Ja tässä lisää. Huom. katsokaa nyt hyvät ihmiset Oldboy heti kun se on mahdollista.
Battle royale
Bubba Ho-tep
Dancer in the dark
Ichi the killer
Man who wasnt there
Oldboy
Requiem for a dream
Svidd neger
The others
Ja tässä lisää. Huom. katsokaa nyt hyvät ihmiset Oldboy heti kun se on mahdollista.
Old Boy tulee R&A:han.
Oldboy on huono.
Evil Lips Robber (16.7.2004 13:54)Oldboy on huono.
drake2j (16.7.2004 14:19)Ei se nyt huono ole, mutta jos uskotte kaikki kuulemanne kehut niin voi se pieni pettymys olla...
Amelie
Myöhäänpä tulin tätä juttua lukemaan, sillä lähes kaikki suosikkini on mainittu. En jaksa niitä tähän listata, mutta lisätään yksi jota ei kai ole vielä mainittu eli Lilja 4-ever.
Tässä muutamia, jotka ensimmäisenä tulevat mieleeni:
Täydet viisi tähteä:
Ossessione (21.7.2004 17:34)-Takhté siah
(The Lukewarm.) (5.8.2004 20:45)Ossessione (21.7.2004 17:34)-Takhté siah
Yllätävän vahvat muistot tästä Samiran elokuvasta jäi, vaikka näytöksen jälkeen en pitänyt sitä erityisen voimakkaana. Jokainen päättäköön itse. Tulee TV1:stä tätä kirjoittaessani.
Jumbu (6.8.2004 10:25)(The Lukewarm.) (5.8.2004 20:45)Ossessione (21.7.2004 17:34)-Takhté siah
Yllätävän vahvat muistot tästä Samiran elokuvasta jäi, vaikka näytöksen jälkeen en pitänyt sitä erityisen voimakkaana. Jokainen päättäköön itse. Tulee TV1:stä tätä kirjoittaessani.
Niinpä tuli... Piti nauhoittaa, koska eräs halusi katsoa Teho-osaston. No, tietysti minä ryssin nauhoituksen. Toivottavasti löytyy kirjastosta.
Samira Makhmalbafin Elokuva Takhté siah on julkaistu ainakin Englannissa DVD:nä nimellä Blackboards. Omasta mielestäni kyseessä on todella loistava teos. Sitä katsoessa on monesti vaikea uskoa seuraavansa näytelmäelokuvaa. Täten realismi, fiktion uskottavuutena, saavuttaa yhden huippunsa tässä elokuvassa. Pidän suunnattomasti myös elokuvan minimalistisesta kerronnasta ja siitä kuinka kaikella on merkitystä. Esimerkiksi opettajien kantamat liitutaulut saavat jatkuvasti uudenlaisia käyttötarkoituksia. Toisaalta olen hieman kärjistetysti väittänyt, että juuri tämä elokuva on tämän vuosituhannen iranilaisista elokuvista paras. Olen pitänyt suunnattomasti uusista iranilaisista elokuvista ja halusin valita niistä yhden listalleni. Mikäli Takhté siah ei ole niistä paras niin se on ainakin yksi parhaista.
Ossessione (7.8.2004 13:02)Samira Makhmalbafin Elokuva Takhté siah on julkaistu ainakin Englannissa DVD:nä nimellä Blackboards.
Omasta mielestäni kyseessä on todella loistava teos. Sitä katsoessa on monesti vaikea uskoa seuraavansa näytelmäelokuvaa. Täten realismi, fiktion uskottavuutena, saavuttaa yhden huippunsa tässä elokuvassa. Pidän suunnattomasti myös elokuvan minimalistisesta kerronnasta ja siitä kuinka kaikella on merkitystä. Esimerkiksi opettajien kantamat liitutaulut saavat jatkuvasti uudenlaisia käyttötarkoituksia. Toisaalta olen hieman kärjistetysti väittänyt, että juuri tämä elokuva on tämän vuosituhannen iranilaisista elokuvista paras. Olen pitänyt suunnattomasti uusista iranilaisista elokuvista ja halusin valita niistä yhden listalleni. Mikäli Takhté siah ei ole niistä paras niin se on ainakin yksi parhaista.
(The Lukewarm.) (7.8.2004 12:16)Ja omat kommenttini siis koskivat videojulkaisua Suomessa (sillä sain sen käsityksen, että herra ei ollut kiinnostunut dvd:n ostamisesta vaan lainaamisesta tai vuokraamisesta).