Kari Pirhonen, Arkadin vs. Orion

Antti Tohka 25.10.2006 12:24

Saiko joku tolkkua tästä Arkadinin äijän Helsingin Sanomien mielipideosastolle kirjoittamasta vuodatuksesta? Ihan käsittämätöntä soopaa siitä, miten Orion ei vastaa tekniikaltaan (mukaanlukien saniteettitilat) modernia elokuvateatteria. Tämän vuoksi siellä ei voi esim. näyttää 70mm elokuvia, vaan ainoastaan "kerrata" vanhoja elokuvaklassikoita vuodesta toiseen. Parempi vaihtoehto Pirhosen olisi tekstin mukaan se, että Orionissa näytettäisiin elokuvia samaan malliin, kuin mitä vasurileffakerhoissa aikoinaan (http://www.arkadin.fi/historia_data.html).



Ehdotan täten, että Elokuvakerho Arkadinilta otetaan tukimarkat välittömästi pois ja sen hallitus lastataan junaan.
Red Right Hand 25.10.2006 13:00

Joo-o, kyllä meikältä meinas roiskahtaa kahvit lehdelle aamulla. Kait tolla oli lähinnä tarkoitus provota keskustelun herättämiseksi tai jotain. Emmä muutakaan selitystä keksi. Toinen selitys on lopullinen flippaus.





Pohdiskelut siitä että valtion/t.kaupungin pitäisi rakennuttaa tsadin keskustan ehkä kalleimmille tonteille joku moderni elokuvakeidas olivat jo huolestuttavan kreisiä läppää, varsinkin kun ne perustelut olivat aika outoja ja naiveja.



Sitäpaitsi. Mä en edes muista milloin olisin viimeksi käynyt Orionin vessassa, joten ei se ehkä kuitenkaan ole maailman välttämättömin asia... kun reilun 5 minuutin kävelyringin sisältä löytyy stokka, foorumi, kampin keskus sekä noin miljoona ravintolaa.
Antti Tohka 25.10.2006 13:05

Orionin vessassa ei ole mitään vikaa. Ehkä siellä ei mahdu homoilemaan? Siis eihän tota teatteria esitetty erikseen edes rakennettavaksi Musiikkitaloon, vaan siinä luki suurinpiirtein siten, että teatterin voisi perustaa Musiikkitalon kirjaston auditorioon tms.? Ei ole lehtä nyt käsillä, joten tarkemmin en muista. Jokainen Espoon Cinessä joskus käynyt tietää, miten kliffoja tuollaiset ei leffateatteri elokuvasalit ovat. Tunnelmaa on yhtä paljon kuin jossain saatanan Kanava- lehden pikkujouluissa.



Provonakin toi oli todella huono, koska missään ehdotetussa ei ollut mitään järkeä.
(The Lukewarm.) 25.10.2006 13:09

Siis Pirhonen on täysin vittuuntunut SEA:n politiikkaan, mikä ei salli printtien lainausta kuin ehkä Sodankylään kerran vuodessa. Kalabaliikista voi lukea enemmän Filmihullusta (3/2005, ja kaikki sen jälkeen.. ja/tai 3/1995). Kyytiä saavat mm. SEA, YLE, Turku, HY... tai oikeastaan kaikki elokuva-alan instituutiot.





En muista yksityiskohtia, mutta käsittääkseni Pirhonen melkein onnistui jotain lainaamaan, mutta kun jollekin SEA:n tyypille valkeni, että Arkadin on homman takana niin yht'äkkiä printti olikin esityskelvottomassa kunnossa tjsp... näin menee ainakin Pirhosen selitys.
Red Right Hand 25.10.2006 13:10

"Orionin tilalle olisi rakennettava moderni elokuvakulttuurikompleksi.../../Uuden Orionin sijoituspaikaksi ehdotan töölönrantaa/../"



– Pirhonen/HS Mielipide



Okei, keidas ja kompleksi ovat eri asia.



edit: Sivuhuomatuksena: Hesarissa lienee tietoisesti valittu varsin onnistunut kuva Orionin kauniista aulasta, kuvittamaan Pirhosen tekstiä – ikään kuin näpäytyksenä ja kommenttina kirjoituksen kreisiydestä.
Antti Tohka 25.10.2006 13:32
(The Lukewarm.) ( 25.10.2006 11:10)
Siis Pirhonen on täysin vittuuntunut SEA:n politiikkaan, mikä ei salli printtien lainausta kuin ehkä Sodankylään kerran vuodessa. Kalabaliikista voi lukea enemmän Filmihullusta (3/2005, ja kaikki sen jälkeen.. ja/tai 3/1995). Kyytiä saavat mm. SEA, YLE, Turku, HY... tai oikeastaan kaikki elokuva-alan instituutiot.



En muista yksityiskohtia, mutta käsittääkseni Pirhonen melkein onnistui jotain lainaamaan, mutta kun jollekin SEA:n tyypille valkeni, että Arkadin on homman takana niin yht'äkkiä printti olikin esityskelvottomassa kunnossa tjsp... näin menee ainakin Pirhosen selitys.




laugh.gif Asiaa varmaan jeesaa se, että tekee itsestään kansanradio- tasoisen huuhaa- tyypin valtakunnanmediassa. Onhan noista printtijutuistakin riidelty niin kauan kuin muistan. Legendaarisesti NV sai kyllä kerran Halloweenin lainaan...
Artisan 25.10.2006 13:40

Mutta vakavasti puhuen, Orionin vessa on kyllä melkoinen putka. Hyvä että edes joku uskaltaa kiinnittää huomion tähän epäkohtaan.

