Vinkkejä Teeman ohjelmistosta

Hung Fist 13.10.2008 17:42
Spiritual Boxer ( 13.10.2008 15:47)
Tänään klo 22 Kino Into: Shaolinin 36. kammio

Yotsuya ( 6.10.2008 23:02)
Onko Mighty Peking Manin suomalainen DVD-julkaisu yhtä häikäisevän laadukas kuin tää Teeman esitys?

Mitä meinaat? Kotimainen dvd on varsin kelvollinen 16:9, tv-esitystä en nähnyt. Ilmeisesti Teeman Shaw't ovat siis oikeasti olleet laadukkaita?

Teeman Peking Man näytti todella hyvältä. Paremmalta kuin useimmat IVL dvd:t.

Jos nämä NL capit ovat puoliksikaan oikeassa, niin siinä tapauksessa Suomi dvd on selvästi heikompi. Mutta toisaalta olisi loogisempaa että täkäläiset dvd:t ja tv printti olisivat samasta lähteestä. Ei liene sattumaa, että teemalla pyörii juuri niitä Shaw leffoja, jotka on julkaistu Suomessa dvd.llä.
yabenots 14.10.2008 09:44
Hung Fist ( 13.10.2008 17:43)
Spiritual Boxer ( 13.10.2008 15:47)
Tänään klo 22 Kino Into: Shaolinin 36. kammio

Yotsuya ( 6.10.2008 23:02)
Onko Mighty Peking Manin suomalainen DVD-julkaisu yhtä häikäisevän laadukas kuin tää Teeman esitys?

Mitä meinaat? Kotimainen dvd on varsin kelvollinen 16:9, tv-esitystä en nähnyt. Ilmeisesti Teeman Shaw't ovat siis oikeasti olleet laadukkaita?

Teeman Peking Man näytti todella hyvältä. Paremmalta kuin useimmat IVL dvd:t.

Jos nämä NL capit ovat puoliksikaan oikeassa, niin siinä tapauksessa Suomi dvd on selvästi heikompi. Mutta toisaalta olisi loogisempaa että täkäläiset dvd:t ja tv printti olisivat samasta lähteestä. Ei liene sattumaa, että teemalla pyörii juuri niitä Shaw leffoja, jotka on julkaistu Suomessa dvd.llä.

Täytyy kyllä kompata tätä kuvanlaatu hommaa. Eilen tullut 36:nenkin näytti ihan hemmetin hyvältä.
Bad Rain 14.10.2008 11:04

En kiinnittänyt Mighty Peking Manin tekniseen laatuun kauheasti huomiota, sympaattisen pöhkö meininki vei mennessään. Joten ei siinä ilmeisesti suuremmin puutteita ollut.

Red Right Hand 31.10.2008 15:13

Ensi viikon tiistaina Teemalla alkaa

City of Men.
Disco Studd 31.10.2008 16:34

Eli

Ihmisten kaupunki
Red Right Hand 5.11.2008 10:54

Hei, Ihmisten kaupunkihan oli aika hyvä. Parempi kuin se elokuvaversio ainakin. Onnistui just niissä asioissa missä elokuva epäonnistui ja vältti nipin napin myös pliisun ghettoromantiikan. Foorumin viimeaikojen suosikkisanaa käyttääkseni: energiataso oli kohdallaan.

Hung Fist 7.11.2008 21:18
Phase IV joulukuussa

http://www.yle.fi/teema/elokuvat/kino_into/id17162.html
Yoshua Ben Yosef 23.11.2008 19:04

NYT alkaa Kubrickin

The Killers Kiss – Tappava Suudelma (1955). Jos joku katsoo, niin varmastikin kertoo oliko hyvä: Teema ei TAASKAAN näy minulla. Vittu että vituttaa, 'etsitään signaalia'... oliskohan neljäs leffa mikä jää katsomatta kun lähetys ei pelitä. Kai tää mun boksi on jotenkin paska. Voisi vaikka tiskata, lukea HS:n ja syödä illallista.
Artisan 23.11.2008 19:51
Yoshua Ben Yosef ( 23.11.2008 19:05)
NYT alkaa Kubrickin The Killers Kiss – Tappava Suudelma (1955). Jos joku katsoo, niin varmastikin kertoo oliko hyvä

He he. He he he. Arto Pajukallio Hesarissa luulee tätä Kubrickin esikoisohjaukseksi.

Killer's Kissistähän on olemassa myös dvd-julkaisu, jolta olen sen katsonutkin ja kyllähän se on jo aika hyvä vaikka ei pärjääkään mestarin myöhemmille teoksille.
Disco Studd 23.11.2008 19:53

Tällä hetkellä jännitän tuleeko Tappava suudelma boksilleni vai onko lumimyrsky katkaissut sähköt koko itä-Suomesta vaiko ainoastaan Kuopiosta.

