HK-pyssyaction

wicked clown 1.9.2007 16:04
Lauri Lehtinen ( 1.9.2007 13:36)
k-mikko ( 1.9.2007 11:46)
Suosituksia nyt vähemmän aasia-orientoituneilta, kiitos. Tohka, Kinnunen, Lehtinen




Jos kaipaat suosituksia dvd-hankintoihin niin ennen muuta suosittelen tilaamaan Bullet in the Headin kauan kaivatun leikkaamattoman restaurointiversion (Fortune Starin tupla-dvd) esim. YesAsiasta – myös siinä tapauksessa, että leffasta omistaisi jo esim. brittiläisen tai pohjoismaisen julkaisun. Olennaisin parannus jakelussa olevaan klassisten HK-räiskintöjen valikoimaan joka on jossain suhteessa jopa heikentynyt tämän kaikkialle leviävän sössityn A Better Tomorrown takia.




Tätäkö julkaisua tarkoitat?
Spiritual Boxer 1.9.2007 16:40
wicked clown ( 1.9.2007 16:05)
Lauri Lehtinen ( 1.9.2007 13:36)
k-mikko ( 1.9.2007 11:46)
Suosituksia nyt vähemmän aasia-orientoituneilta, kiitos. Tohka, Kinnunen, Lehtinen




Jos kaipaat suosituksia dvd-hankintoihin niin ennen muuta suosittelen tilaamaan Bullet in the Headin kauan kaivatun leikkaamattoman restaurointiversion (Fortune Starin tupla-dvd) esim. YesAsiasta – myös siinä tapauksessa, että leffasta omistaisi jo esim. brittiläisen tai pohjoismaisen julkaisun. Olennaisin parannus jakelussa olevaan klassisten HK-räiskintöjen valikoimaan joka on jossain suhteessa jopa heikentynyt tämän kaikkialle leviävän sössityn A Better Tomorrown takia.




Tätäkö julkaisua tarkoitat?




Tämä se on, joo.



Aikaisempaa läpinää julkaisun tiimoilta.



Sitten varoituksena vielä tuosta perseillystä ABT:stä.
Hung Fist 1.9.2007 19:59

Joy Sales aikoo ilmeisesti authoroida ABT trilogian uudestaan (ei siis ainoastaan julkaista samaa "viallista" IVL boxia) joten sitä kannattanee odottaa. Heidän julkaisutahtinsa on tosin aika pystyynkuollutta tällä hetkellä. Kaikkien odottamista Jackie remastereista ei kuulu mitään, ja he ovat vuoden sisällä saaneet julkaistua noin 40 non-digitally remastered levyä, vaikka elokuvia on julkaisulistalla listalla noin 500.





Dragon Dynasty omistaa kahden ensimmäisen ABT leffan oikeudet, mutta ei ilmeisesti kolmosta.



Onko joku kuunnellut HKL:n Heroes Shed No Tearsin monolla läpi? Miltä kuulostaa? Fortune Starin remixaukset eivät minun tapauksessani tule kuuloonkaan (vitsi tahaton).



Entäs Universen In the Line of Duty julkaisut? 5.1 only, mutta onko kyseessä aivan uusiksi tehdyt ääniefektit vai ainoataan alkuperäinen raita (tai jotain sitä muistuttavaa) 5.1 muodossa?
Cloud 1.9.2007 20:10
Hung Fist ( 1.9.2007 20:00)
Onko joku kuunnellut HKL:n Heroes Shed No Tearsin monolla läpi? Miltä kuulostaa? Fortune Starin remixaukset eivät minun tapauksessani tule kuuloonkaan (vitsi tahaton).




Monolla tuli kuunneltua enkä mitään vikaa huomannut, ja taisi tosiaan olla alkuperäinen monoraita. Muutenkaan ei mitään moitittavaa julkaisussa paitsi John Woon haastattelu oli aivan hirveä koska Woon englantitaidot ovat järisyttävän huonot, englantitekstitys olisi ollut paikallaan tai olisivat mieluummin haastatelleet kiinaksi.
Lauri Lehtinen 1.9.2007 23:15
Cloud ( 1.9.2007 20:11)
Woon englantitaidot ovat järisyttävän huonot, englantitekstitys olisi ollut paikallaan tai olisivat mieluummin haastatelleet kiinaksi.