Antti Tohka 25.10.2006 13:44
Artisan ( 25.10.2006 11:41)
Mutta vakavasti puhuen, Orionin vessa on kyllä melkoinen putka. Hyvä että edes joku uskaltaa kiinnittää huomion tähän epäkohtaan.




Olen käynyt siellä sekä kusella että paskalle. En ole huomannut mitään outoa. Olenko epänormaali?
Red Right Hand 25.10.2006 13:48
Antti Tohka ( 25.10.2006 13:45)
Artisan ( 25.10.2006 11:41)
Mutta vakavasti puhuen, Orionin vessa on kyllä melkoinen putka. Hyvä että edes joku uskaltaa kiinnittää huomion tähän epäkohtaan.




Olen käynyt siellä sekä kusella että paskalle. En ole huomannut mitään outoa. Olenko epänormaali?




Ehkä Artsu puhuu runkkutilasta? Kun käsi viuhtoo kunnolla se osuu seiniin ja tulee murtumia.
Antti Tohka 25.10.2006 13:50
Red Right Hand ( 25.10.2006 11:49)
Antti Tohka ( 25.10.2006 13:45)
Artisan ( 25.10.2006 11:41)
Mutta vakavasti puhuen, Orionin vessa on kyllä melkoinen putka. Hyvä että edes joku uskaltaa kiinnittää huomion tähän epäkohtaan.




Olen käynyt siellä sekä kusella että paskalle. En ole huomannut mitään outoa. Olenko epänormaali?




Ehkä Artsu puhuu runkkutilasta? Kun käsi viuhtoo kunnolla se osuu seiniin ja tulee murtumia.






Varsinkin kun "kaikki" tietää, minkä "kokoinen" Artsun muna on. Siinä loppuu yksinkertaisesti tila.
Red Right Hand 25.10.2006 13:56
Antti Tohka ( 25.10.2006 13:51)
Red Right Hand ( 25.10.2006 11:49)
Antti Tohka ( 25.10.2006 13:45)
Artisan ( 25.10.2006 11:41)
Mutta vakavasti puhuen, Orionin vessa on kyllä melkoinen putka. Hyvä että edes joku uskaltaa kiinnittää huomion tähän epäkohtaan.




Olen käynyt siellä sekä kusella että paskalle. En ole huomannut mitään outoa. Olenko epänormaali?




Ehkä Artsu puhuu runkkutilasta? Kun käsi viuhtoo kunnolla se osuu seiniin ja tulee murtumia.






Varsinkin kun "kaikki" tietää, minkä "kokoinen" Artsun muna on. Siinä loppuu yksinkertaisesti tila.




Niinpä. Arti "Horse Dong" San.



vrt. esim: Antti "My Little Pony" Tohka, ja Red "But, where is it honey? detective.gif " RightHand
Artisan 25.10.2006 13:57

Teidänkin pitäisi kirjoitella mielipidesivulle.

Toni Halonen 25.10.2006 14:26
Red Right Hand ( 25.10.2006 13:01)
Pohdiskelut siitä että valtion/t.kaupungin pitäisi rakennuttaa tsadin keskustan ehkä kalleimmille tonteille joku moderni elokuvakeidas olivat jo huolestuttavan kreisiä läppää, varsinkin kun ne perustelut olivat aika outoja ja naiveja.


No siis onhan toi sinällään ihan perusteltu idea, jos ajatellaan Aallon joskus vuonna n. tekemää suunnitelmaa täyttää töölöönranta erilaisilla kulttuurirakennuksilla. Aikoinaan rahkeet riitti vain ooppera ja finlandiataloihin, mutta esim. uusi musiikkitalo tulee tavallaan jatkamaan tuota suunnitelmaa. Ei sillä että itse pitäisin tuollaista elokuvakompleksia jotenkin realistisena ideana.
Crni 25.10.2006 14:26

Orionin naisten saniteettitilahan on himpun verran isompi ja tyylikkäämpi. Oveen voisi laittaa kyltin Ladies & Pirhonen. Näinhän asian saisi ainakin akuutisti ratkaistua.





Mutta vakavasti ottaen; pidempään olen jo miettinyt miten joku postilaitoksen palveluksessa oleva on niin pätevä arvostelemaan valtion alaisen laitoksen rahoituksen vääristyneisyyttä ja sen jokaista työntekijää elokuvaa ymmärtämättömäksi fasistiseksi moukaksi.
Young Hova 25.10.2006 14:47
Crni ( 25.10.2006 14:27)
Orionin naisten saniteettitilahan on himpun verran isompi ja tyylikkäämpi. Oveen voisi laittaa kyltin Ladies & Pirhonen. Näinhän asian saisi ainakin akuutisti ratkaistua.



Mutta vakavasti ottaen; pidempään olen jo miettinyt miten joku postilaitoksen palveluksessa oleva on niin pätevä arvostelemaan valtion alaisen laitoksen rahoituksen vääristyneisyyttä ja sen jokaista työntekijää elokuvaa ymmärtämättömäksi fasistiseksi moukaksi.




Silloin kun Arkadin järjesti Andorrassa tästä samaisesta aiheesta keskustelutilaisuuden, jossa 4 arkadinia haukkoi paikalle rohkeasti saapunutta Alasta, Pirhosen kommentit olivat ihan ygösiä. Se mutisi jotain loppumattomia ala-astetason nokkeluuksia siitä, kuinka Alanen on hänestä tyhmä ja väärässä. Olisipa ne saatu nauhalle.



Pirhonenhan sekoili HS:n keskustelupalstalla taannoin jotain käsittämätöntä elokuvista ja alkoholista. Pirhosen mukaan lasten ja nuorten elokuvatapahtumissa, kuten R&A:ssa, olisi pitänyt esittää alkoholinvastaisia tietoiskuja. Kai se oli joku Pirhosen delirium tremens ‑neronleimaus.