Elitistiset amatöörit maistelevat viinejä

Yotsuya 6.8.2005 13:29
Amadeus (6.8.2005 13:25)
Höh, Alkon kuvastokaan ei tunnistanut kyseistä viiniä, kun aakkosluettelon perusteella yritin tuotetta etsiä. Toisaalta saattahan se olla että nimen alussa on joku etuliite, jolloin se ei ala j-kirjaimella. No, pitää yrittää tutkailla tilannetta. Muistatko muuten minkä maalaista viiniä tuo on?

Ranskalaista. Syy siihen etten ole itsekään sitä vähään aikaan ostanut voi olla ettei sitä yksinkertaisesti ole ollut hyllyssä.
Toni Halonen 6.8.2005 13:33

Itse en näistä valitettavasti juuri mitään ymmärrä, mutta tätini, joka kuuluu kaikenmaailma viinikerhoihin ym., yksi suosikki punkuista on, aika pehmeän makuinen, espanjalainen

Don Mendo Pergamino Gran Reserva ja etenkin vuoden 1996 vuosikerta. Tuota pitäisi löytyä suht helposti alkosta ihan hyllystä, eikä hintakaan päätä huimaa.
k-mikko 6.8.2005 13:43
Toni Halonen (6.8.2005 12:34)
Itse en näistä valitettavasti juuri mitään ymmärrä, mutta tätini, joka kuuluu kaikenmaailma viinikerhoihin ym., yksi suosikki punkuista on, aika pehmeän makuinen, espanjalainen Don Mendo Pergamino Gran Reserva ja etenkin vuoden 1996 vuosikerta. Tuota pitäisi löytyä suht helposti alkosta ihan hyllystä, eikä hintakaan päätä huimaa.

Toi on hyvää, tosin ei sovi ruuan kanssa. Paitsi etten tiedä viineistä mitään. Jacob's Creek Grenache Shirazia tulee ostettua aika usein.
Amadeus 6.8.2005 13:48
Toni Halonen (6.8.2005 12:34)
Itse en näistä valitettavasti juuri mitään ymmärrä, mutta tätini, joka kuuluu kaikenmaailma viinikerhoihin ym., yksi suosikki punkuista on, aika pehmeän makuinen, espanjalainen Don Mendo Pergamino Gran Reserva ja etenkin vuoden 1996 vuosikerta. Tuota pitäisi löytyä suht helposti alkosta ihan hyllystä, eikä hintakaan päätä huimaa.

Täytyypä kokeilla kun seuraavan kerran eksyn viiniostoksille.
Esa Linna 6.8.2005 13:53

Viinit ostan etiketin ja/tai hinnan perusteella. Jos alkaa olla enemmän kuin 7 euroa, niin saa jäädä hyllyyn. Viimeksi taisin ostaa Lupu Negrua, jossa on komea etiketti ja liharuoan kanssa menee hyvin, sekä muutenkin.

Jälkimmäinen arvostelu on aika mainio:

http://www.viiniweb.net/arvostelut.php?sel...select_wine=588

Täälläkin lisää suosituksia http://www.ling.helsinki.fi/~widenius/tast...kkari-1998.html :

"ehkä pahinta viiniä maailmassa, todellinen Drakulan kosto"

"Selvä häviäjä niin pisteissä kuin hinnassakin oli romanialainen Lupu Negru, karpaattien kauralima"

"Jostain ihmeen syystä ovat saaneet lehdissä kohtuullisia arvosteluja."

Losers.
(The Lukewarm.) 6.8.2005 13:56
Cooler King (6.8.2005 03:51)
Chileläinen Frontera on hinta-laatu-suhteeltaan parasta punkkua.

Pitää kokeilla, mutta toistaiseksi Espanjalaiselle El Copero Tintolle ei ole löytynyt voittajaa. Viiden euron viini on yllättävän juomiskelpoista.

Amadeus (6.8.2005 13:20)
Kat (6.8.2005 11:24)
Merlot on boikotissa.

(Joo, katsoin eilen Sidewaysin).

Virkistäpäs muistiani, mitä siinä sanottiinkaan Merloteista?

Jack: If they want to drink Merlot, we're drinking Merlot.

Miles Raymond: No, if anyone orders Merlot, I'm leaving. I am NOT drinking any fucking Merlot!

