Mitä vielä puuttuu

k-mikko 13.10.2010 08:19
Janne ( 12.10.2010 22:40)
• Near Dark (1987) / Kathryn Bigelow

Toinen yleisesti saatavilla oleva elokuva. DVD- ja Blu-ray julkaisujen kuvasuhde on 1.85:1. Vanhassa FIx VHS:ssä oli open matte kuva (samoin USA kuvalevyssä muistutti taannoin eräs kaverini). Joten nimetään se nyt Jannen listalla ainakin toistaiseksi ainoaksi elokuvaksi joka erityisesti kaipaisi open matte 4:3 versiota saataville kiekkomuodossa.

Mä kaipailisin El Mariachista samaa (vaikka en nyt ihan varma ole jaksaisinko päivittää jos ei halvalla tulisi vastaan)
Jakel 13.10.2010 08:55
• Neon City (1991) / Monte Markham

Michael Ironside post-apocalyptisen leffan pääosassa. Julkaistu Italiassa italiaksi dubattuna.

– Nemesis III: Prey Harder (1996) / Albert Pyun

Tämän pitäisi olla erittäin huono elokuva. Elokuvassa on käytetty "Nemesis 2: Nebula (1995)" elokuvasta ylijäänyttä materiaalia jne. Julkaistu Saksassa saksaksi dubattuna osana Nemesis 1-4 DVD boxia. Hyvin halvalla voisin ehkä ostaa englanninkielisen version.

Onko näitä nyt välttämätön saada dvd-julkaisuna, kun ovat kuitenkin yleisesti saatavilla suomessa VHS-kasetilla. Neon city tosin taisi olla hieman leikattu, mutta nemesis 3 oli leikkaamaton. Tuo Nemesis 2 & 3 kuvattiin muistaakseni samalla kertaa (ja saattoi olla että nelonenkin tehtiin samalla kertaa, en nyt muista tarkasti).

Toki nämä leffat kuuluvat osastoon olisi (ehkä) mukava saada, eikä niinkään osastoon ehdotonta hyllyntäytettä kuten Tohka ensimmäisessä viestissä asian ilmaisi...
Janne 13.10.2010 15:12
Jakel ( 13.10.2010 08:55)
• Neon City (1991) / Monte Markham

Michael Ironside post-apocalyptisen leffan pääosassa. Julkaistu Italiassa italiaksi dubattuna.

– Nemesis III: Prey Harder (1996) / Albert Pyun

Tämän pitäisi olla erittäin huono elokuva. Elokuvassa on käytetty "Nemesis 2: Nebula (1995)" elokuvasta ylijäänyttä materiaalia jne. Julkaistu Saksassa saksaksi dubattuna osana Nemesis 1-4 DVD boxia. Hyvin halvalla voisin ehkä ostaa englanninkielisen version.

Onko näitä nyt välttämätön saada dvd-julkaisuna, kun ovat kuitenkin yleisesti saatavilla suomessa VHS-kasetilla. Neon city tosin taisi olla hieman leikattu, mutta nemesis 3 oli leikkaamaton. Tuo Nemesis 2 & 3 kuvattiin muistaakseni samalla kertaa (ja saattoi olla että nelonenkin tehtiin samalla kertaa, en nyt muista tarkasti).

Ei varmastikaan jos edelleen ostaa VHS-kasetteja. Itse tein aikoinaan 2000-luvun alussa päätöksen että en enää laita rahaa kiinni VHS-kasetteihin tai kuvalevyihin. Näin ollen vaihtoehdoiksi jäävät lähinnä DVD, Blu-ray, TV-esitys tai katsomatta jääminen. Kaikki kolme (2-4) kuvattiin käsittääkseni samalla kertaa. Olen näköjään sählännyt lauserakenteen tuossa ylhäällä. Oikeammin olisi jos siinä lukisi että kolmos-osassa on saamani tiedon mukaan käytetty paljon jo aiemmin kakkos-osassa nähtyä materiaalia. On hyvä että joku on tarkkana vaikka Janne ei aina olekaan. thumbsup.gif

Jakel ( 13.10.2010 08:55)
Toki nämä leffat kuuluvat osastoon olisi (ehkä) mukava saada, eikä niinkään osastoon ehdotonta hyllyntäytettä kuten Tohka ensimmäisessä viestissä asian ilmaisi...

