Angel tuli katsottua ja pyöri moitteettomasti ainakin tietokoneen DVD-asemassa. Tekstityksessä oli aika paljon virheitä mutta muuten todella laadukas julkaisu.
HK-pyssyaction
Eternal Rose jumitti ja skippasi ainakin 38 min and 62 min kohdalla. Tarkistin 62 min ensiksi, sitten aloin katsoa elokuvaa. 38 min jumitusten kohdalla sain tarpeekseni ja korjasin ongelman itse. Aivan perus uudelleen authorointi ja sillä selvä, mitään ei tarvinnut muuttaa. Homma hoituu esim dvd decrypter (tiedosto palasiksi) + dvdlabpro (tiedosto takaisin kasaan) yhdistelmällä. Levy on dvd-5, joten sellaiselle uusi tiedostokin siis menee.
Helvetin hyvä leffa. Tekstityksissä olisi jälleen parantamisen varaa, ja otinkin sen omaksi hommakseni. Katsoin leffan ensiksi rw:ltä, mutta koitan hieman hioa kielioppia sieltä täältä ennen kuin poltan lopullisen dvd-r levyn. Jos joku haluaa siistityt tekstit niin saa laittaa privaa.
EDIT: Ai niin, tässä oli kans aika hyvää pyssyactionia, vaikkakaan ei määrällisesti hirveän paljoa. Mättöä ei ole lainkaan.
Yritin kaivaa tietoa, mutten äkkiseltään löytänyt. Onko Anchor Bayn A Better Tomorrow ok valinta? Ainakin tuo on tullut hankittua.
Yritin kaivaa tietoa, mutten äkkiseltään löytänyt. Onko Anchor Bayn A Better Tomorrow ok valinta? Ainakin tuo on tullut hankittua.
Kyllä se mulle kelpaa: alkuperäinen ääni & kelvollinen anamorfinen kuva. Ote dvd-puolen Woo-keskustelusta:
Onko mitään syytä ostaa uutta brittiläistä A Better Tomorrow Collector's Editionia
Ei todellakaan, eihän siinä ole edes alkuperäistä soundtrackia. Ei tosin taida olla suomipainoksessakaan. Anchor Baysta se löytyy, joskin hekin mokasivat aluksi, mutta julkaisivat korjatun version myöhemmin.
En tiedä sitten onko Fortune Starin julkaisu mitenkään kilpailukykyinen ja onko siinä edes ääni kunnossa... Ilmeisesti edelleen tulossa Dragon Dynastylta, mutta heidän Hard Boiled Collector's Editionin dubtitlet eivät anna odottaa ihmeitä.
Mikä muuten on The Killerin paras julkaisu? Olen pitänyt HKL-dvd:tä ok:na, mutta siinä taisi myös olla jonkinasteista audionsorkintaa... vai oliko sitä kropattu? Entä HKL:n ABTII?
Kyllä se mulle kelpaa: alkuperäinen ääni & kelvollinen anamorfinen kuva. Ote dvd-puolen Woo-keskustelusta:
Onko mitään syytä ostaa uutta brittiläistä A Better Tomorrow Collector's Editionia
Ei todellakaan, eihän siinä ole edes alkuperäistä soundtrackia. Ei tosin taida olla suomipainoksessakaan. Anchor Baysta se löytyy, joskin hekin mokasivat aluksi, mutta julkaisivat korjatun version myöhemmin.
Ok, tänks. Jäi silmien väliin tuo kommentti. Mistäs tuon korjatun version ja ekan version erottaa helpoiten?
IVL:n (Fortune Star) ABT:ssä ei ole muuta ongelmaa, kuin että välistä puuttuu frameja. Kuva ei kuitenkaan näissä kohdissa hypi, vaan jämähtää hetkeksi paikalleen. Jos pitäisi arvata, niin sanoisin että puuttuvat framet on korvattu monistamalla edellinen. Ei hajuakaan miksi. Itse möin levyn heti ja hankin Anchor Bayn tilalle. Uskoisin, että Anchor Bayn viallisia levyjä ei ole enää levityksessä, vaan kaikki oikeista nettikaupoista saatavat painokset ovat korjattuja. Itse ostin heidän ABT 1&2 tuplapakkauksen.
Joy Sales on työskennellyt aivan uuden ABT boxin parissa, mutta mitään uutisia ei ole kuulunut ainakaan puoleen vuoteen. Firman julkaisutkin ovat aika lailla tyrehtyneet.
