Peter Jackson

Artisan 6.3.2010 11:49
AnttiO ( 5.3.2010 15:34)
Humphrey Bogart ( 5.3.2010 13:37)
Mutta hei, King Kong on hyvä leffa, mitä te sitä dissaatte?




Ainakin tunti kestosta leikkaushuoneen lattialle ja CGI-overdosea puolet pienemmälle, niin päästäisiin alkuun.




Juuri näin. Tosin Frighteners on vielä King Kongiakin huonompi.



Bad Taste ****

Meet the Feebles ****½

Braindead ***½ <- muistuttaa liikaa Uuno Turhapuroja

Heavenly Creatures **½

Forgotten Silver ***½

The Frighteners *½

LOTR: Fellowship ****½ <- paranee uusintakatseluilla

LOTR: Two Towers ****

LOTR: Return of the King ****

King Kong **



Oma taivas näkemättä, odotukset jossain ** – *** tienoilla.
Zodiac 6.3.2010 13:15

Jacksonit järjestykseen:





TOP 3



Meet the Feebles ***** Täydellinen komediaklassikko. Ehdottomasti ohjaajansa paras.

Braindead ****1/2 Splatter-klassikko ja onhan tämä leffanakin hiton hyvä sympaattisine rakkaustarinoineen.

Forgotten Silver **** Aivan mainio.



Loput



Bad Taste ***1/2

Heavenly Creatures ***1/2

LOTRit **1/2 koko kolmikolle. Päteviä filmejä sinänsä joo, mutta kyseisten kirjojen maailma ei kiinnosta oikeastaan hevonvittuakaan, niin eipä näistäkään jaksanut kummemmin innostua.

King Kong *1/2 AnttiO kiteytti leffan perusongelmat hyvin.

The Frighteners * täydellisen mitätön ja ärsyttävä paska.
KCrimso 6.3.2010 13:55

En tajua tota Meet The Feeblesin hehkusta. Aivan helvetin typerää paskaa alusta loppuun.

Moreno 6.3.2010 14:51
KCrimso ( 6.3.2010 13:55)
Aivan helvetin typerää paskaa alusta loppuun.


Naulankantaan. Meet The Feebles = ****
-KosminenLahna- 8.3.2010 02:53
spatter ( 5.3.2010 22:17)
Peter Jackson ei ole mikään erityisen näkemyksellinen ohjaaja. Äijä teki Bad Tasten ja Braindeadin hyvään saumaan (Braindead ehkä jo vähän jälkijunassa) ja teki splatterista helposti katsottavaa hassuttelua...




Öh... Braindead jälkijunassa? Mitä yrität sanoa tällä lauseella?



Bad Taste ****

Meet the Feebles ****

Braindead ******

Heavenly Creatures ***

The Frighteners ****

LOTR I ***

LOTR II ***

LOTR III ***

King Kong **



KCrimso ( 6.3.2010 13:55)
En tajua tota Meet The Feeblesin hehkusta. Aivan helvetin typerää paskaa alusta loppuun.




No älä välitä, en itsekkään ymmärrä King Crimsonin musiikkia, vaikka olen yrittänyt kuunnella sitä useampaan otteeseen...
spatter 8.3.2010 08:34
-KosminenLahna- ( 8.3.2010 02:53)
spatter ( 5.3.2010 22:17)
Peter Jackson ei ole mikään erityisen näkemyksellinen ohjaaja. Äijä teki Bad Tasten ja Braindeadin hyvään saumaan (Braindead ehkä jo vähän jälkijunassa) ja teki splatterista helposti katsottavaa hassuttelua...




Öh... Braindead jälkijunassa? Mitä yrität sanoa tällä lauseella?




Splatterin kultakausi oli tuossa vaiheessa (oliko Braindead vuodelta ‑91?) ohi. Jackson veti homman jo Bad Tastella niin överiksi että Braindead oli mun mielestä tuolla tyylillä jo aikalailla kuolleen hevosen ruoskimista. Ja BD:hen verrattuna aika hengetön ja tylsä leffa. Huumorin ja yliampuvan goreilun tunkeminen joka helvetin väliin vain syö tehoja, ei tuo niitä lisää.
Moreno 8.3.2010 13:16
spatter ( 8.3.2010 08:34)
-KosminenLahna- ( 8.3.2010 02:53)
spatter ( 5.3.2010 22:17)
Peter Jackson ei ole mikään erityisen näkemyksellinen ohjaaja. Äijä teki Bad Tasten ja Braindeadin hyvään saumaan (Braindead ehkä jo vähän jälkijunassa) ja teki splatterista helposti katsottavaa hassuttelua...