Woo on hiljainen ja mutiseva äijä, mutta englannintaidot oli kyllä ihan siedettävät jo 14 vuotta sitten Helsingin visiitillä minkä jälkeen ne ovat kohentuneet olennaisesti (tuskin isojen jenkkituotantojen luotsaaminen muuten onnistuisi) eikä ainakaan mulla ollut vaikeuksia pysyä kärryillä Heroes Shed No Tearsin haastattelussa, jonka yhteydessä nähdään myös väläyksiä Woon Amerikan päämajasta. Ehkä olisi kaivannut enemmän kyseiseen leffaan liittyviä tarinoita, mutta niitä löytyy ainakin Robert K. Elderin John Woo: Interviews ‑kirjan haastattelusta.
Hung Fist 2.9.2007 00:00
Cloud ( 1.9.2007 20:11)
Hung Fist ( 1.9.2007 20:00)
Onko joku kuunnellut HKL:n Heroes Shed No Tearsin monolla läpi? Miltä kuulostaa? Fortune Starin remixaukset eivät minun tapauksessani tule kuuloonkaan (vitsi tahaton).




Monolla tuli kuunneltua enkä mitään vikaa huomannut, ja taisi tosiaan olla alkuperäinen monoraita.




Tack. Pitänee tilailla tuo joskus kun sopivaan hintaan irtoaa.
Cloud 2.9.2007 10:27
Lauri Lehtinen ( 1.9.2007 23:16)
Cloud ( 1.9.2007 20:11)
Woon englantitaidot ovat järisyttävän huonot, englantitekstitys olisi ollut paikallaan tai olisivat mieluummin haastatelleet kiinaksi.


Woo on hiljainen ja mutiseva äijä, mutta englannintaidot oli kyllä ihan siedettävät jo 14 vuotta sitten Helsingin visiitillä minkä jälkeen ne ovat kohentuneet olennaisesti (tuskin isojen jenkkituotantojen luotsaaminen muuten onnistuisi) eikä ainakaan mulla ollut vaikeuksia pysyä kärryillä Heroes Shed No Tearsin haastattelussa, jonka yhteydessä nähdään myös väläyksiä Woon Amerikan päämajasta. Ehkä olisi kaivannut enemmän kyseiseen leffaan liittyviä tarinoita, mutta niitä löytyy ainakin Robert K. Elderin John Woo: Interviews ‑kirjan haastattelusta.




Piti ihan tsekata uudestaan tuota haastattelua ja kyllähän siitä puheesta aika hyvin selvän saa mutta mumina on häiritsevää. Olen kuitenkin sitä mieltä että nämä haastattelut pitäisi tehdä mieluiten kielellä jolla kukin pystyy helpoiten ja vapaimmin puhumaan. Ja yleensä nämä isompien nimien kuten Woon ja Jackie Chanin haastattelut tuppaa olemaan niitä heikoimpia kun taas niissä sivurooleissa olevat tyypit kertovat paljon vapaammin yksityiskohtaisempia ja mielenkiintoisempia juttuja.
Lauri Lehtinen 2.9.2007 14:30
Cloud ( 2.9.2007 10:28)
Piti ihan tsekata uudestaan tuota haastattelua ja kyllähän siitä puheesta aika hyvin selvän saa mutta mumina on häiritsevää. Olen kuitenkin sitä mieltä että nämä haastattelut pitäisi tehdä mieluiten kielellä jolla kukin pystyy helpoiten ja vapaimmin puhumaan.


Niinpä, toisaalta esim. Woon äänittämät muutamat kommenttiraidat (jotka tietysti voisi olla kiinankielisiäkin) ovat kankeudessaankin olennaisempia ja tervetulleempia kuin jonkun Bey Loganin selostukset, ohjaaja on aina ohjaaja ja esim. Hard-Boiledin muutamat hämmentävät käänteet ovat saaneet olennaista lisäselvitystä Criterionin kommenttiraidalla.



