Nainen vai Artisokka

Korson Antti 30.1.2004 10:58

olen jyrkästi eri mieltä. feministit pidetään poissa pahanteosta kadulta ja kortistosta kun ne saavat puuhata tällaisia festareita ja keksiä sellaisia termejä kuin visuaalinen essee. ehdotan että Elitistin arvostelukriteerejä muutetaan siten että yhden vaivaisen tähden sijasta myönnetään kunniamaininta "visuaalinen essee"

hei, kävin eilen katsomassa Pirates of Caribbean. se oli viiltävä visuaalinen essee merirosvouteen liittyvästä problematiikasta. suosittelen, myös naisnäkökulma mukana
Antti Tohka 30.1.2004 11:42
antti (30.1.2004 09:59)
olen jyrkästi eri mieltä. feministit pidetään poissa pahanteosta kadulta ja kortistosta kun ne saavat puuhata tällaisia festareita ja keksiä sellaisia termejä kuin visuaalinen essee. ehdotan että Elitistin arvostelukriteerejä muutetaan siten että yhden vaivaisen tähden sijasta myönnetään kunniamaininta "visuaalinen essee"

OK. Ymmarran pointtisi, mutta turha tulla naita vitun esseita ja artisokkia mun naaman eteen heiluttelemaan. Naiselokuva my ass. Kaskun ei ruveta pitamaan jotain neekerielokuvafestivaaleja tai vasenkatistenkaapionayttelijoidenelokuvafestivaaleja. Kylla niidenkin taytyy olla vallan erikoisia, onhan kyseessa sentaan neekerit tai vasenkatiset kaapiot.
Bad Rain 30.1.2004 12:50

Inarissa oli viime viikolla alkuperäiskansojen

elokuvafestivaalit.
Antti Tohka 30.1.2004 12:58
Bad Rain (30.1.2004 11:51)
Inarissa oli viime viikolla alkuperäiskansojen elokuvafestivaalit.

No ei toi ole laheskaan yhta seksistista, rasistista, jne, kuin jotkut artisokkaspedeilyt. Halusin viestillani vain sanoa, etta naiselokuvafestivaalilla ei ole minkaanlaista elokuvatieteellistafunktiota, joten teemana se on kyseenalainen.

Ei varmasti tulisi kulttuuritukea, jos yrittaisin hakea rahaa Mies vai nauris- festareita varten tai jotain Homo vai banaani- festivaalia...tai jalkimmaisesta en ole kylla ihan saletti.
Crni 30.1.2004 13:44

Se nyt tuskin on keneltäkään pois jos Rexissä näytetään pari naisten ohjaamaa leffaa vuodessa. Ei kukaan pakota sinne menemään.

Ja mainittujen apurahojen saamisen varmistamiseksi on festivaalille pakostakin keksittävä jokin rajattu teema. Yleensä mitkään "hei me halutaan näyttää pari leffaa"-festivaalit tuskin saavat kulttuurirahastoja kiinnostumaan.

Sitä paitsi viime aikoina feministien määrä on ollut huomattavassa kasvussa. Olen jo useamman kerran syksyn aikana törmännyt raavaisiin miehiin, jotka ilmoittavat olevansa iloisia feministejä. Maailma muuttuu yhä pelottavammaksi paikaksi.
Kat 30.1.2004 13:49

No onneksi teidän ei tarvitse pelätä minua, en ole ajatellut ryhtyä feministiksi. Vaikka eihän sitä tiedä, jos menen tuonne festareille ja minut käännytetään sellaiseksi.

Korson Antti 30.1.2004 14:12

jos Crnin läppä pitää paikkansa niin meidän miehisten äijien vasta onkin syytä välttää moisia festareita. menee sisään normaalina ja tulee ulos jonain vitun Pirkko-Petterinä...

Antti Tohka 30.1.2004 14:13

1. Minusta nainen on ihminen siina missa mieskin. Elokuvat ovat ihmisten ohjaamia. Ihmiset ovat yksiloita.

2. Jos feminismilla tarkoitetaan naisten oikeuksien ajamista, olen feministi.

3. Teemaksi minusta sopii esim. jostain tietysta maanosasta tulleiden elokuvien esittely, jonkun ohjaajan tuotannon esittely, jonkun lajityypin esittely. Tama kaikki silla edellytyksella, etta ko. teema on tarpeeksi profiloitunut ollakseen kiinnostava. Esim. teemana amerikkalainen elokuva ei varmasti ole yhta kiinnostava kuin iranilainen elokuva (tai miten sen nyt ottaa...).

4. Naiselokuva ei ole elokuvalajityyppi.

5. Kvasi-intellektuaali kirjoittelu saa minut aina "lampiamaan".

6. Kat, mulle on ihan sama oletko feministi vai jumalauta joku sister streetfighter, mutta mitaan artisokka- napparyyksia on turha tulla mulle kertomaan.

jne....
Kat 30.1.2004 15:27

6. Enhän minä nyt

Sinulle tietenkään, muille ehkä...

‑Sister Streetfighter- ninja.gif
Disco Studd 30.1.2004 15:54

Muutetaan nyt äkkiä Elitisti.com Feministi.comiksi.