Öh... Braindead jälkijunassa? Mitä yrität sanoa tällä lauseella?




Splatterin kultakausi oli tuossa vaiheessa (oliko Braindead vuodelta ‑91?) ohi. Jackson veti homman jo Bad Tastella niin överiksi että Braindead oli mun mielestä tuolla tyylillä jo aikalailla kuolleen hevosen ruoskimista. Ja BD:hen verrattuna aika hengetön ja tylsä leffa. Huumorin ja yliampuvan goreilun tunkeminen joka helvetin väliin vain syö tehoja, ei tuo niitä lisää.


Musta tuntuu että se kultakausi oli ohi nimenomaan Braindeadin ilmestymisen takia. Miten siitä nyt enää pistää paremmaksi ainakaan vakavalla naamalla.
spatter 8.3.2010 18:50
Moreno ( 8.3.2010 13:16)
spatter ( 8.3.2010 08:34)
Splatterin kultakausi oli tuossa vaiheessa (oliko Braindead vuodelta ‑91?) ohi. Jackson veti homman jo Bad Tastella niin överiksi että Braindead oli mun mielestä tuolla tyylillä jo aikalailla kuolleen hevosen ruoskimista. Ja BD:hen verrattuna aika hengetön ja tylsä leffa. Huumorin ja yliampuvan goreilun tunkeminen joka helvetin väliin vain syö tehoja, ei tuo niitä lisää.


Musta tuntuu että se kultakausi oli ohi nimenomaan Braindeadin ilmestymisen takia. Miten siitä nyt enää pistää paremmaksi ainakaan vakavalla naamalla.




Makuasia, mutta parhaat päivänsä genre näki 80-luvun alkupuolella. Mielestäni Braindead ei verisyydestään huolimatta ollut mitenkään paremmaksi pistetty. Ei kai pornossakaan ole hyvä jos koko ajan näytetään pelkkää lähikuvaa toosasta? (Välillä on kiva nähdä kuinka uusi sihteerikokelas kävelee perse keikkuen toimistoon). Liikaa yritystä rankistella, ja vielä höystää se paskalla huumorilla että yleisöstä saataisiin viimeisetkin innostumaan.



Mun mielestä Braindead lähinnä onnistuneesti kaapi laatikon pohjalta ainekset ja teki niistä yli-varman päälle vedetyn mielikuvituksettoman sopan.
-KosminenLahna- 8.3.2010 23:37
spatter ( 8.3.2010 18:50)
Makuasia, mutta parhaat päivänsä genre näki 80-luvun alkupuolella. Mielestäni Braindead ei verisyydestään huolimatta ollut mitenkään paremmaksi pistetty. Ei kai pornossakaan ole hyvä jos koko ajan näytetään pelkkää lähikuvaa toosasta? (Välillä on kiva nähdä kuinka uusi sihteerikokelas kävelee perse keikkuen toimistoon). Liikaa yritystä rankistella, ja vielä höystää se paskalla huumorilla että yleisöstä saataisiin viimeisetkin innostumaan.




Aika kaukaa haettu vertauskuva, mutta kuten sanoit, se on makuasia. En kyllä itse sijoittaisi Braindeadia "splatter" genreen, vaan luen sen ihan puhtaasti kauhukomediaksi, missä vaan sattuu olemaan enemmän suolenpätkiä ja verta, ja nekin zomboilta. Elikkä Braindeadissa on liikaa komedian aineksia ollakseen splatter.



Tuosta edellisestä kommentista voidaan ruveta vaikka vääntämään kättä, mutta ehkä joku voi valottaa tuota genrekäsitystä enemmän, jos niin haluaa tai näkee sen tarpeelliseksi.
Jakel 9.3.2010 11:09
-KosminenLahna- ( 8.3.2010 23:37)
En kyllä itse sijoittaisi Braindeadia "splatter" genreen, vaan luen sen ihan puhtaasti kauhukomediaksi, missä vaan sattuu olemaan enemmän suolenpätkiä ja verta, ja nekin zomboilta. Elikkä Braindeadissa on liikaa komedian aineksia ollakseen splatter.



Tuosta edellisestä kommentista voidaan ruveta vaikka vääntämään kättä, mutta ehkä joku voi valottaa tuota genrekäsitystä enemmän, jos niin haluaa tai näkee sen tarpeelliseksi.