Yoshua Ben Yosef 23.11.2008 21:14
Artisan ( 23.11.2008 19:52)
Yoshua Ben Yosef ( 23.11.2008 19:05)
NYT alkaa Kubrickin The Killers Kiss – Tappava Suudelma (1955). Jos joku katsoo, niin varmastikin kertoo oliko hyvä

He he. He he he. Arto Pajukallio Hesarissa luulee tätä Kubrickin esikoisohjaukseksi.

Killer's Kissistähän on olemassa myös dvd-julkaisu, jolta olen sen katsonutkin ja kyllähän se on jo aika hyvä vaikka ei pärjääkään mestarin myöhemmille teoksille.

Itse asiassa Pajukallio kirjoittaa "esikoispitkä"... IMDb:sta luntattuna aikaisemmista pisin on Fear and Desire (68min).
Jakel 23.11.2008 21:52

Onko moni seurannut tuota 'minä olen muistanut' sarjan 80-luku spinoffia ja sen aneemisuutta? Tähän mennessä on tullut neljä osaa ja osista riippumatta kaikissa sepustaa ainakin aarno laitinen ja joku Gloria lehden päätoimittaja eukko. Mitään osakohtaisia asiantuntijoita ei käytetä, vaan osiin on leikattu sekalaisia horinoita pienen kertojajoukon haastatteluista. Tällä viikolla oli aiheena kotimikrot, jossa koko aihe muotoutuu vain näiden muutamien kertojien maailmankuvan mukaiseksi Esim. Pekka Vennamo kertoo ostaneensa ensimmäiden tietokoneen vuonna ‑84 (ensimmäisten joukossa) ja olleensa ensimmäisiä internetin käyttäjiäkin. Elastinen selittää, ettei oikeastaan ollut kiinnostunut tietokoneista, yrittää muistella hieman hatarasti (oli meillä kotona Aquarius) ja kertoo veljensä vinksahtaneen tietokoneisiin (no miksei veli sitten ole kertomassa). Olisivat edes raahanneet Jyrki Kasvin haastateltavaksi, niin olisi saatu mukaan muutakin kuin hajanaisesti muisteltuja kuusnelosen pelien nimiä ja pelkää nokia historiaa.

Jouni Hokkanen 23.11.2008 22:04
Jakel ( 23.11.2008 21:53)
Onko moni seurannut tuota 'minä olen muistanut' sarjan 80-luku spinoffia ja sen aneemisuutta? Tähän mennessä on tullut neljä osaa ja osista riippumatta kaikissa sepustaa ainakin aarno laitinen ja joku Gloria lehden päätoimittaja eukko. Mitään osakohtaisia asiantuntijoita ei käytetä, vaan osiin on leikattu sekalaisia horinoita pienen kertojajoukon haastatteluista. Tällä viikolla oli aiheena kotimikrot, jossa koko aihe muotoutuu vain näiden muutamien kertojien maailmankuvan mukaiseksi Esim. Pekka Vennamo kertoo ostaneensa ensimmäiden tietokoneen vuonna ‑84 (ensimmäisten joukossa) ja olleensa ensimmäisiä internetin käyttäjiäkin. Elastinen selittää, ettei oikeastaan ollut kiinnostunut tietokoneista, yrittää muistella hieman hatarasti (oli meillä kotona Aquarius) ja kertoo veljensä vinksahtaneen tietokoneisiin (no miksei veli sitten ole kertomassa). Olisivat edes raahanneet Jyrki Kasvin haastateltavaksi, niin olisi saatu mukaan muutakin kuin hajanaisesti muisteltuja kuusnelosen pelien nimiä ja pelkää nokia historiaa.

jos tietäisit mitä Teema noista sarjoista maksaa tuotantoyhtiöille, et ihmettelisi yhtään, miksi ne tehdään "mennään sieltä missä rima on matalin-periaatteella".

tuotantoihin ei yksinkertaisesti kannata hankkia liian monta haastateltavaa, vaan pyritään siihen, että parilla tyypillä hoidetaan koko paska.

sama periaate on myös arkistomateriaalin käytössä: politiikkajaksossa oli kuvituksena about yksi Urkin uudenvuoden puhe. chepoa,
Hung Fist 23.11.2008 23:12

Kerrohan Jouni, onko keväällä tulossa kovatasoista Kino Intoa?

Jouni Hokkanen 24.11.2008 00:24
Hung Fist ( 23.11.2008 23:13)
Kerrohan Jouni, onko keväällä tulossa kovatasoista Kino Intoa?

ei ole.

kuukauden vanhat nännilävistykset tulehtuivat tänään,

olen lääkinnyt itseäni hörppimällä calvadosta, katsonut parvekelaseja hajottavaa lumimyräkkää ja löytänyt ilon Tim Popen musavideoista.

Lähes itkin kun bailaisin tässä itsekseni

http://www.timpope.tv/the_cure_friday_i_m_in_love.html

ja iloitsin suuresti kun vihdoinkin löysin Soft Cellin kääpiövideon

http://www.timpope.tv/index.php?page=84

kehoitan irtisanomaan tv-luvan.

onko muuten kellään tarjota töitä? osaan siivota ja laittaa ihmisiä katkolle tai pakkohoitoon.