Deadwood

QCine 18.1.2007 22:51

Olen täysin samaa mieltä. Mitä ihmeen shakespearea ne ovat ruvenneet heittämään tässä kakkoskauden aikana, onko tuo perkeleen korukielisyys ollut yhtä vahvaa jo ykköskaudella? Onko tämä jokin historiantutkimuksessa vastikään esiin tullut fakta, että noin on ennen puhuttu? Deadwoodin myötä on tehnyt mieli avata gallupketju aiheesta "Missä tarvitset tekstitystä", pari jaksoa jouduin katsomaan taannoin ilman tekstejä, ja täytyy sanoa, että hyvä jos puolet tajusin, mitä puhuivat. Juonen seuraamisen suhteen olen suosiolla heittänyt jo hanskat naulaan ja annan asioiden tapahtua omalla painollaan. Tajuan kaikenmoiset kytkökset monessa tapauksessa myöhässä. Vai satsaavatko tekijät siihen, että katsojan täytyy vähän väliä tarkistaa taustoja vanhoista jaksoista?

Tai sitten pirun isoa henkilögalleriaa ei yksinkertaisesti saada pidettyä aisoissa. Semmoinen selvä dramaturginen suunta jonnekin puuttuu tällä hetkellä.
Red Right Hand 19.1.2007 07:55
Humphrey Bogart ( 18.1.2007 11:54)
Mitä itse sarjaan tulee niin onko kukaan muu tullut tulokseen, että ensimmäisestä kaudesta ollaan tultu alaspäin.

Lopetin katsomisen jo parin jakson jälkeen. Ei vain oikein tunnu mikään toimivan enää. Ovatkohan ne vaihtaneet miehitystä keskeisillä luovilla paikoilla tms? En tiedä, eikä kiinnosta. Taisi jäädä yhden kauden ihmeeksi. No, Rooma ei pysynyt kiinnostavana edes sitä yhtä kautta.
Humphrey Bogart 19.1.2007 10:38
Red Right Hand ( 19.1.2007 09:56)
Humphrey Bogart ( 18.1.2007 11:54)
Mitä itse sarjaan tulee niin onko kukaan muu tullut tulokseen, että ensimmäisestä kaudesta ollaan tultu alaspäin.

Lopetin katsomisen jo parin jakson jälkeen. Ei vain oikein tunnu mikään toimivan enää. Ovatkohan ne vaihtaneet miehitystä keskeisillä luovilla paikoilla tms? En tiedä, eikä kiinnosta. Taisi jäädä yhden kauden ihmeeksi. No, Rooma ei pysynyt kiinnostavana edes sitä yhtä kautta.

No, pitää nyt luovia kakkoskausi loppuun, kun muutama jakso enää jäljellä. Olen koko ajan elänyt toivossa, että ehkä seuraavassa osassa tapahtuu taas jotain päräyttävää ja palaa usko sarjaan. Mutta näin ei ole käynyt. Jos ei viimeisten jaksojen aikana tapahdu erityistä ryhdistäytymistä niin kolmoskausi saattaa jäädä väliin.

Itsekin ihmettelin, että puhuttiinko ensimmäisellä kaudella jo näin vaikeasti. En usko, kyllähän ekalla kaudellakin dialogi oli tavallisuudesta poikkeavaa, mutta silloin se tuntui kyllä selkeältä ja iskevältä. Tarinaa oli helppo seurata.
KCrimso 19.1.2007 10:43

Mä olen pitänyt toisesta kaudesta ihan yhtä paljon kuin ensimmäisestäkin. Tarina matelee eteenpäin kieltämättä todella hitaasti, mutta eipä haittaa kun hahmot ovat niin kiehtovia ja dialogi niin hemmetin hauskaa. Vaikka ei toi dialogi taida tosiaan olla kovin uskottava esitys siitä miten tuollaisen tuppukylän asukit oikeasti puhuivat. Paras tv-sarja tällä hetkellä.

Red Right Hand 19.1.2007 12:18
KCrimso ( 19.1.2007 10:44)
Paras tv-sarja tällä hetkellä.

Kertoo ehkä sitten enemmän tv-sarjojen tasosta kuin nykyisen Deadwoodin hyvyydestä. No joo, kyllä Shield rullaa edelleen ihan hyvin vaikka alaspäin on siinäkin notkahdettu moneytrain kuvioiden jälkeen. Asema92 jauhaa täysin paikallaan ja pysyy edes jonkin verran pystssä vain ja ainoastaan Denis Learyn loistavuuden kannattelemana. Lost nyt on aika lost, tosin eilinen loppukuva oli parasta vähään aikaan.

Onneksi on sentään huippumalli haussa ja se subbarin pullukkatelenovela.
KCrimso 19.1.2007 12:40
Red Right Hand ( 19.1.2007 12:19)

Kertoo ehkä sitten enemmän tv-sarjojen tasosta kuin nykyisen Deadwoodin hyvyydestä.

