Thai-action

Jouni Hokkanen 27.4.2009 14:04

R&A-ministeriö tsekkasi Berliinissä OB2:n ja mielipiteet jakautuivat.



Paha mennä vielä syksystä sanomaan.. ehkä?



Oivaa karkkia silmälle.. joskin selkeä kolmososan petaaminen tökki meikällä.



Saman genren leffoista Fireball on mielestäni kiinnostavampi visuaalisesti.
Janne Timonen 27.4.2009 15:13
Shocky ( 27.4.2009 13:24)
Janne Timonen ( 24.4.2009 22:05)
Muistetaan kuitenkin nyt se, että OB ei ole ikinä ollut R&A-ohjelmistossa, johtuen siitä että se on aivan vitun paska leffa.



Ja tää mielipide ei ole ainoastaan minun.




Hyvin te (sinä?) vedätte. Kukapa nyt olisikaan halunnut nähdä vuosituhannen tärkeintä martial arts ‑sensaatioleffaa tuoreeltaan Suomen teatterikankailla. Keep up the good work, älkää päästäkö yleisöä näkemään mielestänne vitun paskoja leffoja!


Vedä sinä kätees. Mä olin se, joka halusi näyttää sen martial arts- ansioiden vuoksi, huolimatta siitä että se on vitun paska leffa.

Valintoja pitää tehdä ja siinä vaiheessa paskat karsiutuu.



Vitun fanboyt. Maailman turhinta jengiä.
Shocky 27.4.2009 15:27
Janne Timonen ( 27.4.2009 15:14)
Shocky ( 27.4.2009 13:24)
Janne Timonen ( 24.4.2009 22:05)
Muistetaan kuitenkin nyt se, että OB ei ole ikinä ollut R&A-ohjelmistossa, johtuen siitä että se on aivan vitun paska leffa.



Ja tää mielipide ei ole ainoastaan minun.




Hyvin te (sinä?) vedätte. Kukapa nyt olisikaan halunnut nähdä vuosituhannen tärkeintä martial arts ‑sensaatioleffaa tuoreeltaan Suomen teatterikankailla. Keep up the good work, älkää päästäkö yleisöä näkemään mielestänne vitun paskoja leffoja!


Vedä sinä kätees. Mä olin se, joka halusi näyttää sen martial arts- ansioiden vuoksi, huolimatta siitä että se on vitun paska leffa.

Valintoja pitää tehdä ja siinä vaiheessa paskat karsiutuu.



Vitun fanboyt. Maailman turhinta jengiä.




No jos noin on niin sorry, teit oikein vaikka et todistetusti tajua leffoista hevonvittuakaan. Se ei paljoa haittaa, että jossain on niin sokeaa väkeä, etteivät tunnista historiaan instant-klassikoiksi syntyneitä leffoja, mutta homma muuttuu vaaralliseksi jos nämä ihmiset saavat päättää mitä muut katsovat. Koeta nyt kammenta moiset perseilijät pois R&A-ministeriöistä ja ehdota, että menneisyyden mokien korjaamiseksi kannattaisi nyt ottaa ohjelmistoon ainakin OB2 (oli se hyvä tai "huono", jengi haluaa sen kuitenkin nähdä), ja oikeastaan kokonainen thaikkutoimintaretro, jossa ainakin OB 1-2, TYG, Born to Fight ja tuo lupaavalta kuulostava Fireball. Ja jottei nyt jäisi niin ikävä sävy, suurkiitokset Chocolaten ja Dynamite Warriorin näyttämisestä!



T. Maailman miljoonien thai-brutalisointi fanboyden puolesta, Shocky
Janne Timonen 27.4.2009 15:28

Jeesus kristus. Se surkea pano mistä tää shockyjuntti sai alkunsa ois saanut olla suihinotto.

Shocky 27.4.2009 15:44
Janne Timonen ( 27.4.2009 15:29)
Jeesus kristus. Se surkea pano mistä tää shockyjuntti sai alkunsa ois saanut olla suihinotto.




Herttaista. En kyllä ihmettele miksi sulla ei tuolla näytä olevan palavereissa määräysvaltaa leffojen valintaan, jos kerran persoonasi ja ulosantisi on jossain troglodyytin ja crackneekerin välillä ("Mitenkäs tämä Ong-Bak... onko kukaan nähnyt?" -"Se on ihan VITUN PASKA LEFFA.. mutta kait se pitäis näyttää." -"Ai.. no mutta ehkä me voidaan sitten jättää se pois ja ottaa vaikka tämä Kitanon Takeshis, sehän on laatutekijä se Kitano..." Tee siis palvelus elokuvayleisölle ja ensi kerralla ole vaan ihan hiljaa, kysyi joku jotain tai ei. thumbsup.gif



Helvetti, pitääkö tässä pistää toivo Espoo Cinéen jotta tärkeät leffat saadaan kankaille. Vitsi vitsi, käyn katsomassa ne ulkomaiden festareilla tästä lähtien.
Janne Timonen 27.4.2009 15:55

No silleen. Noi on tosi kivoja noi sun fantasiaskenaariot missä mä seikkailen ja joskus jopa soittelen oikein puhelimella. Tosi jänniä tapahtumia ja vuorosanoja.





