavat käydyn keskustelun ja nimensä siinä addressissa kun seuraavan kerran tsekkaavat Seiskasta ministeri x:n uuden salarakkaan paljastuskuvat ja Ville Valon salaiset kuvat alkoholiparantolasta.
(The Lukewarm.) 1.6.2006 10:20
Red Right Hand ( 1.6.2006 09:30)
Mitä yksityiselämään koirankusetuksineen tulee niin Lordista näytettiin viisujen aikaan paljon matskua jossa hän makoili maskeissa uima-altaalla ja kävi ostamassa karkkia kaupasta jne. – toisin sanoen teki ns. tavallisia asioita. Eli kyllä se arkisuuden ja maagisuuden välinen raja oli ylitetty jo ennen näitä kuvia, ennen joulupukkivertauksia.

Asiaa lainkaan seuraamatta väittäisin, että Loooaardille on mystisyyden sijaan arvokkaampaa se, että voi käydä kusettamassa sitä koiraa ilman, että kukaan tuijottaa perään ja supisee vielä kymmenen vuoden päästäkin "toi on se loordi". Tällaisen yksityisyyden varjeleminen on musta ihan ok pyyntö, ja etusivukuva vs. kuva sisäsivulla on aika eri asia... Toisaalta seiskalla ei ole koskaan ollutkaan minkään sortin käsitystä yksityisyydestä...
THaavisto 1.6.2006 10:25
Red Right Hand ( 1.6.2006 09:30)
Nuorilla teinipissishevifaneille syy boikottiin lienee se, että illuusio kasvottomasta real-Lordista särkyi, kun heidät pakotettiin kauppakäynnillä katsomaan Seiska-lehden etukannessa komeilevaa Putaansuuta silmästä silmään. Aggressiot lehteä kohtaan olisivat varmasti jääneet lievemmiksi, jos ihmisille oltaisiin annettu mahdollisuus itse valita haluavatko nähdä Putaansuun pärstää – eli jos naamataulu olisi kiltisti piilotettu lehden sisäsivuille.
Henk. koht en usko tuohon. Veikkaan että aika suuri osa olisi sitten kuitenkin avannut sen seiskan siinä s-marketin kassalla ja vilkaissut kuvaa sisäsivuilta. Ja sen jälkeen käynyt pistämässä kitkeriä kommentteja blogiin.

Aika älytön väite. Jetron pointti oli siinä, että Seiska ei antanut ihmisille mahdollisuutta valita, haluaako nähdä Lordin oikeat kasvot vai ei. Itse en olisi välittänyt nähdä miehen oikeaa naamaa, mutta kaupan kassalla/lehtihyllyllä siltä on aika vaikea välttyä, ainakin jos on jonossa tapana vilkuilla hyllyssä olevien Iltalehtien otsikot läpi. Itse ehdin näkemään Lordin kasvot jo ennen kuin tämä kohu kuvasta tuli tietooni, joten en edes osannut varoa kyseistä lehteä. Itse en tuota kokenut suureksi tappioksi kun en ole mikään Lordi-friikki, mutta ymmärrän kyllä, jos faneja tuollainen toiminta vituttaa.