2000-luvun viiden tähden elokuvat

Galipula 16.7.2004 12:35

Ja tässä lisää. Huom. katsokaa nyt hyvät ihmiset Oldboy heti kun se on mahdollista.





Battle royale

Bubba Ho-tep

Dancer in the dark

Ichi the killer

Man who wasnt there

Oldboy

Requiem for a dream

Svidd neger

The others
Young Hova 16.7.2004 13:36

Old Boy tulee R&A:han.

Matti Erholtz 16.7.2004 13:53

Oldboy on huono.

drake2j 16.7.2004 15:18
Evil Lips Robber (16.7.2004 13:54)
Oldboy on huono.


Ei se nyt huono ole, mutta jos uskotte kaikki kuulemanne kehut niin voi se pieni pettymys olla...
netzach 16.7.2004 15:44
drake2j (16.7.2004 14:19)
Ei se nyt huono ole, mutta jos uskotte kaikki kuulemanne kehut niin voi se pieni pettymys olla...


Vituttaa tuollainen yltiökehuminen jatkuvasti. Kriitiikin puute ei ainakaan tasoa paranna, päinvastoin. Kyynisyys kunniaan.
funkstörung 16.7.2004 16:06

Amelie



Battle Royale

Dogville

Kairo

Last Life in the Universe

Requiem for a Dream

Oasis

Oldboy

Spirited Away

Sympathy for Mr. Vengeance
november 16.7.2004 21:46

Myöhäänpä tulin tätä juttua lukemaan, sillä lähes kaikki suosikkini on mainittu. En jaksa niitä tähän listata, mutta lisätään yksi jota ei kai ole vielä mainittu eli Lilja 4-ever.

Ossessione 21.7.2004 17:33

Tässä muutamia, jotka ensimmäisenä tulevat mieleeni:





‑Dogville

‑Hable con ella

‑Fa yeung nin wa

‑Mies vailla menneisyyttä

‑Mulholland Drive

-Éloge de l’amour

‑Sen to chihiro kamikakushi

‑Kill Bill: vol. 1

‑Takhté siah
Shadowking 5.8.2004 19:24

Täydet viisi tähteä:





Requiem For A Dream

Kill Bill Vol. 2

Kill Bill Vol. 1

Ichi The Killer

Battle Royale

City of God

Dogville



Ja 4.5:



Donnie Darko, American Psycho, Memento, Crouching Tiger, Hidden Dragon, The Others



Edit: Lista hieman muuttunut
(The Lukewarm.) 5.8.2004 21:44
Ossessione (21.7.2004 17:34)
-Takhté siah


Yllätävän vahvat muistot tästä Samiran elokuvasta jäi, vaikka näytöksen jälkeen en pitänyt sitä erityisen voimakkaana. Jokainen päättäköön itse. Tulee TV1:stä tätä kirjoittaessani.
Jumbu 6.8.2004 10:24
(The Lukewarm.) (5.8.2004 20:45)
Ossessione (21.7.2004 17:34)
-Takhté siah


Yllätävän vahvat muistot tästä Samiran elokuvasta jäi, vaikka näytöksen jälkeen en pitänyt sitä erityisen voimakkaana. Jokainen päättäköön itse. Tulee TV1:stä tätä kirjoittaessani.


Niinpä tuli... Piti nauhoittaa, koska eräs halusi katsoa Teho-osaston. No, tietysti minä ryssin nauhoituksen. Toivottavasti löytyy kirjastosta.
(The Lukewarm.) 6.8.2004 12:15
Jumbu (6.8.2004 10:25)
(The Lukewarm.) (5.8.2004 20:45)
Ossessione (21.7.2004 17:34)
-Takhté siah


Yllätävän vahvat muistot tästä Samiran elokuvasta jäi, vaikka näytöksen jälkeen en pitänyt sitä erityisen voimakkaana. Jokainen päättäköön itse. Tulee TV1:stä tätä kirjoittaessani.