Laitatko mut ensi kerralla vaikka pankkiin jonottamaan, missä voin sitten sanoa jotain hassua?
psilocybianth 27.4.2009 16:23
Janne Timonen ( 27.4.2009 15:56)
No silleen. Noi on tosi kivoja noi sun fantasiaskenaariot missä mä seikkailen ja joskus jopa soittelen oikein puhelimella. Tosi jänniä tapahtumia ja vuorosanoja.



Laitatko mut ensi kerralla vaikka pankkiin jonottamaan, missä voin sitten sanoa jotain hassua?




Se varmaan olisi ainakin mielenkiintoisempaa luettavaa, kuin sun verbaalinen ulosanti tässä ketjussa.
Janne Timonen 27.4.2009 16:54

No kai ny, kun minun kirjallinen ulosantini on liittynyt tähän ihan oikeaan maailmaan. Tän toisen jutut kun tulevat sen omasta mielikuvituksesta. Kai siellä nyt on sulle mielenkiintoisempaa kamaa.

pirihuora 27.4.2009 17:50
Jouni Hokkanen 28.4.2009 10:06
http://www.enjoythaimovies.com/index.php/2009/fireball
Shocky 28.4.2009 11:48
Jouni Hokkanen ( 28.4.2009 10:07)
http://www.enjoythaimovies.com/index.php/2009/fireball




Thaikut näyttää taas mistä nykyään tuulee thumbsup.gif. Honkkarinäkemys aiheesta eli Kung-Fu Dunk (2008) olisi taas esimerkki sellaisesta ansaleffasta, joka kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta on Oikeasti Paska vailla pelastavia ominaisuuksia. Mättö mättönä ja Hong Kongin neitimäiset idolit takaisin tv-kuraan ja mainoksiin, jotteivat sotke kampaustaan taistelun tiimellyksessä.
Hung Fist 28.4.2009 15:17
Shocky ( 28.4.2009 11:49)
Jouni Hokkanen ( 28.4.2009 10:07)
http://www.enjoythaimovies.com/index.php/2009/fireball




Thaikut näyttää taas mistä nykyään tuulee thumbsup.gif. Honkkarinäkemys aiheesta eli Kung-Fu Dunk (2008) olisi taas esimerkki sellaisesta ansaleffasta, joka kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta on Oikeasti Paska vailla pelastavia ominaisuuksia. Mättö mättönä ja Hong Kongin neitimäiset idolit takaisin tv-kuraan ja mainoksiin, jotteivat sotke kampaustaan taistelun tiimellyksessä.




No ei tota aikaan trailerin perusteella viitsisi katsoa. Koripallo on muutenkin perseestä. Ong-Bakin kävisin katsomassa jos olisi mahdollisuus olla paikan päällä.
Shocky 28.4.2009 16:49
Hung Fist ( 28.4.2009 15:18)
No ei tota aikaan trailerin perusteella viitsisi katsoa. Koripallo on muutenkin perseestä. Ong-Bakin kävisin katsomassa jos olisi mahdollisuus olla paikan päällä.




Tietenkin koripallo on perseestä. Siksi onkin hienoa nähdä leffoja, missä koripallonpelaajia löylytetään ja piestään. Mutta tossa oli lisäksi tuimia ilmeitä ja tuntuvan näköisiä potkuja, hienoja hyppyjä ja trickausta, kyllä mä viitsin tuollaista katsoa helpostikin, ja voin jopa maksaakin siitä huvista.
Shocky 3.5.2009 21:42
Matti Erholtz ( 24.4.2009 21:46)
Spiritual Boxer ( 24.4.2009 08:31)
Toisin sanoen vaikka action jää kokonaisuudessaan TYG:sta ja tässäkin on omat hölmöytensä niin muu elokuva on niin paljon aikaisempia virityksiä siedettävämpi että lopputuloksena on huomattavasti viihdyttävämpi teos,


