HK-pyssyaction

Cloud 31.8.2007 16:29
(The Lukewarm.) ( 31.8.2007 16:00)
Ei ole mitään lisättävää noihin leffoihin, mutta onko kellään sitä ongelmaa, että lukee tän otsikon väärin toistuvasti? unsure.gif




Ehkä tosta vois tehdä oman listan biggrin.gif





Muutama lisää, ei järjestyksessä:

Big Bullet Pätkä

Flash Point Traileri

City War Joy Salesin julkaisu on varsin hyvä

Black Cat Traileri

Righting Wrongs Traileri







Nämä pitäisi myös joskus nähdä:

Black Cat II Traileri

Taking Manhattan tätä ei vissiin saa mistään?
Hung Fist 31.8.2007 16:42

John Woon puoliksi ohjaama Just Heroes sisältää melko hyvää paukuttelua. Dvd saatavilla ainoastaan ranskasta. Myös Woon Heroes Shed No Tears on mukiinmenevä sotarymistely.





Oma top-5 lista olisi varmaan:

The Killer

Hard Boiled

A Better Tomorrow (kakkosessa tosin paremmat paukuttelut)

Full Contact

The Mission & Exiled (semi-sequel)



Aika paljon on itseltä näkemättä (mm The Big Heat). Peace Hotelista en liiemmin pitänyt. SPL ja Police Storyt puolestaan menee aika vahvasti mättölinjalle.
THaavisto 31.8.2007 16:46
(The Lukewarm.) ( 31.8.2007 16:00)
Ei ole mitään lisättävää noihin leffoihin, mutta onko kellään sitä ongelmaa, että lukee tän otsikon väärin toistuvasti? unsure.gif


Joo. Tässä voisi olla psykologille töitä. Siis en tiedä miten te käsitätte 'pussyactionin' mutta ihmettelin jo ketjun aloitusviestiä kun siinä oli elokuvia tyyliin Hard-Boiled ja Full Contact, jotka ovat ihan miesvetoisia. Odottelin että täällä olisi ollut juttua Naked Killerin ja Deadly China Dollsin kaltaisista leffoista, joissa vähäpukeiset hotit naiset ramboilevat & pistävät miehiä kylmäksi.



Ehkä pitäisi perustaa 'pussyactionille' oma topiccinsa. whistling.gif



k-mikko 31.8.2007 17:38

Jotenkin arvasin freudilaiset lipsahdukset lukutaidossanne.





Ei siinä mitään, voi niillekin perustaa omat topiccinsa.
Spiritual Boxer 31.8.2007 17:42
k-mikko ( 31.8.2007 12:27)
Spiritual Boxer ( 31.8.2007 10:20)
Näitä muiden jo hehkuttamia jätin myös pois...




Ei kun ei. Älkää jättäkö pois niitä muiden hehkuttamia, koska idea just on, että hommaan ne mitkä on kaikkien listoilla ja tällä tavalla mikään ei ole. Edes nuo Woot ei löydy hyllystä ja niiden hyvyydestä ei ole muistikuvia kuin A Better Tomorrow:sta). Eli mulle voi suositella ihan sitä perussettiäkin.



Mutta kiitos tästä anyway. On vain hyvä, ettei mene pelkästään viiden nimen luettelemiseksi vaan saadaan yleistäkin keskustelua.




Cloudin lista on hyvin pitkälti puollettava, paitsi että ABT3 & PTU ovat paskaa, Peace Hotel välttävä, Time & Tide kehno, Beast Cops ja City War loppuja lukuun ottamatta vain kelvollisia. Black Catit ovat ihan jees, mutta kaukana mistään top-vitosista.



Sitten Eastern Condors, Police Storyt, She Shoots Straight ja Righting Wrongs ovat kaikki hyviä, mutta enemmän moderina martial arts/stunt-toimintaa kuin pyssyactionia (kuten jo todetusti myös huono SPL).



Hung Fist on oikeassa sanoessaan, että Just Heroes "sisältää melko hyvää paukuttelua". Siihen nimenomaan elokuvan ansiot jäävätkin (perustellumpi mielipide). No Tearsia en ole nähnyt vuosiin, mutta muistelen varsin hyvänä ja melko päättömänä warfare-paukutteluna.



Marienbadin ilmiantamat Kirk Wongin Rock & Roll Cop & Bureau ovat ok, ei paljoa pyssyttelyä tai mitään kovin erinomaista.