Toni Halonen (6.8.2005 13:34)

Toi on hyvää, mutta meikäläisen budjetilla kyseessä on jo luksustuote. Samaan hintaluokkaan kuuluu Californialainen Gallo Sierra Valley Cabernet Sauvignon, joka on yksinkertaisesti helvetin hyvää.

edit: vittumaisinta viineistä puhumisessa on se, että tekee mieli saman tien lähteä alkoon, vaikka sopivaa viinin dokausta ei olisi edes tiedossa... sidewaysinkin katsominen tuotti suuria houkutuksia etenkin kun vieressäni istuneet deekut siemailivat muovipullosta punkkua.
drake2j 6.8.2005 14:03

Meidän taloudessamme juodaan punaviiniä hyvinkin usein ruuan kanssa (ja/tai sen jälkeenkin). Eniten tulee osteltua italialaisia keskitäyteläisiä punaviinejä. Mitään suosituksia en valitettavasti osaa antaa, koska en ole kirjannut ylös hyviksi havaitsemieni viinien nimiä – itse kun muistan Alkossa kävellessäni suoraan etiketin ulkonäöstä, mitkä viinit ovat olleet hyviä.

Janne Timonen 6.8.2005 14:07

Tollo. Hinta 5 euroa ja jotain ropoja päälle.

That's all.
drake2j 6.8.2005 14:17
Esa Linna (6.8.2005 13:54)
Viimeksi taisin ostaa Lupu Negrua, jossa on komea etiketti ja liharuoan kanssa menee hyvin, sekä muutenkin.
On muuten laimeinta viiniä, jota olen koskaan juonut.
(The Lukewarm.) 6.8.2005 14:28
drake2j (6.8.2005 14:04)
Meidän taloudessamme juodaan punaviiniä hyvinkin usein ruuan kanssa (ja/tai sen jälkeenkin). Eniten tulee osteltua italialaisia keskitäyteläisiä punaviinejä. Mitään suosituksia en valitettavasti osaa antaa, koska en ole kirjannut ylös hyviksi havaitsemieni viinien nimiä – itse kun muistan Alkossa kävellessäni suoraan etiketin ulkonäöstä, mitkä viinit ovat olleet hyviä.

Missä hintaluokassa?

nimim. italialaisia viinejä on pitänyt pitkään kokeilla...
drake2j 6.8.2005 14:38
(The Lukewarm.) (6.8.2005 14:29)
Missä hintaluokassa?
Ihan perus 7-9 € hintaluokkaa tulee yleisimmin osteltua.
Bitnik 6.8.2005 18:35

Miksi täällä puhutaan jostain kämäsistä punaviineistä, mulla on aina pari pulloa joko italialaista kuivaa kuohuviiniä tai shampanjaa kylmenemässä

afro.gif
(The Lukewarm.) 6.8.2005 18:57
Bitnik (6.8.2005 18:36)
Miksi täällä puhutaan jostain kämäsistä punaviineistä, mulla on aina pari pulloa joko italialaista kuivaa kuohuviiniä tai shampanjaa kylmenemässä  afro.gif

thumbdown.gif En osta valkkareita tai skumppaa. Sopii paremmin naisille tongue.gif
Toni Halonen 6.8.2005 19:13
(The Lukewarm.) (6.8.2005 17:58)
Bitnik (6.8.2005 18:36)
Miksi täällä puhutaan jostain kämäsistä punaviineistä, mulla on aina pari pulloa joko italialaista kuivaa kuohuviiniä tai shampanjaa kylmenemässä  afro.gif

thumbdown.gif En osta valkkareita tai skumppaa. Sopii paremmin naisille tongue.gif

Minä olen ainakin sen verran nainen, että valkkari maistuu punaviinejä paremmin. Ehkä maku vielä joskus "paranee", mutta sitä odotellessa nautiskelen tätä. En ole ennen vielä maistanut, mutta pitäisi olla aika hyvää. Voin vaikka raportoida oliko, jos jaksan.
k-mikko 7.8.2005 11:31

Pakko kommentoida krapulassa. Aiemmin en myöskään ostanut yli 7e viinejä, mutta esim. toi Don Mendo (n. 10e) on yksi syy siihen, että nykyään satsaan sen pari kolme euroa enemmän. Ei se budjetti siihen kaadu, kirosana. Uuden vuoden lupaukseeni kuului, että en juo tänä vuonna siideriä missään olosuhteissa (hätätilassa olen sen aiemmin sallinut), eli valkkarit on pannassa. Skumppa on hyvää, s-etumestoissa pullo 16e. Halpaa, vaikkakaan ei niin tyylikästä kuin jossain muualla.