internetin oikeasti parhaat

JMustonen 31.3.2009 07:42
drake2j ( 30.3.2009 19:21)
CBS 60 Minutes ja emämunaus – Pikkuskini onkin venäläinen mestarihakkeri
Aika paha. tongue.gif
Janne Timonen 31.3.2009 10:59
JMustonen ( 31.3.2009 07:43)
drake2j ( 30.3.2009 19:21)
CBS 60 Minutes ja emämunaus – Pikkuskini onkin venäläinen mestarihakkeri
Aika paha. tongue.gif


Odottakaamme, että Artisan tulee kertomaan, että valtamediat ovat luotettavia, koska ne aina tarkistavat faktat ja taustat. Siksi ne ovat valtamedioita.
Zzz 31.3.2009 17:22
Janne Timonen ( 31.3.2009 11:00)
Odottakaamme, että Artisan tulee kertomaan, että valtamediat ovat luotettavia, koska ne aina tarkistavat faktat ja taustat. Siksi ne ovat valtamedioita.


biggrin.gif
Artisan 31.3.2009 22:32

Naikaa te hintit vain keskenänne.

Janne Timonen 31.3.2009 23:17

Artisaanilta purskahtelee näköjään noita freudilaisila fantasialipsahduksia nykyjään alvariinsa intterwebbiin. Sucks to be you.

Red Right Hand 1.4.2009 15:31
Janne Timonen ( 31.3.2009 11:00)
JMustonen ( 31.3.2009 07:43)
drake2j ( 30.3.2009 19:21)
CBS 60 Minutes ja emämunaus – Pikkuskini onkin venäläinen mestarihakkeri
Aika paha. tongue.gif


Odottakaamme, että Artisan tulee kertomaan, että valtamediat ovat luotettavia, koska ne aina tarkistavat faktat ja taustat. Siksi ne ovat valtamedioita.




Pressiklubissa oli hieman samankaltaista juttua, eli siitä valtamedian toimittajien taipumuksesta julkaista haastateltavien mielipiteet puhtaina faktoina, vaikka ne olisivat kuinka kaukana todellisuudesta. Esimerkkinä oli mm. Mikkosen akan hatusta vedetyt "tilastot" (Suomessa otettiin viime vuonna xxxxx lasta huostaan) joita jossain (hesarin tms. iso lehden) jutussa toistettiin täysin kritiikittä ja kyseenalaistamatta.



Tokihan kyse ei ole aina – tai yleensä? – toimittajien laiskuudesta ja ammattitaidottomuudesta, vaan heidän, ja heidän mediansa, pyrkimyksestä saada tiettyjä ideologioita ja käsityksiä läpi, faktoista välittämättä. Tällaiselta toi CBS-keissikin vaikuttaa. "Hei tähän voitais laittaa joku kuva jossa on jotain ilkeän näkösiä kaljupäitä, ni ne pölvästit todella uskoo meitä."
Janne Timonen 1.4.2009 17:06

Tämä CBS-case oli aika selkeä Symantec ‑puffi, mitä ei edes yritetty piilotella. Valitettavasti asia on jäänyt tuon skinisekoilun varjoon, erittäin kyseenalaista journalismia.





edit: No mutta hupsista, kukas se siellä mainostaakaan...

JMustonen 1.4.2009 17:20
Red Right Hand ( 1.4.2009 13:32)
Janne Timonen ( 31.3.2009 11:00)
JMustonen ( 31.3.2009 07:43)
drake2j ( 30.3.2009 19:21)
CBS 60 Minutes ja emämunaus – Pikkuskini onkin venäläinen mestarihakkeri
Aika paha. tongue.gif


Odottakaamme, että Artisan tulee kertomaan, että valtamediat ovat luotettavia, koska ne aina tarkistavat faktat ja taustat. Siksi ne ovat valtamedioita.




Pressiklubissa oli hieman samankaltaista juttua, eli siitä valtamedian toimittajien taipumuksesta julkaista haastateltavien mielipiteet puhtaina faktoina, vaikka ne olisivat kuinka kaukana todellisuudesta. Esimerkkinä oli mm. Mikkosen akan hatusta vedetyt "tilastot" (Suomessa otettiin viime vuonna xxxxx lasta huostaan) joita jossain (hesarin tms. iso lehden) jutussa toistettiin täysin kritiikittä ja kyseenalaistamatta.



