John Woo

psilocybianth 9.3.2007 15:23
Lauri Lehtinen ( 23.9.2006 19:56)
Kun vanhat tekeleet eivät herätä mitään informaation virtaa, niin muokkasin vähän topicin aiherajausta ja kysyn kommentteja Anttiloihin ilmestyneistä Scanboxin uusista John Woo ‑bokseista 1 ja 2. Mukana yhteensä 7 leffaa, kaikki Woon kultakauden maineikkaimmat honkkarit sekä Tsui Harkin A Better Tomorrow 3: Love and Death in Saigon.



Ei taida olla mistään näistä aikaisempia Suomi-julkaisuja (Once a Thiefistä en ole ihan varma) vaikka n. 15 vuotta on odotettu, joten bokseja voi tervehtiä kulttuuritekona. Laadusta ja versioiden pituudesta sun muusta haluaisi kuitenkin tietää tarkemmin ennen hankintaa. Samoin siitä, mahtavatko leffat tulla myöhemmin jakeluun yksittäisinä levyinä.




Niin, onkos näiden yleisestä laadusta nyt jollain jotain sanottavaa? Leffat näkyivät löytyvän yksittäin free record shopin 2 leffaa 20e:llä ‑pöydältä. Ei olis paha hinta päivittää vanhat vhs-versiot dvd:iksi.
Lazer 9.3.2007 15:31
psilocybianth ( 9.3.2007 15:24)
Niin, onkos näiden yleisestä laadusta nyt jollain jotain sanottavaa? Leffat näkyivät löytyvän yksittäin free record shopin 2 leffaa 20e:llä ‑pöydältä. Ei olis paha hinta päivittää vanhat vhs-versiot dvd:iksi.


Netanttilassakin näyttää olevan 9,99 kpl
JariM 9.3.2007 18:24
psilocybianth ( 9.3.2007 15:24)
Lauri Lehtinen ( 23.9.2006 19:56)
Kun vanhat tekeleet eivät herätä mitään informaation virtaa, niin muokkasin vähän topicin aiherajausta ja kysyn kommentteja Anttiloihin ilmestyneistä Scanboxin uusista John Woo ‑bokseista 1 ja 2. Mukana yhteensä 7 leffaa, kaikki Woon kultakauden maineikkaimmat honkkarit sekä Tsui Harkin A Better Tomorrow 3: Love and Death in Saigon.



Ei taida olla mistään näistä aikaisempia Suomi-julkaisuja (Once a Thiefistä en ole ihan varma) vaikka n. 15 vuotta on odotettu, joten bokseja voi tervehtiä kulttuuritekona. Laadusta ja versioiden pituudesta sun muusta haluaisi kuitenkin tietää tarkemmin ennen hankintaa. Samoin siitä, mahtavatko leffat tulla myöhemmin jakeluun yksittäisinä levyinä.




Niin, onkos näiden yleisestä laadusta nyt jollain jotain sanottavaa? Leffat näkyivät löytyvän yksittäin free record shopin 2 leffaa 20e:llä ‑pöydältä. Ei olis paha hinta päivittää vanhat vhs-versiot dvd:iksi.




DVDPlazan ketjussa on jotain kuvaruutukaappauksia
Hung Fist 9.3.2007 20:55
http://www.bulletsnbabesdvd.com/forums/vie...900&start=0
Lauri Lehtinen 10.3.2007 11:36
psilocybianth ( 9.3.2007 17:24)
Niin, onkos näiden yleisestä laadusta nyt jollain jotain sanottavaa? Leffat näkyivät löytyvän yksittäin free record shopin 2 leffaa 20e:llä ‑pöydältä. Ei olis paha hinta päivittää vanhat vhs-versiot dvd:iksi.


Tuskin mikään näistä tuo olemassaolevien julkaisujen valikoimaan hirveästi muuta uutta kuin suomenkieliset tekstit, joita itse kyllä pidän olennaisina meidän näkökulmasta, kun useimmissa tapauksissa kyse on leffoista joita myös televisiomme on karttanut kuin ruttoa kaikki nämä vuodet. Sössittyä A Better Tomorrow ykköstä lukuunottamatta kaikki mielestäni ihan päteviä perusjulkaisuja ja nykyisen hintansa väärtejä.



