2000-luvun viiden tähden elokuvat

Young Hova 13.7.2004 17:56
(The Lukewarm.) (13.7.2004 17:45)
Ota nyt kyrpäsi perseeseen


Sori pakko vielä tuottaa pettymys, olen rajoittunut myös sikäli etten nussi miehiä.
(The Lukewarm.) 13.7.2004 18:22
Kalle Kinnunen (13.7.2004 16:56)
Bergmanin Personaa en ole valitettavasti nähnyt, muut olen, siis noista mainitsemistasi. Ao. elokuvista ja niissä esiintyvien henkilöiden nimistä sauhuaminen ei mitenkään liity siihen, onko MH hyvä vai ei. Tietysti jos haluat jatkaa monologiasi MH:sta ja siitä että Lynch on kenties saanut vaikutteita kaikkien aikojen arvostetuimmilta ohjaajilta niin ollos hyvä vaan. Mä sanon omalta osaltani että silencio.


En ole puhunut siitä onko Mulholland Drive hyvä vai ei enää moneen viestiin.



En jossittele mistä Lynch on ottanut vaikutteita. Luotan hänen *omaan* sanaansa.



Monologini tarkoitus oli valistaa kansaa. Nimittäin näiden elokuvien katsominen --siis Mulholland Driven lisäksi Godardin Le Mepris, Wilderin Sunset Boulevard sekä Bergmanin Persona-- _lähekkäin_ toisiaan (vaikka samana päivänä tjms) valaisee mieltä.



Näiden elokuvien näkeminen auttaa ymmärtämään MD:ia siinä missä Lady Snowbloodin näkeminen auttaa ymmärtämään Kill Bill Vol.1:tä.
Young Hova 13.7.2004 18:33
(The Lukewarm.) (13.7.2004 18:23)
Monologini tarkoitus oli valistaa kansaa. Nimittäin näiden elokuvien katsominen --siis Mulholland Driven lisäksi Godardin Le Mepris, Wilderin Sunset Boulevard sekä Bergmanin Persona-- _lähekkäin_ toisiaan (vaikka samana päivänä tjms) valaisee mieltä.


Jep, sanoit tämän ensi kertaa Jul 13 2004, 17:45 ‑päivätyssä viestissäsi jossa oli (viestin lopussa) pointti, sitä edeltävät kommenttisi olivat aika päämäärätöntä lätinää siitä, että muissakin elokuvissa on peruukkeja. Muuten pahoittelen ilmeisen epäonnistuneen sarkasmini puolesta. Olisi aika daijua väittää, että Lynch ei ole saanut vaikutteita esimerkiksi Hitchcockilta; merkityksellisistä Sunset Boulevard-vaikutteista Mulholland Driven sisällössä en menisi heti vannomaan. Mahdollinen keskustelu jatkukoon siinä MD-threadissa bitte.
(The Lukewarm.) 13.7.2004 18:43
Kalle Kinnunen (13.7.2004 17:34)
(The Lukewarm.) (13.7.2004 18:23)
Monologini tarkoitus oli valistaa kansaa. Nimittäin näiden elokuvien katsominen --siis Mulholland Driven lisäksi Godardin Le Mepris, Wilderin Sunset Boulevard sekä Bergmanin Persona-- _lähekkäin_ toisiaan (vaikka samana päivänä tjms) valaisee mieltä.


Jep, sanoit tämän ensi kertaa Jul 13 2004, 17:45 ‑päivätyssä viestissäsi jossa oli (viestin lopussa) pointti, sitä edeltävät kommenttisi olivat aika päämäärätöntä lätinää siitä, että muissakin elokuvissa on peruukkeja. Muuten pahoittelen ilmeisen epäonnistuneen sarkasmini puolesta.


"Sarkasmisi" kirjoittaa täydellisen järjetöntä tekstiä ei ole mennyt ohi, en vain pidä sitä erityisen hauskana. Toistin elokuvat sillä sinun runkkari asenteesi kadottaa pointti haudaten MESSIAANISEN sanoman, on eri häiritsevää.



Kirjoitit, toivottavasti tarkoituksella, Posted on Jul 13 2004, 17:34, että mainitsin elokuvat ensimmäisen kerran Jul 13 2004, 17:45 ...joka siis kaikkien olioiden mielestä on postauksesi jälkeen... Runkkariperuukki, jälleen näkemisiin!
Young Hova 13.7.2004 18:50

Sulla on kellon asetukset väärin.

whistling.gif
(The Lukewarm.) 13.7.2004 18:54

Päätellen siitä miten suurimmalla osalla muistakin ihmisistä on lainattaessa aika tunnin jäljessä, kuvittelisin, että vika on itse järjestelmässä.... vai pitääkö täällä jokaisen manuaalisesti vaihtaa kesä aika? olisi loogista jos kaikki käyttäisivät samaa kelloa.





edit: ilmeisesti jokaisen pitää issekseen käydä rastimassa tuolta controlleista kesä-aika laatikko. En ole viitsinyt sitä tehdä, kun monella tuo kello haritta joka tapauksessa
kongon oskari 13.7.2004 19:10

Ai vittu, on näitä aina yhtä hauska lukea....

biggrin.gif
Antti Näyhä 13.7.2004 19:38

Palataas hetkeksi aiheeseen...