Melko impulsiivinen yritys koettaa koostaa top-10:



1. A Better Tomorrow

2. Bullet in the Head

3. Hard Boiled

4. Long Arm of the Law

5. Full Contact

6. The Big Heat

7. Exiled

8. The Killer

9. Long Arm of the Law II

10. The Longest Nite



Kun nämä on nähty (ja edellisellä suosittelulistallani olleet), niin Fatal Termination, Killer's Romance, City on Fire, Long Arm of the Law III, Retreat of the Godfather, A Moment of Romance, Tragic Hero ja God of Gamblers (yliarvostettu, mutta silti hyvä ja muistaakseni ainakin yksi oikein loistava paukuttelu) tarjoavat pätevää helpotusta ammuskelunälkään. Monen näkemisestä tosin erittäin kauan aikaa, mutta jättäneet muistijäljen aseista ja hienoudesta.
Cloud 31.8.2007 19:10

Pitkän pyörittelyn jälkeen top-5 lista on tässä:





1. Hard Boiled

2. A Better Tomorrow II

3. The Killer

4. Full Contact

5. Bullet in the Head



A Better Tomorrow II oli aikoinaan yksi syy miksi rupesin HK-leffoja katsomaan joten se lisää tunnearvoa aika paljon, A Better Tomorrow ei jostain syystä jättänyt yhtä voimakkaita tunteita vaikka toki lähes yhtä loistava on. Hämmästyttävän vaikeaa tehdä tälläinen lista, vähän sama kuin joku pistäisi omat lapsensa paremmuusjärjestykseen.
Cloud 31.8.2007 22:45

Just Heroes näyttää

tämän perusteella varsin hienolta.



Heroes Shed No Tears on varsin mainio actioni mutta selkeästi Woon mestariteoksia heikompi.



Kirk Wongin The Club tehtiin ennen A Better Tomorrowin aloittamaa heroic bloodshed buumia joten mitään pyssyttelyä siitä ei taida löytyä mutta varsin kelvollisen näköistä menoa silti ainakin tästä päätellen dribble.gif Mutta menee tosiaan enemmänkin sinne rikosleffapuolelle.



Shaw Brothers tuotanto Men from the Gutteria vuodelta 1983 voi jo pitää selkeämmin pyssyactionina vaikka onkin fiilikseltään aika 70-lukua.
Lauri Lehtinen 1.9.2007 09:24
Cloud ( 31.8.2007 22:46)
Heroes Shed No Tears on varsin mainio actioni mutta selkeästi Woon mestariteoksia heikompi.


Eihän se mestariteos ole, mutta nimenomaan pyssyactionina hyvää settiä jonka stuntteja, dynaamista kameratyötä, rytmiä ja yleistä täysiverisyyttä on alkanut arvostaa varsinkin britti-dvd:tä katsellessa. Woon ruudinsavuisen kultakauden voi hyvin katsoa alkaneen jo tästä eikä A Better Tomorrowsta, joka tietysti on kultti-ilmiönä toista luokkaa. Myöhemmän tuotannon hidastuksia ja daideellisia poseerauksia ei juuri ole mutta setpiecet ovat päräyttäviä, pienimuotoisista puitteista otetaan kaikki irti sekä räjähtävän toteutuksen että tiukan asenteen tasolla. Saigonin Cobra tulee välillä väistämättä mieleen.



Just Heroesin YouTube-pätkä ja muutamat muut yksittäiset kohtaukset ovat olennaisesti parempia kuin sillisalaattimainen monen kokin kokonaisuus, mutta niitäkin katsoisi helvetin mielellään dvd:ltä, missä viipyy (onkohan oikeudet Chang Chehin perikunnan takana)? Leffaan voi kyllä tutustua myös käytettynä suht yleisen UK-kasetin muodossa.



Tiedättekö onko David Chungin In the Line of Dutystä (w. Hiroyuki Sanada) millaisia julkaisuja? Aika Hollywood-tyyppinen leffa mutta oli aikoinaan suosikkejani tältä osastolta.
Spiritual Boxer 1.9.2007 10:09
Lauri Lehtinen ( 1.9.2007 09:25)
Tiedättekö onko David Chungin In the Line of Dutystä (w. Hiroyuki Sanada) millaisia julkaisuja? Aika Hollywood-tyyppinen leffa mutta oli aikoinaan suosikkejani tältä osastolta.