Nemesis 3 varsinkin kuuluu tuohon "ehkä" osastoon mutta onpahan nyt sekin listattu (koska genre on kiinnostava). Ja mitä tulee tuohon "olennaisten elokuvien/ehdotonta hyllyntäytettä" niin minusta kaikki elokuvat jotka haluaa itse nähdä sopivat tuohon ryhmään kunnes ne on nähty ja oma mielipide aiheesta luotu. Tosin Neon Cityn kohdalla asia on niin että olen sen joskus nähnyt mutta en siitä enää mitään muista.
k-mikko 13.10.2010 15:31
Janne ( 13.10.2010 15:12)
Nemesis 3 varsinkin kuuluu tuohon "ehkä" osastoon mutta onpahan nyt sekin listattu (koska genre on kiinnostava). Ja mitä tulee tuohon "olennaisten elokuvien/ehdotonta hyllyntäytettä" niin minusta kaikki elokuvat jotka haluaa itse nähdä sopivat tuohon ryhmään kunnes ne on nähty ja oma mielipide aiheesta luotu. Tosin Neon Cityn kohdalla asia on niin että olen sen joskus nähnyt mutta en siitä enää mitään muista.

Mä oon jo jonkin aikaa ihmetellyt tätä ketjua, koska alunperin ymmärsin idean juuri olennaisten elokuvien, joista ei dvd:tä, hakemiseksi. En niinkään kaiken mahdollisen, mikä etäisesti kiinnostaa nähdä muttei ole julkaistu dvd:llä, listaamiseksi.
Janne 13.10.2010 16:18
k-mikko ( 13.10.2010 15:31)
Mä oon jo jonkin aikaa ihmetellyt tätä ketjua, koska alunperin ymmärsin idean juuri olennaisten elokuvien, joista ei dvd:tä, hakemiseksi. En niinkään kaiken mahdollisen, mikä etäisesti kiinnostaa nähdä muttei ole julkaistu dvd:llä, listaamiseksi.

Minusta "mitä vielä puuttuu" topicci on hyödyllisempi jos raja on väljempi.

En ymmärrä ajattelua että marginaalisempi elokuva pitäisi unohtaa vain sen takia että jonkun määrittelyn mukaan se ei ole olennaista.
Lazer 13.10.2010 17:49

Kenelle siitä nyt sitten on hyötyä, että mahdollisen väljästä listataan ihan mitä tahansa? Etenkin kun on kyse julkaisuista, joita ei tosiaan ole.

Janne 13.10.2010 18:24
Lazer ( 13.10.2010 17:49)
Kenelle siitä nyt sitten on hyötyä, että mahdollisen väljästä listataan ihan mitä tahansa? Etenkin kun on kyse julkaisuista, joita ei tosiaan ole.

Siitä ei olekaan ja niin ei kukaan ole väittänytkään.

Mutta jos olen kiinnostunut nimikkeestä josta luulen että siitä ei ole julkaisua ja listaan sen Elitisti foorumilla voi joskus käydä niin että olenkin väärässä ja joku mainitsee asiasta. Jos tämän tiedon avulla pystyn hankkimaan kyseisen julkaisun omaksi on se suurinpia hyötyjä mitä Elitisti foorumista voi minulle olla.

En tiedä. Tuo taitaa loppujen lopuksi olla vähän itsekästä ajattelua. Mitäs moderaattori on mieltä? Olisikos tauon paikka noiden listaamiseen? Tärkeimmät on kuitenkin varmaan enimmäkseen tullut sanottua.
k-mikko 13.10.2010 18:26
Janne ( 13.10.2010 16:18)
En ymmärrä ajattelua että marginaalisempi elokuva pitäisi unohtaa vain sen takia että jonkun määrittelyn mukaan se ei ole olennaista.