Suorilta vitonen:

Dogville

Eureka

In the Mood for Love

Lost in Translation

Mulholland Drive

Sånger från andra våningen

Waking Life

Y tu mamá también



Alla kuplivat:

American Splendor

Cabin Fever

The Devil's Backbone

Donnie Darko

Henkien kätkemä

Kaïro

Kill Bill

My Life without Me

The Royal Tenenbaums

Spider

Tulevaisuus ei ole entisensä

The Weight of Water (pidin ihan oikeasti)

Whale Rider



Lyhärit (hm, Suomi-animaatio jyrää):

Dog (o. Suzie Templeton)

Eläköön markkinatalous!

Nenäliinoja myytävänä

Treevil



Ja osa noista on sitten nähty vain kerran festaripsykoosissa, krapulassa tai muuten vain poikkeavassa mielentilassa, mikä takuulla vaikuttaa tuomioihin. Jotain varmasti myös unohtui.



Viittä vuodenaikaa odotan edelleen Ouluun. Se joka nauraa saa turpaan.
KCrimso 13.7.2004 19:45

Nämä ovat viiden tähden elokuvia tai ainakin hyvin lähellä sitä:





Sen to Chihiro no kamikakushi

LOTR: Fellowship Of The Ring Ext. Edition

Star Wars Episode II: The Attack Of The Clones

Monster's Ball

Gangs Of New York

A.I.

Requiem For A Dream

LOTR: Fellowship Of The Ring Ext. Edition

Kill Bill Vol. 1

Lost In Translation



Bubbling under-osasto:



Donnie Darko

Wonderboys

Mullholland Drive

Gladiator

Traffic

Memento
(The Lukewarm.) 13.7.2004 19:55
-------------------



Toistin elokuvat sillä sinun runkkari asenteesi kadottaa pointti haudaten MESSIAANISEN sanoman, on eri häiritsevää. – Elitisti foorumi




Kai Kalu ymmärrät, vaikka äärimmäisen vajaa oletkin, että kyseessä oli tarkoituksella itseironine lause.
Young Hova 13.7.2004 20:35

Cheesus!

JMustonen 13.7.2004 20:45
KCrimso (13.7.2004 19:46)
Star Wars Episode II: The Attack Of The Clones


unsure.gif
KCrimso 13.7.2004 21:20
JMustonen (13.7.2004 20:46)
KCrimso (13.7.2004 19:46)
Star Wars Episode II: The Attack Of The Clones


unsure.gif


Jeh, minulla oli samanlainen ilme Bad Boys 2:sen ja Pirates Of Caribbean Sean kohdalla.
Amadeus 13.7.2004 21:43

Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain



The Pianist

Hable con ella – Puhu hänelle

Lucía y el sexo

Moulin Rouge

The Others

Fa yeung nin wa – In The Mood For Love

Tillsammans – Kimpassa

Innocence

Adam´s Apples

The Life Aquatic With Steve Zissou

All Or Nothing
Young Hova 13.7.2004 21:47

BB2 on lajissaan kaikin tavoin täydellinen: mielettömän hyvän näköinen ja action-jaksoissaan tolkuttoman vetävä toimintaelokuva täynnä hyvää läppää, plus elokuva summaa yhteen kaiken sen, mikä kiiltävässä, pinnallisessa ja pohjattomassa bruckheimerkulttuurissa on täysin väärin. Mitään ei pidätellä ja kaikki tuhotaan. Koko ajan tulee kaikkea lisää, lisää, lisää. Helikoptereita, verta, läppää, helikoptereita, sarjatulta, hampaidensa välistä puhuvia luonnenäyttelijöitä ylinäyttelemässä valkopukuisia trash-gangstereita, vene lentää auton yli motarilla, kamera-ajo kiertää talon monta kertaa enemmän kuin uskaltaisi odottaa ja taas ammutaan hidastettuna. Kas, lisää helikoptereita ja aurinko laskee taustalla. Sirkusta katsoessa on pakko myöntää pitävänsä helvetisti kaikesta siitä, mitä kusipää-Bay on nyt saanut aikaan. Tätä ei ikinä ylitetä. Länsimaisen kulttuurin rappio aivan vastustamattomassa paketissa. *****





PotC on loistava viihde-elokuva ilman tuota moraalittomuutta. ****