Mäkin ehdin kiljaista kauhusta aamulla kun käänsin lehden sivua, mutta tilanne tasaantui heti kun tajusin tarkistaa kirjoittajan nimen. Pirhosen tekstit ovat muuttuneet jo mielipidepalstan säännölliseksi kulttuuripuolen kommetaareiksi, se on ainut kunnon provoilija kentällä juuri nyt. Toimituksessa hihitellään ja lyödään vetoa taistelun etenemisestä.
Pirhonenhan sekoili HS:n keskustelupalstalla taannoin jotain käsittämätöntä elokuvista ja alkoholista. Pirhosen mukaan lasten ja nuorten elokuvatapahtumissa, kuten R&A:ssa, olisi pitänyt esittää alkoholinvastaisia tietoiskuja. Kai se oli joku Pirhosen delirium tremens ‑neronleimaus.
28.9.2006 Pirhonen kirjoittaa otsikolla "Elokuvasta voisi löytyä lääke viinaongelmaan":
"...Esimerkiksi elokuvat ovat keino vaikuttaa siihen, miten nuoret suhtautuvat alkoholiin ja ylipäänsä päihteisiin. Olisikin toivottavaa, että esimerkiksi Elokuvasäätiö pyrkisi entistä enemmän suuntaamaan tukea elokuville, joissa selvänkuvaisesti tuomitaan epäterveet arvot ja asenteet. Näinhän on jo kiitettävässä määrin tapahtunutkin, mutta linjaa olisi syytä tehostaa huomattavasti. Myös suurta julkista tukea ja näkyvyyttä nauttiviein lasten ja nuorten kulttuuritapahtumien, kuten Rakkautta ja Anarkiaa ‑elokuvafestivaalin, voisi velvoittaa liittämään ohjelmistoonsa esimerkiksi erilaissa mediapajoissa valmistettuja alkoholin haitoista muistuttavia lyhytelokuvia."
Orionin naisten saniteettitilahan on himpun verran isompi ja tyylikkäämpi. Oveen voisi laittaa kyltin Ladies & Pirhonen. Näinhän asian saisi ainakin akuutisti ratkaistua.
Tulostin laulamaan, anyone?
edit: Sivuhuomatuksena: Hesarissa lienee tietoisesti valittu varsin onnistunut kuva Orionin kauniista aulasta, kuvittamaan Pirhosen tekstiä – ikään kuin näpäytyksenä ja kommenttina kirjoituksen kreisiydestä.
Tottis.