Tietynlainen komediallisuus on kyllä yksi yleisemmistä splatter-genreen sisäänrakennetuista elementeistä.
OlenIhminen 9.3.2010 13:09

LOTRistä eteenpäin on tuntunut vähän siltä, että Jacksonin kunnianhimo ja into on kehittynyt nopeammin kuin visio. Sormuksien monumentaalisuus kun tiivistyy (tai ainakin kertalukijana tuntuu tältä) kehnosti kompaktiin muotoon – eikä Jackson siinä ole onnistunutkaan. Lopputulos on viihdeleffoiksi vähän hidastempoinen, sovituksena ihan perus.



King Kongia vaivaa vähän sama, homma ei pysy kyllin tiiviinä. Tarinaan ei ole tullut oikein mitään, mikä oikeuttaisi kolmen tunnin pituuden – lisätyt nokkeluudet ja rymistely ei ainakaan meikäläiselle riittäneet.

Heavenly creatures on ainakin kirjana laskelmoitua siirappia. Mahdollisesti ohjaaja on jatkanut vakiintuneella midasmentaliteetilla.

Kai ne parhaat Jacksonin rainat on yhä sieltä alkupäästä. Forgotten silver ja Meet the feebles.
Neon Maniac 21.6.2013 13:59

Bad Taste (1987) ****



Meet the Feebles (1989) **

Braindead a.k.a Dead Alive – Aivokuollut (1992) ****

Heavenly Creatures – Taivaalliset olennot (1994) ***

The Frighteners – Kummituskopla (Unrated Director's Cut) (1996) ***

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (Extended Version) (2001) ****

The Lord of the Rings: The Two Towers (Extended Version) (2002) *****

The Lord of the Rings: The Return of the King (Extended Version) (2003) ****

King Kong (Extended Cut) (2005) ***

From the BBFC Archives: Braindead British Censors Almost Gave it a 15 Rating
Jeremias Rahunen 28.2.2016 10:32
Jeremias Rahunen (5.3.2010 11:16)

King Kong on itselläkin jämähtänyt hyllyn pohjalle. Jotenkin sitä vaan odottaa oikeaa fiilistä elokuvaa varten mutta ei sitä vielä ole tullut..



King Kong ***



Nyt, melkein kuusi vuotta myöhemmin se "oikea fiilis" elokuvan katsomista varten heräsi ja ihan viihdyttävä elokuva olikin, vaikka sillä on myös huonot puolensa. Ensinnäkin kesto noin kolme tuntia on liikaa ja toisekseen elokuvassa esitetty naisen ja King Kongin suhde ei mielestäni toiminut koskaan siinä mielessä, että voisin kuvitella naisen oikeasti välittävän apinasta, ainkaan tällaisella alustuksella. Jack Black ei ollut niin huono valinta pääosaan kuin olin ennakkoon kuvitellut (olkoonkin että esim. laivalla tämän ohjatessa tippa linssissä romanttista kohtausta alettiin olla jo lähellä sitä rajaa).



Kirjoitin aikoinaan remake-elokuvaketjussa siitä, että on tietyllä tapaa oikeutettua tehdä elokuvista uusintaversioita digitaaliefektien kehittyessä, jotka auttavat esimerkiksi juuri tällaisten jättimonsteri-elokuvien teossa. Toisaalta kehittyneet efektit itsessään eivät saisi olla koskaan itsetarkoitus, vaan niiden pitäisi olla osa kokonaisuutta, jossa tarinalla, ohjauksella ja näyttelijätyöllä olisi isoin painoarvo. King Kongin kanssa Jackson on valinnut tyypillisen mainstream-lähestymistavan, jossa jännittävimmät hetket koetaan Skull Island-saarella. Ei siis tarjoillut itselle suuria yllätyksiä mutta riitti näinkin. Ihan jees kolmen tähden elokuva.

fileerausveitsi 28.2.2016 15:15

bad taste 5p


meet the feebles 2p


braindead 5p


the frighteners 4p


lotr-trilogia 3p


king kong 3p


hobitti-trilogia 3p



hyvänä päivänä.

MiR 28.2.2016 17:00

Frighteners on kyllä elokuva, jonka pariin kiinnostaisi palata näin riittävän pitkän ajan jälkeen. Mukana on aika legendaarisia hahmoja ("My body is a roadmap of pain") ja ha-ha-hauskasti kompasteleva Michael J. Foxkin oli muistaakseni suht siedettävä, ellei peräti hyvä. Onko kellään elitistillä ensikäden kokemusta 15-vuotis bluray julkaisusta, eli onko ostamisen arvoinen?