Ei tässä mistään marginaalisesta ollut kyse, vaan hyvyydestä / kiinnostavuudesta l. olennaisuudesta.

Ainakin mulle "tätä elokuvaa, jota en ole nähnyt mutta voisin katsoa, jos olisi mahdollista, ei ole julkaistu dvd:llä" ‑luettelointi on arvoltaan suht nolla. Jo aikoja sitten mulle on muuttunut epäselväksi, onko tässä luetteloituja elokuvia edes niiden mainitsija nähnyt.
Lazer 13.10.2010 18:34
Janne ( 13.10.2010 18:24)
Mitäs moderaattori on mieltä? Olisikos tauon paikka noiden listaamiseen? Tärkeimmät on kuitenkin varmaan enimmäkseen tullut sanottua.

No tämä moderaattori on ainakin sitä mieltä, että listaus ei sinänsä ole väärää. Mut kuten todettua tässä threadissa alunperin kai oli jostain vähän muusta kyse, joten ehkä laajemmalle listailulle ois voinut olla sit joku oma ketju, jonka voi sit skipata. Aika puolella silmällä tätäkään nyt aikoihin on tullut katseltua. Kuitenkin vähän eri asia, jos tässä ois mainittu esim. muutama kymmen oikeasti merkittäviä ja kovia puutteita, kuin et tässä on satoja nimikkeitä, joita suurin osa ei ehkä jaksa lukea ollenkaan.
Janne 13.10.2010 18:58
Lazer ( 13.10.2010 18:34)
Janne ( 13.10.2010 18:24)
Mitäs moderaattori on mieltä? Olisikos tauon paikka noiden listaamiseen? Tärkeimmät on kuitenkin varmaan enimmäkseen tullut sanottua.

No tämä moderaattori on ainakin sitä mieltä, että listaus ei sinänsä ole väärää. Mut kuten todettua tässä threadissa alunperin kai oli jostain vähän muusta kyse, joten ehkä laajemmalle listailulle ois voinut olla sit joku oma ketju, jonka voi sit skipata. Aika puolella silmällä tätäkään nyt aikoihin on tullut katseltua. Kuitenkin vähän eri asia, jos tässä ois mainittu esim. muutama kymmen oikeasti merkittäviä ja kovia puutteita, kuin et tässä on satoja nimikkeitä, joita suurin osa ei ehkä jaksa lukea ollenkaan.

Oma ketju olisi varmastikin ollut hyvä idea. Teen semmoisen jos näitä vielä alkaa urakalla mieleen pursuilemaan. Kiitos. thumbsup.gif
Janne 13.10.2010 18:59
k-mikko ( 13.10.2010 18:26)
onko tässä luetteloituja elokuvia edes niiden mainitsija nähnyt.

En kaikkia. Ratkaistiin homma Lazerin kanssa juuri.
Jerobeam 6.4.2011 20:42

Harjunpää ja kylmä kuolema, Harjunpää ja ahdistelija, Harjunpää ja heimolaiset tv-sarjat.

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=7&ag=69&t=690&a=6921

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=7&ag=69&t=690&a=6539
Meller 13.4.2011 18:11

Kehtaisikohan joku ystävällinen sielu jossakin ystävällisessä julkaisupuljussa pistää vielä ulos Death Laid an Eggin hyvällä kuvalla ja englanninkielis-ystävällisessä kokoonpanossa, niin ei tartteisi itkeä itseään uneen japanilaisversion lähes mahdottoman (tai ainakin mahdottoman kalliin) saatavuuden vuoksi? Ei ole tullut kuultua edes mitään huhuja tällaisen hienon tapahtuman mahdollisuudesta.

Niin, ja kuten varmaan tässä ketjussa on aiemminkin itketty, Russellin The Devils on edelleen vailla arvoistansa definitiivistä julkaisua... flame.gif
angst 5.9.2012 22:23

John Watersin alkupään tuotannosta

Multiple Maniacs ja Mondo Trasho kaipaavat laatujulkaisua!