Tartanin Hard-Boiledissa taas on lyhyt vissiin Hongkongin tv:n tekemä Woon haastattelu joka poikkesi edukseen useimmista englanninkielisistä ja HK Legendsin Bullet in the Head ‑tuplalevyssä hyvä kokoelma avartavia haastisdokkareita Woon Hongkongin kollaboraattoreista joista monet puhuvat sujuvammin ja hieman eri näkökulmasta kuin ohjaaja. Kyse ei tietenkään ole vaan kielitaidoista ja ulosannista vaan myös tietyn profiilin elokuvantekijästä, joka ei kaihda julkisuutta mutta haluaa pitää asioita omana tietonaan.
Cloud 2.9.2007 15:07
Lauri Lehtinen ( 2.9.2007 14:31)
Cloud ( 2.9.2007 10:28)
Piti ihan tsekata uudestaan tuota haastattelua ja kyllähän siitä puheesta aika hyvin selvän saa mutta mumina on häiritsevää. Olen kuitenkin sitä mieltä että nämä haastattelut pitäisi tehdä mieluiten kielellä jolla kukin pystyy helpoiten ja vapaimmin puhumaan.


Niinpä, toisaalta esim. Woon äänittämät muutamat kommenttiraidat (jotka tietysti voisi olla kiinankielisiäkin) ovat kankeudessaankin olennaisempia ja tervetulleempia kuin jonkun Bey Loganin selostukset, ohjaaja on aina ohjaaja ja esim. Hard-Boiledin muutamat hämmentävät käänteet ovat saaneet olennaista lisäselvitystä Criterionin kommenttiraidalla.



Tartanin Hard-Boiledissa taas on lyhyt vissiin Hongkongin tv:n tekemä Woon haastattelu joka poikkesi edukseen useimmista englanninkielisistä ja HK Legendsin Bullet in the Head ‑tuplalevyssä hyvä kokoelma avartavia haastisdokkareita Woon Hongkongin kollaboraattoreista joista monet puhuvat sujuvammin ja hieman eri näkökulmasta kuin ohjaaja. Kyse ei tietenkään ole vaan kielitaidoista ja ulosannista vaan myös tietyn profiilin elokuvantekijästä, joka ei kaihda julkisuutta mutta haluaa pitää asioita omana tietonaan.




Paljon merkitsee myös kuka haastattelee, eli tietääkö ylipäätään mitään haastateltavasta ja saako haastateltavan kertomaan rennosti asioita jolloin saattaa kertoa jotain ihan uutta infoa. Bullet in the Headin HKL-kiekolla on tosiaan hyviä haastatteluja joiden takia voi suositella sen hankkimista Joy Salesin Ultimate Collection julkaisun lisäksi. Jos oikein muistan niin David Wu taisi jutella mielenkiintoisimmat asiat.
Marienbad 2.9.2007 23:13
wicked clown ( 1.9.2007 16:05)
Lauri Lehtinen ( 1.9.2007 13:36)
k-mikko ( 1.9.2007 11:46)
Suosituksia nyt vähemmän aasia-orientoituneilta, kiitos. Tohka, Kinnunen, Lehtinen




Jos kaipaat suosituksia dvd-hankintoihin niin ennen muuta suosittelen tilaamaan Bullet in the Headin kauan kaivatun leikkaamattoman restaurointiversion (Fortune Starin tupla-dvd) esim. YesAsiasta – myös siinä tapauksessa, että leffasta omistaisi jo esim. brittiläisen tai pohjoismaisen julkaisun. Olennaisin parannus jakelussa olevaan klassisten HK-räiskintöjen valikoimaan joka on jossain suhteessa jopa heikentynyt tämän kaikkialle leviävän sössityn A Better Tomorrown takia.




Tätäkö julkaisua tarkoitat?




Ei elokuviin liittyen: onko tuo Play-Asia hyvä paikka ja onko kenties tekemisissä Jerseyn Playn kanssa?
wicked clown 3.9.2007 21:10

Olen tilannut ainoastaan DS:n pelejä ja tarvikkeita, mutta kaikki tuli nopeasti ja hyvin pienillä postikuluilla (jos niitä oli edes). Pelit on ainakin halpoja. Sanoisin, että on hyvä ja luetettava. Olen luullut, että tällä on jotakin tekemistä play.comin kanssa, mutta se on vain mutua, ei faktaa.

Antti Tohka 3.9.2007 23:00
k-mikko ( 1.9.2007 09:46)
Suosituksia nyt vähemmän aasia-orientoituneilta, kiitos. Tohka, Kinnunen, Lehtinen?