Niinpä tuli... Piti nauhoittaa, koska eräs halusi katsoa Teho-osaston. No, tietysti minä ryssin nauhoituksen. Toivottavasti löytyy kirjastosta.


En usko, että ainakaan toistaiseksi tästä on minkäänlaista video julkaisua... Ja epäilen vahvasti, ettei tulekaan. Kirsikan maku oli sentään teatterilevityksessä eikä siitäkään kai mitään videojulkaisua ole.
Ossessione 7.8.2004 13:01

Samira Makhmalbafin Elokuva Takhté siah on julkaistu ainakin Englannissa DVD:nä nimellä Blackboards. Omasta mielestäni kyseessä on todella loistava teos. Sitä katsoessa on monesti vaikea uskoa seuraavansa näytelmäelokuvaa. Täten realismi, fiktion uskottavuutena, saavuttaa yhden huippunsa tässä elokuvassa. Pidän suunnattomasti myös elokuvan minimalistisesta kerronnasta ja siitä kuinka kaikella on merkitystä. Esimerkiksi opettajien kantamat liitutaulut saavat jatkuvasti uudenlaisia käyttötarkoituksia. Toisaalta olen hieman kärjistetysti väittänyt, että juuri tämä elokuva on tämän vuosituhannen iranilaisista elokuvista paras. Olen pitänyt suunnattomasti uusista iranilaisista elokuvista ja halusin valita niistä yhden listalleni. Mikäli Takhté siah ei ole niistä paras niin se on ainakin yksi parhaista.

(The Lukewarm.) 7.8.2004 13:15
Ossessione (7.8.2004 13:02)
Samira Makhmalbafin Elokuva Takhté siah on julkaistu ainakin Englannissa DVD:nä nimellä Blackboards.


Suomen kirjastot eivät tietääkseni ota kokoelmiinsa dvd:tä, joissa ei ole tekstityksiä Suomeksi. Ja omat kommenttini siis koskivat videojulkaisua Suomessa (sillä sain sen käsityksen, että herra ei ollut kiinnostunut dvd:n ostamisesta vaan lainaamisesta tai vuokraamisesta).



www.dvd-basen.dk :n mukaan Blackboards on julkaistu sekä UK:ssa että US:ssa.



Omasta mielestäni kyseessä on todella loistava teos. Sitä katsoessa on monesti vaikea uskoa seuraavansa näytelmäelokuvaa. Täten realismi, fiktion uskottavuutena, saavuttaa yhden huippunsa tässä elokuvassa. Pidän suunnattomasti myös elokuvan minimalistisesta kerronnasta ja siitä kuinka kaikella on merkitystä. Esimerkiksi opettajien kantamat liitutaulut saavat jatkuvasti uudenlaisia käyttötarkoituksia. Toisaalta olen hieman kärjistetysti väittänyt, että juuri tämä elokuva on tämän vuosituhannen iranilaisista elokuvista paras. Olen pitänyt suunnattomasti uusista iranilaisista elokuvista ja halusin valita niistä yhden listalleni. Mikäli Takhté siah ei ole niistä paras niin se on ainakin yksi parhaista.




Blackboardsin realismi on ihailtavaa. Elokuvan ensin nähtyäni pidin sitä jokseenkin turhan yksinkertaisena, vaikkakin tärkeänä elokuvana. Nyt muistelen sitä hieman suuremmalla lämmöllä.
Jumbu 7.8.2004 14:06
(The Lukewarm.) (7.8.2004 12:16)
Ja omat kommenttini siis koskivat videojulkaisua Suomessa (sillä sain sen käsityksen, että herra ei ollut kiinnostunut dvd:n ostamisesta vaan lainaamisesta tai vuokraamisesta).


Herraa kyllä mahdollisesti kiinnostaa myös leffan ostaminen, joten Ossessionen tieto dvd-julkaisusta oli tervetullut, vaikka tieto tästä Artifical Eyen versiosta olikin jo kiirinyt korviini. Elokuvasta on olemassa ainakin kolme dvd-julkaisua, joista helpoiten saatavilla näyttäisi olevan UK-versio.