Tietokoneapua

netzach 20.2.2009 08:34
kautsi ( 13.2.2009 15:08)
PC Tools Firewall päivitti eilen itsensä ja nyt ei toimi enää Photoshop.

Vaihdappa vaikka Comodoon.
kautsi 20.2.2009 09:35
netzach ( 20.2.2009 08:35)
kautsi ( 13.2.2009 15:08)
PC Tools Firewall päivitti eilen itsensä ja nyt ei toimi enää Photoshop.

Vaihdappa vaikka Comodoon.
Taidanpa kokeilla, kiitoksia. thumbsup.gif
kautsi 20.2.2009 10:30

Tyhmien kysymysten sarja jatkuu, eikös PC Tools Firewallin voi nyt sulkea kokonaan pois käytöstä kun asensin Comodon?

hypo.gif
Rantala 20.2.2009 10:35

Comodosta on mulle jäänyt pahat traumat. Asensin sen, se hidastutti vitusti nettiä, kokeilin poistaa, ei onnistyunut. Sen sijään sain säännöllisesti mainospopuppeja ruudulleni. Muistaakseni jouduin asentamaan koko windowsin uudestaan Comodon takia. Tästä on kuitenkin monia vuosia että tilanne saattaa olla paljon parempi nyt. Itse en siihen kyllä koskisi enää pitkällä tikullakaan.

kautsi 20.2.2009 11:11
Rantala ( 20.2.2009 10:36)
Comodosta on mulle jäänyt pahat traumat. Asensin sen, se hidastutti vitusti nettiä, kokeilin poistaa, ei onnistyunut. Sen sijään sain säännöllisesti mainospopuppeja ruudulleni. Muistaakseni jouduin asentamaan koko windowsin uudestaan Comodon takia. Tästä on kuitenkin monia vuosia että tilanne saattaa olla paljon parempi nyt. Itse en siihen kyllä koskisi enää pitkällä tikullakaan.
Katsotaan miten käy, sain ainakin homman pelittämään nyt. Big thanks!

drake2j 20.2.2009 17:59
Rantala ( 20.2.2009 10:36)

Vanha Comodo saattoi olla paskaa, mutta uusi v3 on rautaa. Ilmainen, ei pop-upeja tai muita mainoksia, ja ehdottomasti paras Vista x64 ‑yhteensopiva palomuuri.
Jarkko Kuittinen 24.2.2009 12:55

Eräs pikkujuttu häiritsee (on tainnut olla tässä läppärissä uudesta lähtien): Miksi Firefox avaa uuden selainikkunan "minne sattuu" eli ikkuna voi olla ärsyttävästi siten, että se peittää esim. Windowsin käynnistä ‑valikkopalkin, jolloin ikkunan joutuu hiirellä raahaamaan ylöspäin?

JariM 24.2.2009 13:08
Jarkko Kuittinen ( 24.2.2009 12:56)
Eräs pikkujuttu häiritsee (on tainnut olla tässä läppärissä uudesta lähtien): Miksi Firefox avaa uuden selainikkunan "minne sattuu" eli ikkuna voi olla ärsyttävästi siten, että se peittää esim. Windowsin käynnistä ‑valikkopalkin, jolloin ikkunan joutuu hiirellä raahaamaan ylöspäin?

Ainakin minun koneissani Firefox avaa uudet selainikkunat siihen kokoon, muotoon ja paikkaan missä edellinen suljettiin.
Jarkko Kuittinen 24.2.2009 16:20
JariM ( 24.2.2009 14:09)

Ainakin minun koneissani Firefox avaa uudet selainikkunat siihen kokoon, muotoon ja paikkaan missä edellinen suljettiin.

Ei johdu ainakaan tästä.. muissa koneissa en oo törmännyt vastaavaan.
netzach 25.2.2009 12:00
Jarkko Kuittinen ( 24.2.2009 16:21)
JariM ( 24.2.2009 14:09)

Ei johdu ainakaan tästä.. muissa koneissa en oo törmännyt vastaavaan.

IExplorer taisi aikoinaan toimia niin tuon suhteen jota voisit kokeilla. Eli avaat mihin kokoon haluat selaimen ja kun on hyvä niin suljet sen X:stä samalla painaen joko Shiftiä tai Ctrlia. Sitten pysyi oikein.
Red Right Hand 7.3.2009 12:28

Ostin ulkoisen kovalevyaseman. Kone ei suostu buuttaamaan sen kanssa, muuten kyllä vaikuttaa toimivan.

Jos levy on kytkettynä, kone jumahtaa lähes heti käynnistyksen jälkeen: beep tulee, ja kuvaruutu jossa ilmoitetaan "Press Del to setup" mutta siihen se jää. Näin ollen edes BIOSiin ei pääse jos ulkoinen kovalevy on kytkettynä. Ja kun käynnistää ilman kovalevyä, niin eihän sitä tietenkään siellä missään näy. Windows kyllä tunnistaa aseman ihan hyvin, mutta eihän noita johtoja huvita edestakas repiä.

BOOT SEQUENCEn muutin tällaiseksi:

1. DVD

2. WDC WD1600BB-55GUC0 (C: asema)

3. Floppy Drive

mutta tämä ei jeesannut. Any ideas?
(The Lukewarm.) 7.3.2009 13:03

Mulla on sama ongelma ja toi on todella perseestä. Tai no on siinä se hyvä puoli, että tulee sammutettua virrat tosta vehkeestä ja kytkettyä vaan silloin kun tarvii. Joissain malleissa on oma virrankatkaisin niin ei tarvii johtojen kanssa pelleillä.

JMustonen 7.3.2009 13:49

Minkä merkkinen asema teillä on vai onko ongelma nimen omaan biosissa?

Romero 7.3.2009 16:55

Saatan puhua palturia mutta ihan kuin joissakin bioseissa olisi ollut erikseen joku USB boot when detected-optio tai vastaava, kannattaa vilkaista löytyisikö ja kytkeä pois päältä.

Red Right Hand 8.3.2009 11:39
Problem solved.

BIOSissa (amibios 02.53) USB CONFIGURATIONIN alla kohta Legacy USB Support piti vaihtaa disablediksi. Ja homma pelittää. Eli varsinaisessa BOOT SEQUENCESSA ei tartte välttis koskea mihinkään.

Sama ongelma oli tällä kaverilla.