Kuvavertailuja (ABT, ABT 2, The Killer, Bullet in the Head):
http://www.bulletsnbabesdvd.com/forums/viewtopic.php?t=1994
http://www.bulletsnbabesdvd.com/forums/viewtopic.php?t=1996
http://www.bulletsnbabesdvd.com/forums/viewtopic.php?t=1975
http://www.bulletsnbabesdvd.com/forums/viewtopic.php?t=1990
Killeristä luulisin, että HKL on paras. Itse tosin katselen HK Videon mandarin kielistä, ja heikommalla kuvalla varustettua Taiwanilaista versiota (noin 20 min pidempi). Julkaisusta löytyy burnt in subit (kiina ja englanti). Normaaliversio löytyy ykköslevyltä, mutta ainostaan ranskatekstein. IVL / JS julkaisun mono on epäsynkassa, ja remix jopa Fortune Star standardeilla todella huono.
Saako täällä mainostaa? Hong Kong Legendsin julkaisema Purple Storm
löytyy huutonetistä halvalla jos ketään kiinnostaa. Olen aleratsioissa kunnostautunut hankkimaan 3 kpl samaa elokuvaa joten ostakaa pois niin saan edes muodollisesti vähän tilaa hyllyihini.Tulin äsken katsoneeksi tässä threadissä pari kertaa mainitun Tiger on the Beatin, joka ei kyllä kolahtanut meitsille. Kieltämättä lopun moottorisahakohtaus oli kova, mutta siihen ansiot jäävätkin muutaman muun stuntin ja kamalien vaatteiden ohella. Ammuskeluahan tässä oli liian vähän, ja sekin snadisti pelleilyä. Erityisestihän tökkii HK-huumori ja ylinäyttely, mikä syö tehoja toiminnaltakin. Kaiken uhallakin (ja kiistämättä miehen elokuvien ansioita) totean vielä, että Chow Yun-fat on hintelässä pallinaamaudessaan epäuskottava toimintasankari. Sikäli rooli tässä oli aluksi sopivampi, vaikkakaan ei missään tapauksessa hyvä.

Yuen: So Close **1/2
Genre ei ole mulle mitenkään tuttua eikä läheistä mutta viihtyvyys prosentti tämän parissa oli hyvää tasoa. Pyssybalettia, riittävästi tappeluita, kauniita naisia, auto takaa-ajoja & seksuaalista vetovoimaa
Elokuvasta löytyy Suomi devari nimellä Taivaalliset tappajat.
Ihme kyllä, näyttäisi saavan vielä uutenakin vaikka ei olekaan niitä ihan uusimpia julkaisuja.

Siu-Tung Ching: Naked Weapon ****
Tätä elokuvaa saa hyvällä omalla tunnolla mainostaa seksikkääksi ja tappavaksi. Pidin lähes kympillä. Hienoja tulitaisteluja, veitsien- ja miekkojen kera sekä puhdasta martial arts actionia. Elokuvasta löytyy myös vaijereita ja Matrix pysäytyksiä mutta ne ovat ainoastaan nopeina tehokeinoina eikä mukana vain itsetarkoituksen vuoksi. Väkisinkin tätä katsoi monttu auki niin toiminnan, kuin Aasialaisen naiskauneuden takia.
Tästäkin löytyy laadukas Suomi DVD.
burning ambition ja dragon family ovat hävyttöman laadukasta gun-fu actionia.Tämä on myös ihan laadukas => http://www.discshop.fi/shop/ds_produkt.php?lang=&id=57005&lang=fi&subsite=movies&&ref= vaikkei toimintaa kovin paljon ole.
A War Named Desire
2000-luvun asiallisempaa HK-tarjontaa Infernal Affairs ‑ohjaaja Alan Makilta. Pyssyjä ei paukutella ylenpalttisesti tai erityisen näyttävästi, mutta toimintakohtaukset sulautuvat luontevasti toisistaan erkaantuneiden veljesten jälleennäkemisen ympärille rakentuvaan rikostarinaan, jota sävyttävät hieno melankolinen tunnelma ja tapahtumien sijoittaminen Thaimaahan. Daniel Chan on pääroolissa vaisu, jolloin päähuomion varastavat mainiot Francis Ng ja Gigi Leung.