Millä elokuvalla aloitit vuoden 2009?

theremin 4.1.2009 16:34

Vuosi tuli aloitettua Seagalin

On Deadly Ground (***½) leffalla, mikä osoittautui yleistä mainettaan paremmaksi. En tiedä johtuiko pienestä humalasta vai odotusten alhaisuudesta mutta iski ihan kivasti.
Il Pinguino 4.1.2009 23:43

Oliver Stone: W **½

Bitnik 5.1.2009 13:53

Eilen starttas leffavuosi kahden elokuvan (puoli?)maratonilla.





Norman Jewison: F.I.S.T (1978)



Viitisentoista vuotta ennen Danny DeViton ohjaamaa Hoffaa Syltty kertoi Teamstersin tarinan lähes yhtä vetävästi. Virallisestihan tämä ei kerro samasta asiasta (mutta on käytännössä lähes 1:1 Hoffan kanssa) joten yksi maailman mahtavimmista ammattiliitoista tunnetaan tässä nimellä Federation of Interstate Truckers ja Stallonen esittämä ay-pamppu on Johnny Kovak. Juliste on aika päräyttävä, voisi hankkia toimiston seinälle Convoyn viereen. Stallonen aliarvostetuin elokuva todennäköisesti, pituutta voi olla tosin hieman liikaa ellei aihe ole lähellä sydäntä. * * * *



Terence Fisher: The Devil Rides Out (1968)



Törkeän hyvää Hammer-laatua, ei yhtään turhaa kohtausta vaan tasaisen piinaavaa tunnelman luontia loppukliimaksiin asti. Muutama kohtaus olisi saattanut olla koominen, neegerihenki vähän naurattikin, mutta jälki on niin laadukasta ja peribrittiläisen tyylikästä ettei hulluimmatkaan ideatkaan tee elokuvasta komediaa. * * * * ½