Tietokoneapua
Aijaa, ehkäpä jouduit vahingossa johonkin toiseen verkkoon? Tossa on ainakin joku (vanha) lista joistakin suomalaisista palvelimista joita voit kokeilla. Luulis että irc.cs.hut.fi , irc.saunalahti.fi tai vaikka irc.song.fi toimis. Oman operaattorin sivuiltahan kans yleensä löytää jonkun serverin osoitteen jonka pitäis periaatteessa toimia.
Tai kokeilemasi serveri oli splitin toisella puolella...
Suositeltavin ilmainen antivirusohjelma?
http://www.free-av.com/ – Avira AntiVir
Tällä hetkellä ehdottomasti paras ilmaisista.
Onko tänään jokin "lähetä spämmiä niin paljon kuin voit" ‑päivä kun roskaa tulee noin 100-kertaa enemmän kuin tavanomaisesti? Spam-kansiossa oli vain viikon ajalta yli 20 000 viestiä ja satoja oli päässyt läpikin.
edit: Antivir toimii toki hyvin mutta mainostaa maksullista versiota aina välillä ikkunalla jonka avautumiseen ei kai voi itse vaikuttaa.
Entäs jos valitset details tuolta yläpalkista (views), näkyykö nimet silloinkaan?
Mielenkiintoista. Jos valitsen "Esikatselukuvat", nimiä ei näy. Jos valitsen "Kuvakkeet ja tiedot", kansioiden nimet näkyy.
C-kovolla kaikki tuntuu toimivan ja kansioiden nimet näkyy vaikka valitsisin "Esikatselukuvat".
Sasinpa kaikki kovot toimimaan niin kuin C-kovo.
Verkkokaupassa käydessäni ei voinut olla ihastelematta pienikokoista (tai oikeastaan vain sen pakkausta, itse laitetta ei ollut lähellä esillä)
Acer Aspire Onea jossa on sentään 8,9" näyttö eli on ainakin sen osalta fiksummin suunniteltu kuin kovasti otsikoissa ollut Asus ee. Verkkokauppa ei listaa RJ45-liitäntää erikseen mutta kai se tuosta löytyy? Onko kellään tätä Aceria tai muita minikannettavia käytössä, onko niistä mihinkään, esim. Linuxin ihmettelyyn?Kanervalle tekisi jo mieli kehottaa käyttiksen vaihtamista vaikka Mäkkiin....
Minikannettavista ei tietoa, mutta halvemmalla voi Linuxia ihmetellä ladattuaan Linux live-cd:n (plus polttamalla ISO-tiedoston CD:lle) ja kokeilemalla omalla koneella sitä buuttaamalla käyttis suoraan CD:ltä. Slaxista itsellä hyviä kokemuksia.
http://www.slax.org/
Onko kellään tätä Aceria tai muita minikannettavia käytössä, onko niistä mihinkään, esim. Linuxin ihmettelyyn?
Tyttöystävälle ostin lahjaksi Asuksen. Kovasti on ollut tyytyväinen, mutta eipä se sitä muuhun juuri tarvitse kuin surffailuun ja pieneen kirjoitteluun. Paljoa en ole itse viitsinyt rakkineen kanssa temppuilla, mutta mitä sitä lomamatkassa hotellissa vähän räpläsin niin ihan laadukkaalta vaikutti.
Vastaan vanhaan viestiin mutta aihehan on valitettavasti aina ajankohtainen:
avast! on ilmainen, kevyt, ei näytä mainoksia ja löytää pöpöt erittäin hyvin. Esim. tämän testin mukaan AntiVir on kyllä vielä piirun verran tehokkaampi, mutta ero pienenee koko ajan. Ja käytännössä avast! on parin vuoden ajan suojannut täydellisesti ne monet koneet joihin olen sitä asennellut – eikä ole tarvinnut sietää niitä pirun mainoksia.
Avastin olen minäkin pariin koneeseen laittanut kun mukana tullut ohjelma on ilmoittanut haluavansa maksua ja hyvin on huomaamattomasti taustalla pyörinyt. Rekisteröintikoodi pitää hakea sähköpostiin vuoden välein mutta pieni vaivahan se on. Antivir on tullut tutuksi kun kerran tarvitsin äkkiä virusohjelman eikä mikään ylimääräinen säätö houkutellut, mutta eipä sitä Windowsia usein tarvitse avatakaan.
Acer Aspire Onesta on luvassa ilmeisesti melko pian myös isolla kovalevyllä ja Windows XP:llä varustettu versio kohtuullisella hintaerolla.