"Yksinkertaisimmillaan feminismi tarkoittaa tasa-arvon kannattamista. Kuten feminismi-sanaan sisältyvä sana feminakin kertoo, historiallisesti kyseessä on nimenomaan naisten aseman kohentaminen, sillä naisen asema on ollut vuosisatoja alistettu miehen asemaan nähden. On kuitenkin lyhytnäköistä ja ennakkoluuloista väittää, että feminismi tänään olisi pelkästään naisten oikeuksien penäämistä ja ylläpitämistä. Feminismi kietoutuu tiukasti pohjoismaiseen hyvinvointiyhteiskuntamalliin, jossa halutaan taata tasa-arvoiset elämän mahdollisuudet kaikille yhteiskunnan jäsenille."

http://samba.student.oulu.fi/~vaki/naisvaki.html

Aidossa feminismissä ei siis ole kertakaikkiaan mitään väärää tai pahaa, vaikka A/anttien kaltaiset veikeät sovinistipossut yrittävät muokata aatetta jotenkin likaiseksi.

Näin ollen myöskään Nainen ja artisokka ‑festareissa ei ole pohjimiltaan mitään feminististä, joten puhutaanko jostakin muusta?
Antti Tohka 30.1.2004 16:03
Disco Studd (30.1.2004 14:55)
Muutetaan nyt äkkiä Elitisti.com Feministi.comiksi.

"Yksinkertaisimmillaan feminismi tarkoittaa tasa-arvon kannattamista. Kuten feminismi-sanaan sisältyvä sana feminakin kertoo, historiallisesti kyseessä on nimenomaan naisten aseman kohentaminen, sillä naisen asema on ollut vuosisatoja alistettu miehen asemaan nähden. On kuitenkin lyhytnäköistä ja ennakkoluuloista väittää, että feminismi tänään olisi pelkästään naisten oikeuksien penäämistä ja ylläpitämistä. Feminismi kietoutuu tiukasti pohjoismaiseen hyvinvointiyhteiskuntamalliin, jossa halutaan taata tasa-arvoiset elämän mahdollisuudet kaikille yhteiskunnan jäsenille."

http://samba.student.oulu.fi/~vaki/naisvaki.html

Aidossa feminismissä ei siis ole kertakaikkiaan mitään väärää tai pahaa, vaikka A/anttien kaltaiset veikeät sovinistipossut yrittävät muokata aatetta jotenkin likaiseksi.

Näin ollen myöskään Nainen ja artisokka ‑festareissa ei ole pohjimiltaan mitään feminististä, joten puhutaanko jostakin muusta?

Ymmarran, etta hermostuit, kun en halunnut pedata vasenkatisille kaapioille omaa festaria, mutta en tosisaan ole missaan maarin sovinisti.

Minusta elokuvafestivaalissa, jossa esitetaan ainoastaan naisten ohjaamia elokuvia, ei myoskaan ole mitaan feministista. Se olisi vahan kuin olisi festivaali, jossa esitettaisiin ainoastaan valkoihoisten ohjaajien elokuvia.

antin kanssa olen samaa mielta siita, etta naiset, jotka tallaisia festareita suunnittelevat on ehka hyva pitaa toimeliaana. Onhan tama jarkevampaa puuhaa kuin esim. miesten kivittaminen kuoliaaksi.
Disco Studd 30.1.2004 16:43

Käsittääkseni Artisokka-tapahtuman

puuhanaiset ja ‑miehet eivät ole mitään keskenkasvuisia miehenkivittäjä femakko-anarkisteja vaan ihan streittiä kulttuuriväkeä.
Young Hova 30.1.2004 17:08

Minäkään en ole mikään höyryävä sovinisti, mutta täytyy vähän kärjistäen kysyä: huomaako NvA?-festareilla, että nämä tarkkaan valikoidut naisten ohjaamat elokuvat olisivat keskimäärin yhtä hyvä tai parempia kuin miesten ohjaamat yleensä?

Antti Tohka 30.1.2004 17:28
Disco Studd (30.1.2004 15:44)
Käsittääkseni Artisokka-tapahtuman puuhanaiset ja ‑miehet eivät ole mitään keskenkasvuisia miehenkivittäjä femakko-anarkisteja vaan ihan streittiä kulttuuriväkeä.

Onkos nyt silleen, etta olet liittynyt Entropyyn ja menettanyt kaiken huumorin- ja symbolikantajusi? Vai enko mina ymmarra sinua. Antti on Marsista, Disco Venuksesta.
Crni 30.1.2004 17:32
Kalle Kinnunen (30.1.2004 17:09)
huomaako NvA?-festareilla, että nämä tarkkaan valikoidut naisten ohjaamat elokuvat olisivat keskimäärin yhtä hyvä tai parempia kuin miesten ohjaamat yleensä?

Ai siihenkö NvA:n ohjelmaa suunnitellut on tähdännyt, että valitut elokuvat ovat parempia kuin mitkään miesten ohjaamat. Ja millähän määreillä tätä paremmuutta on tässä mitattu? Tiesin kyllä että elokuvia voidaan vertailla eri lähtökohdista katsoen, mutta tämä oli uutta että niitä voidaan jaotella huono-keskimäärin yhtä hyvä-parempi asteikolla. Loistavaa!