Boksipainoksissa ei kai ole muuta erityistä kuin ohjaajaa esittelevä vihkonen jonka tiedot ja kuvat ovat kuin 10 minuutissa internetistä koottua peruskamaa. Ja se, että ne näyttävät kivemmalta hyllyssä.
Rantala 28.3.2007 16:08

Youtubesta löytyy myös Bulletin harvoin nähty kusenjuontikohtaus:

http://www.youtube.com/watch?v=lmHM8bOEI8Q
Lauri Lehtinen 16.9.2007 19:06

Kyllästyin odottelemaan vuodesta toiseen englanninkielistä julkaisua Unicefin episodielokuvasta All the Invisible Children jonka päätöstarina Song Song & Little Cat on John Woon uusin ohjaus (muita ohjaajia Emir Kusturica, Ridley Scott, Spike Lee...) ja tilasin Saksa-dvd:n sikäläisestä Amazonista. Siinä mielessä OK ostos, että ei tuon seuraamiseen paljon kielitaitoa tarvitse. Song Song on elegantisti etenevää ja hyvin näyteltyä mutta siirappisuuteen kallistuvaa humanistitaidetta, ei voi olla vähän ikävöimättä perus-Woon luovaa hulluutta.

psilocybianth 23.10.2007 16:44

Onkos muut katsoneet tuota Scumboxin Killeriä? Jotenkin häiritsevää kun tuntuu että siinä on jäänyt useasta kohtaa sanoja tekstittämättä. Ja puolen tunnin kohdalla olevassa takaa-ajokohtauksessa tulee 1-2 framen pituinen musta ruutu, jonka keskellä on punainen hammasrattaan kuva ja lukee 'processing needed' tjsp. Testasin kahdella eri soittimella ja molemmissa sama juttu..

Hung Fist 23.10.2007 19:07
psilocybianth ( 23.10.2007 16:45)
Onkos muut katsoneet tuota Scumboxin Killeriä? Jotenkin häiritsevää kun tuntuu että siinä on jäänyt useasta kohtaa sanoja tekstittämättä. Ja puolen tunnin kohdalla olevassa takaa-ajokohtauksessa tulee 1-2 framen pituinen musta ruutu, jonka keskellä on punainen hammasrattaan kuva ja lukee 'processing needed' tjsp. Testasin kahdella eri soittimella ja molemmissa sama juttu..




No perkele, tarkoittaako tämä että Scumbox in käyttänyt E.M.S:n HD masteria? Siellä kuulemma tapahtuu sama juttu.
Lauri Lehtinen 24.11.2007 03:19

Tsekkasin Fortune Starin VCD:n John Woon ekasta kokoillan elokuvasta Young Dragons (apulaisohjaajan työtä Jimmy L. Pasqualin Fist to Fistissä ei lasketa). Hyvin karusta tallenteesta huolimatta kung fu ‑leffa oli positiivinen kokemus ja leimallisesti ohjaajansa kädenjälkeä sekä sankarimeininkinsä että monien visuaalisten ratkaisujensa ja yksityiskohtiensa puolesta, vaikka äärimmäisen pieni budjetti on rajoittanut tyylikkään yleisilmeen luomista. Erotiikkaa ja sleazeä on enemmän kuin JW:llä yleensä ja naishahmot ovat tavallista aktiivisempia traagisen uhrautuvassa toiminnassa. Superlaihalla nuorella ohjaajalla on pieni puherooli sanansaattajana. Tunnusmusiikki on tuttua joistain Chang Chehin Shaolin-leffoista, jotka taitavat olla uudempia.

Spiritual Boxer 9.3.2010 10:28

Päivitetäänpä hieman saatavuustilannetta Woon varhaiselokuvien osalta. Fortune Star/Joy Salesin "Legendary Collection" kun on saattanut peräti kaikki aiemmin kiven alla olleet Woon ohjaukset johonkin kotikatseluformaattiin:





The Young Dragons (1975) dvd

The Dragon Tamers (1975) vcd, ei tekstejä

Princess Chang Ping (1976) remasteroitu dvd, ei "Legendary Collection"

Money Crazy (1977) dvd

Hello, Late Homecomers (1978) vcd

Follow the Star (1978) vcd

Laughing Times (1980) vcd

From Riches to Rags (1980) vcd

Plain Jane to the Rescue (1982) dvd

To Hell with the Devil (1982) dvd

The Time You Need a Friend (1984) dvd

Run, Tiger, Run (1984) dvd



[The Hand of Death (1976), Last Hurrah for Chivalry (1979) ja Heroes Shed No Tears (1986) ovat luonnollisesti olleet saatavissa laadukkaina dvd:inä muilta tahoilta jo jonkin aikaa.]
ToniJJJ 11.3.2010 20:23

Mulla vain noiden Scanboxin laatikoiden sisältö nähtynä, mutta Woon leffat toki kiinnostavat. Löytyyköhän Just Heroes ‑leffaa nykyisin mistään DVD-muodossa?