Tv-sarjojen taso on nykyisin kovempi kuin koskaan.
JariM 19.1.2007 15:13

Tämän allekirjoitan täysin.
isomittari 19.1.2007 15:29
JariM ( 19.1.2007 15:14)

Tämän allekirjoitan täysin.

Kuten myös, tästä hyvänä esimerkkinä Dexter.
k-mikko 20.1.2007 07:06

Luulin, että vika on minussa kun ei Deadwood nappaa enää. Eka kausi oli kyllä hyvä. Dialogi on hyvää, vaikkei epäilemättä uskottavaa. Parhaimmillaan erittäin huvittavaa vittuilua.

Sarjatilanne on musta tullut kanssa alaspäin, tai sitten vain laadukkaisiin tv-sarjoihin turtui. Pako ei kiinnosta ekaa kauttaan loppuun, Rooma jäi kesken kahdesti, Deadwood kesti hyvänä sen yhden kauden, Lost nyt tulee katsottua sivusilmällä kun tv on silloin päällä, vaikka ei tuskin enää seuraavaa kautta, ja aika kivuliasta sekin nyt on. Sopranosin nykytilannetta en tiedä kun kahlaan sarjaa läpi dvd:llä, samoin Shieldiä (tuleeko tästä edes uusia jaksoja tällä hetkellä? Jos, niin on mennyt ohi).
(The Lukewarm.) 20.1.2007 13:28

Paljon on keskinkertaisia sarjoja, joita jaksaa ehkä vähän seurata, mutta mitään oikeasti mullistavaa ei ole tv:ssä nähty Officen jälkeen. Sarjojen nykytilanne voisi olla huomattavasti paljon parempi.

Humphrey Bogart 20.1.2007 16:16
k-mikko ( 20.1.2007 09:07)
samoin Shieldiä (tuleeko tästä edes uusia jaksoja tällä hetkellä? Jos, niin on mennyt ohi).

Joku viikko sitten alkoi neljännen kauden jaksot tiistaisin.
Red Right Hand 20.1.2007 17:48
(The Lukewarm.) ( 20.1.2007 13:29)
Paljon on keskinkertaisia sarjoja, joita jaksaa ehkä vähän seurata, mutta mitään oikeasti mullistavaa ei ole tv:ssä nähty Officen jälkeen. Sarjojen nykytilanne voisi olla huomattavasti paljon parempi.

No en mä mitään mullistavaa kaipaa mutta crimsonin väite että tvsarjatilanne on kovempi kuin koskaan on liioittelua. Tai no, sanoisin että 2000 luvun alussa oli paras tilanne meitsin kohdalla: Sopranos oli parhaimmillaan, OZ pyöri täysillä ja laadukasta taustatukea tuli sekä vanhoilta suosikeilta (esim. ER) että uusilta kovilta (esim. just Office).

Tällä hetkellä ei pyöri yhtään sarjaa joka vaikuttaisi esim. mun päiväjärjestyksen suunnitteluun. Toisin oli mainittuna aikana kun oli täysin mahdotonta ajatella että esim. Sopranosin aikana olisin ollut jossain muualla kuin kotisohvalla.
Humphrey Bogart 21.1.2007 16:13

Koska olen huono lopettamaan sarjoja kesken tuotantokauden, niin aion katsoa Paonkin loppuun. Mutta kakkoskausi saa jäädä väliin. Paossa on niin huvittavia ja käsittämättömiä juonenkäänteitä, ettei niitä voi kovin tosissaan ottaa. Loputtomat vastoinkäymiset ovat käyneet naurettaviksi jo aikoja sitten. Lisäksi Wentworth Millerin Scofield on aika ärsyttävä kaikkitietävä näsäviisastelija. Tuosta olisi saanut aikaiseksi ihan mielenkiintoisen minisarjan max. kymmenen jaksoa. Ja kuvittelevatko ne vangit tosissaan viettävänsä mahdollisesti onnistuneen paon jälkeen viettävänsä rauhallista perhe-elämää, parhaana esimerkkinä tämä tyyppi, joka uskottelee vaimollensa olevansa jossain Lähi-idässä. Ei kaiken kohun arvoinen.

Humphrey Bogart 24.1.2007 15:40
Red Right Hand ( 19.1.2007 14:19)

Lost nyt on aika lost, tosin eilinen loppukuva oli parasta vähään aikaan.

Shieldissa oli eilen myös aika tyylikäs loppukuva. Musiikki vielä toimi loistavasti yhteen.
Jakel 24.1.2007 15:49

Shield on kyllä jatkunut hyvänä 5 kauteen asti. Vielä jotenkin kummasti tekijät onnistuvat muuttaman sarjan olemusta aina uudella kaudella. Alunperin ajattelin, että 3 kauden intensiivisyyden jälkeen ei homma voisi enää jatkua, mutta kyllähän se onnistui, vaikka 4 kausi hieman hiljentääkin vauhtia. Vitosessa taas tilanne muuttuu aivan toisenlaiseksi.