Millä elokuvalla aloitit vuoden 2009?

KCrimso 1.1.2009 21:07

Michael Cimino:

The Deer Hunter

Hieno. Raskasta katsottavaa.
JariM 1.1.2009 21:50

Clint:



Space Cowboys

Uusintakatselu osoitti tämän paremmaksi kuin muistin. Symppis.
Red Right Hand 1.1.2009 21:59

Just sopivasti vuoden vaihtumisen kieppeillä tuli teemalta

Villi, villi ranta, dokkari mustan meren hillittömästä rantaelämästä. Pehmennetty versio tosin eli ei HC-ta.
kongon oskari 1.1.2009 22:23
Ryzhiy chestnyy vlyublyonnyy



eli Jan Ekholmin Hurra för Ludvig Lurifax ‑kirjan pohjalta tehty "lastenelokuva."



Intternetistä löytyi onneksi taustoja, joten tarinan etenemistäkin pystyi jotenkin seuraamaan, ei tuohon kielitaito oikein riitä. (Valko-)Venäjällä pystyttiin resursseja näihin laittamaan; näyttelijät ovat ykkösluokkaa ja musiikkibreikit on toteutettu taitavilla esiintyjillä. Visuaalisesti kaunis, poliittisia ulottuvuuksia en ulkopuolisena ja puolikielisenä oikein pysty hahmottamaan.

KIrpputorilta ostamallani flipperillä olis vielä yhdeksän muuta neuvostoajan lastenelokuvaa. Pioneerileirille sijoitettu varhaisnuorisokuvaus ainakin vaikutti tutustumisen arvoiselta.
Ilja Rautsi 1.1.2009 22:25

Satanis, dokumentti Anton LaVeyn satanismihörhöilystä. "Kivat" pirunsarvet, Anton. Sitten Coppolan Peggy Sue meni naimisiin, joka onnistui korkeasta lässynlää ‑tasostaan viihdyttämään näin nykyperspektiivistä kaikkia sittemmin tähdiksi nousseita naamoja spottaillessa.

Cloud 1.1.2009 22:30

I Love Maria ja The Devils.

C.W. Leadbeater 1.1.2009 23:40

Aelita. Ei tullut Marsista punaista planeettaa kuin unelmissa.

Antti Tohka 2.1.2009 04:49

Con Air. Kyllä tämä on hieno elokuva. Harvan leffan aikana myöskään liikutuksen kyyneleet valuvat yhtä vuolaina. Uskomatonta, miten ohjaaja Westin ura vajosi tämän debyytin jälkeen pohjamutiin.

willberg 2.1.2009 05:52

Paul Schraderin Hardcore on nyt puoliväliin asti katsottuna mutta ei vieläkään ole herättänyt kummempaa kiinnostusta. Taidan jatkaa X-Filesilla.

Liisa_ 2.1.2009 08:36

Tyhjänpäiväinen ja naivi Vantage Point. Täytyypä terästäytyä ja jatkaa vuotta paremmilla elokuvilla.

Murnau 2.1.2009 09:47

Sormus-trilogia on vielä kesken, joten laitetaan Borzagen Lucky Star. Aiempia teoksia hillitympi, joskin loppu on taas aivan suurenmoinen.

Ommo 2.1.2009 11:15

Vuosi alkoi Svankmajerin DIY-fetisismipätkällä Conspirators of Pleasure (1996).

Disco Studd 2.1.2009 11:15

Katsoin viime yönä digiboksilta

Proteus-aikaa. Nukahdin ja katson loput 20 minuuttia ihan kohta. En nukahtanut elokuvan tylsyyden ja paskuuden takia – koska elokuva ei ollut kumpaakaan – vaan siksi, että kello oli jo 3.00.
k-mikko 2.1.2009 11:41
Rikos ja rakkaus – Ihan OK. Peter Frantzen on tässä huomattavasti paremmin sopivassa osassa kuin viime vuoden lopulla kytätyssä Kuutamolla-leffassa.
L.A. 2.1.2009 11:51
Stone (1974)