Lukematta sen tarkemmin noita aiempia suosituksia listaan omia suosikkejani:



Big Heat. Tää on vähän sellainen pyssyactioneiden oksat-pois-ja-mielisairaalaan- teos, HK-pyssy-actionin Violent Naples.

The Longest Nite ja Expect the Unexpected. Hieman kokeellisempaa paukuttelua.

In The Line of Duty (en ole kyllä ihan varma, onko tää oikeasti ykkönen, mutta tarkoitan siis elokuvaa, joka oli Tanskassa videolal nimellä Ultra Force). Etenkin flaidis lentokoneessa on hieno.

Kaikki "perus-Woot".

Police Story 2. Ei liikaa naamanvääntöä ja helvetin komeita stuntteja.

Muutama ok-tason leffa, joissa muutama erittäin hyvä kohtaus: Full Contact, Big Bullet, jne.

Sitten on joukko näitä loputtomasti tyyliteltyjä pläjäyksiä tyyliin The Mission, Running Out Of Time, jne., jotka saattavat toimia tai sitten vain ärsyttää.





En ole varmaan kyllä yhtään paukuttelua katsonut viiteen vuoteen, joten muistikuvat ovat haalistuneet. Suurimmaksi osaksihan kama on kamalaa perseilyä, joten huiput on nopeasti tsekattu.
Lauri Lehtinen 5.9.2007 09:44
Antti Tohka ( 3.9.2007 23:01)
In The Line of Duty (en ole kyllä ihan varma, onko tää oikeasti ykkönen, mutta tarkoitan siis elokuvaa, joka oli Tanskassa videolal nimellä Ultra Force). Etenkin flaidis lentokoneessa on hieno.


Jep a.k.a. Police Assassins / Hongkong Cop / – Im Namen der Rache / Huang jia zhan shi China / In the Line of Duty / Royal Warriors / Ultra Force / Yes Madam II (?) jne... Muistaakseni Corey Yuenin ohjaama Yes Madam (w. Cynthia Rothrock) valmistui ensin, se kumpi on "oikeasti ykkönen" on mutkikkaampi kysymys. Ultra Force/Royal Warriors oli kuitenkin ensimmäisiä Euroopassa levitettyjä uudempia HK-pyssyaction-leffoja, 80-luvulla tällä ilmansuunnalla paljon katsotumpi kuin A Better Tomorrow. Onkohan myös Danny Boyle elokuvan fani kun Sunshinessa nähtiin 2/3 päätähtikaartista?



Sekavan jatko-osavyyhdin yksi sivujuoni on osittain samojen tekijöiden seikkailuleffa Magnificent Warriors, joka ei ole pyssyactionia, mutta ollut IMDB:n mukaan levityksessä nimellä Yes Madam III.
Cloud 8.9.2007 19:02

Tuli vielä mieleen tämä jota voi suositella:





Lau Ka-Wing: Long zhi jia zu (The Dragon Family) (dvd/Mega Star) ****

Aika perustoimintaa 80-luvulta mutta William Ho Ka-Kuin ja loppuammuskelun ansiosta nousee tavanomaista paremmaksi. William Ho on ehkä kaikkien aikojen paras nilviäinen mitä elokuvissa on koskaan nähty, juuri omiaan rooleihin joissa ensin anoo polvillaan itkien armoa mutta heti kun kääntää hänelle selkänsä huomaa saaneensa puukon selkäänsä. Tässä elokuvassa William jopa kusee allensa.




Loppukohtaus

Mega Starin DVD on anamorfinen ja varsin hyvälaatuinen.



Onkos William Ho'lla tämän lisäksi yhtä muistettavaa roolisuoritusta missään elokuvassa?

Story of Rickyn vankilajohtaja on itsestäänselvyys ja nähty on myös City on Fire, Prison on Fire ja A Moment of Romance 2.
Hung Fist 8.9.2007 20:56

tämä menee puoliksi off topic, mutta mainittakoon että HKL:n sivuilla on Michelle Yeoh Collection (Police Assassins, Magnificent Warriors, Wing Chun) myynnissä hintaan 4.99£. Tilasin sen sekä kaksi muuta dvd:tä, postikuluja tuli yhteensä 3,5£. Sivuilla on monia muitakin hyviä tarjouksia.