John Woo

karialkiller 3.9.2010 10:23

Rewind kertoo:





"

Branching on disc one is NOT seamless and causes a slight pause with each new scene

"



Kuinka paljon tuo haittaa? Vastaako joissakin Dual layer-levyissä nähtyä layerin vaihtoa?
Espanja 25.10.2010 23:03

Legendary Collectioniin on juuri ilmestynyt kaksi Woon elokuvaa dvd-versiona:





‑Hello, Late Homecomers

‑Laughing Times
Espanja 17.11.2010 14:24

Legendary Collectioniin ilmestyi marraskuussa Woon Ricky Hui ‑elokuva From Riches To Rags.

Lauri Lehtinen 18.11.2010 11:12

Komedioista dvd-julkaisua vailla siis enää Follow The Star ja taistelulajielokuvista Dragon Tamers (ja Reign of Assassins).

Spiritual Boxer 18.11.2010 12:40
Lauri Lehtinen ( 18.11.2010 11:12)
Komedioista dvd-julkaisua vailla siis enää Follow The Star ja taistelulajielokuvista Dragon Tamers (ja Reign of Assassins).


Dragon Tamers on hiljattain julkaistu Ranskassa dvd:llä yhdessä The Young Dragonsin kanssa. Kuvanlaatu on hyvä, mutta levyltä ei (tietenkään) löydy eng. tekstitystä.
Lauri Lehtinen 18.11.2010 13:04
Spiritual Boxer ( 18.11.2010 12:40)
Lauri Lehtinen ( 18.11.2010 11:12)
Komedioista dvd-julkaisua vailla siis enää Follow The Star ja taistelulajielokuvista Dragon Tamers (ja Reign of Assassins).


Dragon Tamers on hiljattain julkaistu Ranskassa dvd:llä yhdessä The Young Dragonsin kanssa. Kuvanlaatu on hyvä, mutta levyltä ei (tietenkään) löydy eng. tekstitystä.


OK, sentään jotain upgreidausta kiinankieliseen vcd:hen,... Pitänee verestää ranskan taitoja sen verran, että voi lopulta sanoa katsoneensa kaikki John Woon toimintaelokuvat.
Spiritual Boxer 18.11.2010 13:12
Lauri Lehtinen ( 18.11.2010 13:04)
Spiritual Boxer ( 18.11.2010 12:40)
Lauri Lehtinen ( 18.11.2010 11:12)
Komedioista dvd-julkaisua vailla siis enää Follow The Star ja taistelulajielokuvista Dragon Tamers (ja Reign of Assassins).


Dragon Tamers on hiljattain julkaistu Ranskassa dvd:llä yhdessä The Young Dragonsin kanssa. Kuvanlaatu on hyvä, mutta levyltä ei (tietenkään) löydy eng. tekstitystä.


OK, sentään jotain upgreidausta kiinankieliseen vcd:hen,... Pitänee verestää ranskan taitoja sen verran, että voi lopulta sanoa katsoneensa kaikki John Woon toimintaelokuvat.


Dvd:n arvostelu ja kuvakaappauksia
Espanja 9.1.2011 15:18

John Woo:

Red Cliff: Part I & II (2008 & 2009) *****

Hard Boiledin (1992) jälkeen suureen ja mahtavaan Hollywoodiin houkuteltu John Woo ei saanut ameriikassa tehtyä sontaläjää kummempaa (Noh Face Offissa oli kyllä hetkensä). Ideologiat ja teemat eivät yksinkertaisesti istuneet amerikan tuotantoihin. Turhautunut ohjaaja päättikin palata kotimaahansa ja hyvä niin, sillä kahteen osaan jaettu Red Cliff palautti Woon tahriintuneen maineen mestariohjaajana. Lähes viisituntinen spektaakkeli on kaikkea sitä mitä historialliselta sotadraamalta voi toivoa; upeita massiivisia taisteluita, komeita maisemia, loistavaa tarinankerrontaa, mahtipontinen musiikki, äijämäistä meininkiä sankarillisine patsasteluineen ja ennenkaikkea sotastrategioita, joita oikeasti hyödynnetään. Kiinan mittakaavassa valtavat tuotantoarvot antoivat puitteet mitä moninaisemmille lavasteille ja kuvauspaikoille. Ohjaus ja tarina vyöryvätkin hienosti katsojan silmille lukuisine hahmoineen ja aika menee kuin siivillä, vaikka elokuva on pitkä kuin mikä. Päänäyttelijäkolmikko Tony Leung, Takeshi Kaneshiro ja Zheng Fengyi suoriutuvat rooleistaan erinomaisesti. Varsinkin Tony Leungin ja Takeshi Kaneshiron yhteispeliä on hienoa katsella.



Hongkongin blu-rayt ovat kerrassaan mahtavia kuvan ja äänen osalta, joskin ykkösosassa näkyy yläkulmassa vesileima aina silloin tällöin. Paras sijoituskohde on amerikan aluekooditon blu-ray, joka sisältää molemmat osat samoissa kansissa yhtä mahtavalla audiovisuaalisella ilotulituksella. Lisäksi usan kiekoille on lyöty todella pitkää dokkaria ja haastattelua enkkutekstityksineen. Brittijulkaisuja kannattaa välttää lukuisten leikkausten takia.



Red Cliff on epäilemättä yksi John Woon parhaita elokuvia.
Spiritual Boxer 9.1.2011 16:19
Espanja ( 9.1.2011 15:18)
John Woo: Red Cliff: Part I & II (2008 & 2009) *****



[...]