Trailerin perusteella vaikuttaa ainakin ihan ok-rymistelyltä. Tosin VHS:n sais kyllä briteistä kohtuuhintaan.
Spiritual Boxer 11.3.2010 21:06
ToniJJJ ( 11.3.2010 20:23)
Mulla vain noiden Scanboxin laatikoiden sisältö nähtynä, mutta Woon leffat toki kiinnostavat. Löytyyköhän Just Heroes ‑leffaa nykyisin mistään DVD-muodossa? Trailerin perusteella vaikuttaa ainakin ihan ok-rymistelyltä. Tosin VHS:n sais kyllä briteistä kohtuuhintaan.




http://www.elitisti.net/arvostelu/2006/02/000906/just_heroes_1989_john_woo.html:



Toistaiseksi Just Heroes on julkaistu dvd:llä ainoastaan Ranskassa, sikäläisen Les associés ‑nimellä levitettävän Once a Thiefin (1991) bonuskiekkona. Tavanomaisen sisäsiittoiseen patonkihomostelutyyliin julkaisu ei tietenkään sisällä englanninkielistä tekstitystä.



Leikkaamaton vhs löytyy sekä Briteistä (MIA) että Yhdysvalloista (Tai Seng), mutta Tai Seng- version tekstitysten käännöksen kerrotaan olevan ala-arvoinen. Arvostelukappaleenakin toiminut MIA-naru on laajakangas ja sisältää moitteettomat remasteroidut tekstitykset. MIA on julkaissut elokuvan Englannissa myös laserdiscillä.
bronson 11.8.2010 19:18

Menee sekaisin näiden Bullet in the headin eri versioiden välillä, niin voisiko joku sanoa mikä julkaisu tästä kannattaisi nyt ostaa?





HKL:n platinum edition taisi olla pitkään ylivoimaisesti paras julkaisu, mutta onko näin, että esim yesasiasta saatava Joy Salesin julkaisu on parempi? Leffaa en ole koskaan nähnyt, joten ei oikein tiedä mikä versio kannattaisi nähdä. Sisältääkö joy salesin julkaisu poistettujen kohtausten ja vaihtoehtoisen lopun ohella myös saman version elokuvasta kuin hkl:n julkaisu? Ja onko leffa poistettujen kohtausten kera automaattisesti myös sillä vaihtoehtoisella lopulla? Kuvanlaadussa julkaisujen välillä ei ilmeisesti mitään suurempia eroja kun en ole ainakaan valituksiin törmännyt.



Näihin kun joku viitsisi vastata niin helpottaisi hieman biggrin.gif
Lauri Lehtinen 3.9.2010 10:10
bronson ( 11.8.2010 19:18)
Menee sekaisin näiden Bullet in the headin eri versioiden välillä, niin voisiko joku sanoa mikä julkaisu tästä kannattaisi nyt ostaa?



HKL:n platinum edition taisi olla pitkään ylivoimaisesti paras julkaisu, mutta onko näin, että esim yesasiasta saatava Joy Salesin julkaisu on parempi? Leffaa en ole koskaan nähnyt, joten ei oikein tiedä mikä versio kannattaisi nähdä. Sisältääkö joy salesin julkaisu poistettujen kohtausten ja vaihtoehtoisen lopun ohella myös saman version elokuvasta kuin hkl:n julkaisu? Ja onko leffa poistettujen kohtausten kera automaattisesti myös sillä vaihtoehtoisella lopulla? Kuvanlaadussa julkaisujen välillä ei ilmeisesti mitään suurempia eroja kun en ole ainakaan valituksiin törmännyt.



Näihin kun joku viitsisi vastata niin helpottaisi hieman biggrin.gif


Jos et vielä ole nähnyt leffaa niin tutustuminen kannattaa suorittaa Joy Salesin julkaisulla, joka on käsittääkseni toistaiseksi laajin paketti markkinoilla.



Lyhyemmän perusversion sisältävä Hong Kong Legends ‑platina on sinänsä kelvollinen esitys ja sen voi hankkia vertailtavaksi jos kiinnostusta riittää, mutta en ole pitänyt sitä tai muita vanhempia julkaisuja mitenkään hottina sen jälkeen kun Joy Sales restauroi leffaan kauan kaivatut avainkohtaukset, joita ei oltu nähty (ainakaan kunnon kuvalla) sitten ysäri-teatteriskriinausten.