Toisin sanoen vaikka myönnät että OB2:n juoni oli huono ja TYG:ssä parempaa toimintaa niin OB2 nousee TYG:n ohi ei-toiminnallisten ansioidensa takia?! wacko.gif Minusta nimenomaan OB2:n juoni ja koko elokuvan rakenne oli niin järkyttävää paskaa että se on ihan sama jos siellä on kauniita maisemia ja pari kolme kohtalaisen näyttävää taisteluliikettä seassa. Hah hah kun naurattaa jo nyt kun kuvittelee Shockyä jossain R&A-näytöksessä yrittämässä arvostaa OB2:a laugh.gif




En mä yritä koskaan väkisin arvostaa mitään, mutta uteliaisuus ei myöskään anna periksi jotta voisin skipata tai kävellä ulos kesken leffan, koska jo yksi tajunnanräjäyttävä mättökohtaus voisi olla tarpeeksi muuttamaan leffan jollain tapaa hyväksi. OB2:ssa ei vain ollut YHTÄKÄÄN sellaista kohtausta. Ei akrobatia-mielessä, eikä mättöbrutalisointimielessä. Viidakkoretkeilyleffoja on erikseen paljon parempia, joten se ei ole mikään pelastava oljenkorsi tietenkään. Mut ei se mitään, ens kerralla paremmalla käsikirjoituksella ja paremmalla actionilla. Vai onko 33 vuotta sellainen ikäraja, josta ei mennä enää kuin hautaan (Bruce Lee)? Ehei. Donnie Yenkin on vielä vauhdissa ja vieläpä nostanut panoksia, vaikka ikää mittarissa 46 vuotta.





Laitan nyt lukemisen helpottamiseksi tännekin sitten saman minkä kirjoitin jo Mitä elitistit katsovat ‑ketjuun:

--------

Pakko se oli sitten katsastaa, kun aihe tuntuu kuumentavan tunteita foorumin älymystön ja muiden välillä.



"Most of you don't know what's going on around here, but I'm damn well sure SOME of you do!" – Dr. Blair, The Thing.



Eli ne jotka tajuavat missä mennään, ovat Matti Erholtz ja Martin. Alun krokotiilikuoppakohtaus oli kuumottava ja asetti hyvän lähtölevelin, mutta sitten saikin odottaa ja odottaa, että ruudulla tapahtuisi jotain kiinnostavaa. Maisemista ja likaisista alkuasukkaista plussaa, mutta kyllä esim. Apocalypto on helvetisti parempi savage-action leffa kuin OB2. Sekavasti pomppivan juonen sulattaisi helposti, jos action olisi kohdallaan, mutta eihän tässä ollut juuri mitään edes OB ykkösen ja TYG:n huonoimpiin kohtauksiin verrattavaa! Lopussa onneksi oli jo vähän yritystä, etenkin lintumies vs. Tony feat. elefantti. Harmi että suurimman osan ajasta vieneet asematsit eivät vaan näyttäneet paljon miltään, etenkin kun odotukset olivat huimasti korkeammalla. Lisäksi drunken boxing ‑matsi oli suurimmaksi osaksi nolostuttavan kömpelöä maassapyörimistä, etenkin kun Tony vielä epäonnistuneesti yritti matkia Jackie Chania liikkeiltään ja ulkonäöltään. Huh. Toivottavasti Tonyä ei päästetä tekemään jatko-osaan mitään muuta kuin hakkausta, trikkausta ja potkimista. Odottelin että OB2:ssa olisi ollut edes jotain wow-faktoriakin mukana, Tony kun kuulemma treenaa vähintään 8 tuntia joka päivä. En vaan tiedä mitä, ehkä ompelemista tms. Parempi leffa tästä tulisi, jos nimeksi vaihdettaisiin Bang Rajan 2.
Yotsuya 20.9.2009 20:35

Nautin tästä kyllä kohtalaisesti. TYG:ssa oli stuntit ja matsit vedetty sen verran kaakkoon, että oli ihan OK että tällä kertaa haettiin tehoja brutaalista viidakkopoikatoiminnasta. Leffan nimi olisi toki vounut olla jotain ihan muuta. Krokotiilikuoppa ja bandiittien verinen hyökkäys asettivat riman sopivalle korkeudelle ja vain takaumissa homma muuttui todella tylsäksi. Hyvää perustoimintaa oli riittävästi mutta leuatloksauttavia muuveja oli tasan yksi ja sekin oli pitkälti elefanttiystävän ansiota. Kyseinen otos oli kyllä sen verran henkeäsalpaava, että kun hyppy lähti hidastettuna, aika tuntui pysähtyvän, ja olin loppuun asti varma että tässä tulee kyllä joku leikkaus tms. feidaus mut ei.

thumbsup.gif



7/10