Tästä kannattanee hankkia Foxin R1, joka on taattua remasteroitua laatua kuvallisesti, mutta miinuspuolella org. kiina-mono-raidan puute ja dubtitlet. Sikahalpa, kuten myös Universen HK-dvd, joka on perushalpis-Universe-laatua, paljon kehnompi kuva eikä myöskään monoa. Kumpaakaan en ole itse katsonut sillä Tai Sengin kassu (hyvät tekstitykset & alkup. audio) on riittänyt mainiosti.



Elokuva ei ole edes sarjan parhaita, joka on muuten nimeämisissä yksi Hongkong-historian hämmentävimmistä ja kaiken lisäksi nivoutuu solmuun Yes Madamien kanssa:



Royal Warriors aka In the Line of Duty aka Police Assassin (David Chung 1986)

Yes Madam aka In the Line of Duty 2 aka Police Assassins aka Police Assassins 2 (Corey Yuen Kwai 1985)

In the Line of Duty 3 aka Yes Madam 2 aka Force of the Dragon (Arthur Wong & Brandy Yuen 1987)

In the Line of Duty 4 aka In the Line of Duty aka Survival (Yuen Woo Ping 1989)

Middle Man aka In the Line of Duty 5 aka In the Line of Duty 5: Middle Man (Cha Chuen Yee 1990)

Forbidden Arsenal aka In the Line of Duty 6 (Cheng Siu Keung & Yuen Chun Man 1991)

Queen's High aka In the Line of Duty: The Beginning (Chris Lee 1991)

Sea Wolves aka In the Line of Duty 7 (Cheng Siu Keung 1991)

Yes Madam '92: A Serious Shock aka A Serious Shock! Yes Madam! aka Death Triangle (Albert Lai 1992)

Yes Madam 5 (Lau Shing 1996)
Cloud 1.9.2007 10:10
Lauri Lehtinen ( 1.9.2007 09:25)
Tiedättekö onko David Chungin In the Line of Dutystä (w. Hiroyuki Sanada) millaisia julkaisuja? Aika Hollywood-tyyppinen leffa mutta oli aikoinaan suosikkejani tältä osastolta.




Foxin R1 julkaisu nimellä Royal Warriors taitaa olla paras, Joy Sales julkaisee myös jossain vaiheessa tämän.



Hong Kong Legendsin julkaisema In the Line of Duty on oikeasti In the Line of Duty 4 joka on myös hyvää toimintaa.



Edit: Spiritual Boxer ehtikin vastailla ensin
Cloud 1.9.2007 10:28
Spiritual Boxer ( 1.9.2007 10:10)
Elokuva ei ole edes sarjan parhaita, joka on muuten nimeämisissä yksi Hongkong-historian hämmentävimmistä ja kaiken lisäksi nivoutuu solmuun Yes Madamien kanssa:



Royal Warriors aka In the Line of Duty aka Police Assassin (David Chung 1986)

Yes Madam aka In the Line of Duty 2 aka Police Assassins aka Police Assassins 2 (Corey Yuen Kwai 1985)

In the Line of Duty 3 aka Yes Madam 2 aka Force of the Dragon (Arthur Wong & Brandy Yuen 1987)

In the Line of Duty 4 aka In the Line of Duty aka Survival (Yuen Woo Ping 1989)

Middle Man aka In the Line of Duty 5 aka In the Line of Duty 5: Middle Man (Cha Chuen Yee 1990)

Forbidden Arsenal aka In the Line of Duty 6 (Cheng Siu Keung & Yuen Chun Man 1991)

Queen's High aka In the Line of Duty: The Beginning (Chris Lee 1991)

Sea Wolves aka In the Line of Duty 7 (Cheng Siu Keung 1991)

Yes Madam '92: A Serious Shock aka A Serious Shock! Yes Madam! aka Death Triangle (Albert Lai 1992)

Yes Madam 5 (Lau Shing 1996)




Aika monta vuotta siitä kun olen nämä nähnyt mutta pisteet menee jotenkin näin:



Royal Warriors ****

Yes, Madam! ****

In the Line of Duty 4 ***½



Minkäs tasoisia nuo muut ovat?
k-mikko 1.9.2007 11:45

Yes Madamissa on kyllä yksi hienoimmista stunteista ever. Hommasin leffan aikanaan nähtyäni sen, mutta ainakaan silloin ei muuten miellyttänyt tarpeeksi, koska tuli myytyä pois. So Close on taidettu julkaista Suomessa? Sen voisi hommata, vaikkei nyt olekaan ihan sitä mitä tässä lähdin hakemaan.