Brittijulkaisuja kannattaa välttää lukuisten leikkausten takia.


Jokseenkin eri mieltä elokuvista, mutta olipa hyvä että tuli ilmi brittileikkaukset – olen meinannut muutamaan kertaan poimia bd:n kehutun a/v-laadun & edullisen hinnan houkuttelemana. Nykyään ei kyllä enää yhtään muista varoa esim. juuri BBFC:n saksia muuta kuin ihan erikoistapausnimikkeiden kohdalla...



Mitäs tästä muuten puuttuu, jotain hevosten kompurointia? Kovin väkivaltainen filmi ei ole.
JariM 9.1.2011 16:36
Spiritual Boxer ( 9.1.2011 16:19)
Espanja ( 9.1.2011 15:18)
John Woo: Red Cliff: Part I & II (2008 & 2009) *****



[...]



Brittijulkaisuja kannattaa välttää lukuisten leikkausten takia.


Jokseenkin eri mieltä elokuvista, mutta olipa hyvä että tuli ilmi brittileikkaukset – olen meinannut muutamaan kertaan poimia bd:n kehutun a/v-laadun & edullisen hinnan houkuttelemana. Nykyään ei kyllä enää yhtään muista varoa esim. juuri BBFC:n saksia muuta kuin ihan erikoistapausnimikkeiden kohdalla...



Mitäs tästä muuten puuttuu, jotain hevosten kompurointia? Kovin väkivaltainen filmi ei ole.




Vanhan kunnon Melon Farmers-sivuston mukaan juuri noin on käynyt:



http://www.melonfarmers.co.uk/hitsr.htm

In accordance with BBFC Guidelines and policy, cuts were made to remove cruel scenes of horses being made to fall over and roll on their necks.
Hung Fist 9.1.2011 16:49
Spiritual Boxer ( 9.1.2011 16:19)
Mitäs tästä muuten puuttuu, jotain hevosten kompurointia? Kovin väkivaltainen filmi ei ole.




Varmasti juurikin hevosia. Jollain foorumilla joku heitti äskettäin että about jokainen viime vuosien aasialainen (tarkoitti lähinnä honkkareita) elokuva on ollut briteissä leikattu. Liioittelua toki, mutta ilmeisesti BBFC on viime aikoina ollut erittäin ahkera näiden hevosleikkausten kanssa. Red Cliff, The Good, The Bad, The Weird, True Legend, Little Big Soldier, Mulan, Fong Sai Yuk (vanha leffa muuta uusi dvd)
Jakel 9.1.2011 17:07

Tuli ostettua muutama kuukausi sitten tuo suomijulkaisu (Red Cliff) alelaareista. Vielä en ole katsonut, mutta mitä mieltä olette, kannattaako tuota katsoa vai siirtyä suoraan tuohon laajempaan versioon?

Espanja 10.1.2011 12:15
Jakel ( 9.1.2011 17:07)
Tuli ostettua muutama kuukausi sitten tuo suomijulkaisu (Red Cliff) alelaareista. Vielä en ole katsonut, mutta mitä mieltä olette, kannattaako tuota katsoa vai siirtyä suoraan tuohon laajempaan versioon?




Henk.kohtasesti en ole nähnyt tuota lyhennelmää, mutta jos elokuvasta leikataan lähes puolet pois niin kai sitä voisi jo kutsua raiskaukseksi? Taidettu jättää kaikki toiminta ja poistaa turha juoni, dialogi ja hahmot? blink.gif
Lauri Lehtinen 10.1.2011 13:37

Suoraan pitkään jos RC oikeasti kiinnostaa, miksi skipata uutuudenviehätyksen ja mahdollisimman perusteellisen kokonaisuuden yhdistämisen mahdollisuus. Eepoksessa pitää olla lihaa luiden päällä ja välillä silkkaa fiilistelyä... Tiikerinmetsästys ja monet muut kohokohdat löytyvät vain 1-2-paketissa, jonka osia voi jatkuvajuonisuudesta huolimatta katsoa erillisinä töinä mm. eri leikkaajien kädenjäljen takia.





Kahden leffan tiivistäminen yhdeksi on ollut lähinnä amerikkalaisten levittäjien ehdoilla menemistä, mutta eipä se tuotantoa ole hyödyttänyt länsimaisilla markkinoilla. Once Upon a Time in America ‑tyyppinen tapaus, jossa lyhennetty USA-versio oli kaupallisestikin floppi ja pitkä ohjaajanversio menestyi hyvin siellä missä sitä levitettiin.
Jakel 10.1.2011 14:10
Lauri Lehtinen ( 10.1.2011 13:37)
Kahden leffan tiivistäminen yhdeksi on ollut lähinnä amerikkalaisten levittäjien ehdoilla menemistä, mutta eipä se tuotantoa ole hyödyttänyt länsimaisilla markkinoilla. Once Upon a Time in America ‑tyyppinen tapaus, jossa lyhennetty USA-versio oli kaupallisestikin floppi ja pitkä ohjaajanversio menestyi hyvin siellä missä sitä levitettiin.




Lähinnä mietin juuri tuota, että miksi lyhyt versio on tehty (aka tässä täytyy olla jokin logiikka, ei sitä muuten olisi tehty). Mutta joo, mitä ilmeisemmin mitään syytä ei ole. Tälläisiä levittäjän ehdoilla tehtyjä saksimisia kun ei hirveästi ole niin olettaa aina että asiat on tehty jostain syystä.