Tokihan kyse ei ole aina – tai yleensä? – toimittajien laiskuudesta ja ammattitaidottomuudesta, vaan heidän, ja heidän mediansa, pyrkimyksestä saada tiettyjä ideologioita ja käsityksiä läpi, faktoista välittämättä. Tällaiselta toi CBS-keissikin vaikuttaa. "Hei tähän voitais laittaa joku kuva jossa on jotain ilkeän näkösiä kaljupäitä, ni ne pölvästit todella uskoo meitä."


Tosiaan. Aivan liian usein ajatellaan, että se mikä on ylhäältä päin sanottua (media) pitää paikkansa. Vähintäänkin hyödyllistä olisi opettaa ihmisille mediakritiikkiä viimeistään yläasteelta alkaen. Itse asiassa usein uutista / mielipidettä mielenkiintoisempaa olisi kuulla miksi juuri kulloisenkin henkilön arvomaailma on nostettu jalustalle. Tämä antaisi uutisille ja mielipiteille paljon konkreettisemman sisällön. Valitettavasti median itsekritiikki rajoittuu usein ennakkosensuuriin (positiiviseen ja negatiiviseen) eikä medialla ole juurikaan mielenkiintoa oman valta-asemansa ruotimiseen.
Jakel 1.4.2009 17:24
Red Right Hand ( 1.4.2009 15:32)
"Hei tähän voitais laittaa joku kuva jossa on jotain ilkeän näkösiä kaljupäitä, ni ne pölvästit todella uskoo meitä."




Jonkunhan on täytynyt myös kirjoittaa venäjäksi nimet (tai mitä tahansa) kuvaan, joten hommassa on myös jonkinlaista laskelmoidun kusetuksen/laiskuuden tuntua. Nuo sivut muuten ovat vieläkin pystyssä, josta tuo kuva on kaavittu (en muista linkkiä)...
KCrimso 1.4.2009 17:35
Janne Timonen ( 1.4.2009 17:07)
Tämä CBS-case oli aika selkeä Symantec ‑puffi, mitä ei edes yritetty piilotella. Valitettavasti asia on jäänyt tuon skinisekoilun varjoon, erittäin kyseenalaista journalismia.



edit: No mutta hupsista, kukas se siellä mainostaakaan...





On mahdollista että toi on kontekstuualista-mainontaa eli tohon on automaattisesti noussut aiheeseen liittyvää mainos ilman sen suurempaa salaliittoa. Tollainen mainonta tosin ainakin Suomessa on kyllä toistaiseksi ollut vain teksti-mainontaa (google-mainokset ym.).
Koston käsi 1.4.2009 17:36

No siis voisiko olla niin että hakkerit olivat itse läpällä laittaneet puollustaja-kuvan nettiin mukamas ryhmäkuvana porukastaan ja sherlocki ei vaan tajunnut?

k-mikko 1.4.2009 17:39
Matti Lehto ( 1.4.2009 17:37)
No siis voisiko olla niin että hakkerit olivat itse läpällä laittaneet puollustaja-kuvan nettiin mukamas ryhmäkuvana porukastaan ja sherlocki ei vaan tajunnut?




http://www.pelulamu.net/viznut/web/isanmaa/



Lisäys 20:42: poikien kuva varustettuna häksöritiimin handleilla löytyy "Cybermafian" H.O.Z.E.-verkkolehden viitosnumerosta, josta todennäköisesti myös jenkkiasiantuntija on sen löytänyt. Kuva sijaitsee hakemistossa, jonka sisältö näyttäisi olevan lehden joka numerossa varsin huumorikuvapainotteista, joten Ameriikan ihmemaan asiantuntijan virhearviossa ei selvästikään ole kyse pelkästä tietämättömyydestä vaan joko lähdekritiikin puutteesta tai halusta maalailla perusteettomia uhkakuvia.
Koston käsi 1.4.2009 17:58

Kiitos selvennyksestä. Enivei, homma nousussa!

Janne Timonen 1.4.2009 18:03
KCrimso ( 1.4.2009 17:36)
On mahdollista että toi on kontekstuualista-mainontaa eli tohon on automaattisesti noussut aiheeseen liittyvää mainos ilman sen suurempaa salaliittoa. Tollainen mainonta tosin ainakin Suomessa on kyllä toistaiseksi ollut vain teksti-mainontaa (google-mainokset ym.).


Tuo kuva oli vain lisähuomio. Itse juttu oli mielestäni selkeä puffi.
Dotcom 3.4.2009 20:52
http://www.youtube.com/watch?v=VYSGVvA4ojE...player_embedded