Suosituksia nyt vähemmän aasia-orientoituneilta, kiitos. Tohka, Kinnunen, Lehtinen?
Lauri Lehtinen 1.9.2007 12:01
Cloud ( 1.9.2007 10:29)
Spiritual Boxer ( 1.9.2007 10:10)
Elokuva ei ole edes sarjan parhaita, joka on muuten nimeämisissä yksi Hongkong-historian hämmentävimmistä ja kaiken lisäksi nivoutuu solmuun Yes Madamien kanssa:



Royal Warriors aka In the Line of Duty aka Police Assassin (David Chung 1986)

Yes Madam aka In the Line of Duty 2 aka Police Assassins aka Police Assassins 2 (Corey Yuen Kwai 1985)

In the Line of Duty 3 aka Yes Madam 2 aka Force of the Dragon (Arthur Wong & Brandy Yuen 1987)

In the Line of Duty 4 aka In the Line of Duty aka Survival (Yuen Woo Ping 1989)

Middle Man aka In the Line of Duty 5 aka In the Line of Duty 5: Middle Man (Cha Chuen Yee 1990)

Forbidden Arsenal aka In the Line of Duty 6 (Cheng Siu Keung & Yuen Chun Man 1991)

Queen's High aka In the Line of Duty: The Beginning (Chris Lee 1991)

Sea Wolves aka In the Line of Duty 7 (Cheng Siu Keung 1991)

Yes Madam '92: A Serious Shock aka A Serious Shock! Yes Madam! aka Death Triangle (Albert Lai 1992)

Yes Madam 5 (Lau Shing 1996)




Aika monta vuotta siitä kun olen nämä nähnyt mutta pisteet menee jotenkin näin:



Royal Warriors ****

Yes, Madam! ****

In the Line of Duty 4 ***½



Minkäs tasoisia nuo muut ovat?


Muistaakseni 1,2,3 ja 5 nähty joista In the Line of Duty/Royal Warriors oli pätevin ja toimivin ja Yes Madam (se jossa on Cynthia Rothrock) pettymys kun odotin lisää samanlaista ei-spedeä trilleritoimintaa. Aika vähän näillä muutenkaan mitään yhteistä tuntuu olevan paitsi vissiin naispuoliset päähenkilöt.



O/T: Tänä kesänä katsotuista marginaalisista aasialeffoista hauskimpia tapauksia on ollut Royal Warriorsin/In the Line of Dutyn thaimaalainen jäljitelmä Cobra Thunderbolt jonka pääosassa on Mr Saigonin Cobra Sorapong Chatri. Panssariautoa ja kantoraketteja tuttuun tyyliin hyödyntävässä finaalissa musiikkikin oli kopioitu David Chungin pläjäyksestä.
Cloud 1.9.2007 12:30

The Last Blood sisältää myös upean tylyä pyssyactionia mutta mukana on myös Wong Jingille tyypillistä pöhkökomediaa. Tämähän julkaistiin aikoinaan nimellä Hard Boiled 2 – The Last Blood vaikka tehtiinkin vuotta aiemmin kuin Woon Hard Boiled. Lopun upea toimintakohtaus tapahtuu sairaalassa kuten Hard Boiledissakin. Mega Starin uudella DVD:llä on anamorfinen kuva ja varsin hyvä ääniraita.

Lauri Lehtinen 1.9.2007 13:35
k-mikko ( 1.9.2007 11:46)
Suosituksia nyt vähemmän aasia-orientoituneilta, kiitos. Tohka, Kinnunen, Lehtinen




Jos kaipaat suosituksia dvd-hankintoihin niin ennen muuta suosittelen tilaamaan Bullet in the Headin kauan kaivatun leikkaamattoman restaurointiversion (Fortune Starin tupla-dvd) esim. YesAsiasta – myös siinä tapauksessa, että leffasta omistaisi jo esim. brittiläisen tai pohjoismaisen julkaisun. Olennaisin parannus jakelussa olevaan klassisten HK-räiskintöjen valikoimaan joka on jossain suhteessa jopa heikentynyt tämän kaikkialle leviävän sössityn A Better Tomorrown takia.