The Fall: ei ois kannattanu.
Millä elokuvalla aloitit vuoden 2009?
Ei ois kannattanu. Tosin surkuhupaisaa nähdä Markus Seliniltä kuukauspalkkaa nyhtävä Jasper "näyttelen kaikissa Selinin elokuvissa" Pääkkönen sisustussuunnittelijahomoroolissa, jossa sillä on ehkä kaksi repliikkiä, jotka se vetää täysin samalla monotoonisella äänellä kuin jo ammoin salkkareissa.
Heti perään:
Bad Taste
Rikos ja rakkaus – Ihan OK. Peter Frantzen on tässä huomattavasti paremmin sopivassa osassa kuin viime vuoden lopulla kytätyssä Kuutamolla-leffassa.
Aika karmea oikeastaan. Ei tarvitse enää miettiä miksi tämä päätyi Iltalehden kaikkien aikojen surkein suomileffa äänestykseen.
Rikos ja rakkaus – Ihan OK. Peter Frantzen on tässä huomattavasti paremmin sopivassa osassa kuin viime vuoden lopulla kytätyssä Kuutamolla-leffassa.
Aika karmea oikeastaan. Ei tarvitse enää miettiä miksi tämä päätyi Iltalehden kaikkien aikojen surkein suomileffa äänestykseen.
Iltalehti on ollut mullekin aikamoinen auktoriteetti näissä elokuva-asioissa.
Pari tuntia ennen vuodenvaihdetta Indy 4 mikä kamalaa paskaa, heti perään juuri vuoden vaihduttua John Rambo mikä vei Indy vitutusta pois..
Eilen päivällä puolet blue planet sarjasta ja ehtoolla Taken mikä on kyllä hieno elokuva!!
Ijäs: Katsastus. Just passeli junassa katseltava, nautittavaa menoa ja tuli hyvät odotukset uudelle vuodelle.
Will Ferrellin tähdittämä Elf aivan jumalattoman sekavassa olotilassa. Tontut ja kääpiöt toimivat niin kuin pitikin.
Vuoden ensimmäinen kotimainen on sitten Ylen Elävästä arkistosta viimeinkin katsottu Bussikavaljeeri Hartikainen. Savolaisuutta maailmankartalle. Hartikaisen ja juniorin reissu Kuopioon yllätti. Meidän hääkuva otettiin samassa kohdassa Vänäriä, jossa Hartikainen soittaa hanuria.
Vuosi alkoi varhaisimmalla Vaaleanpunainen pantteri-lyhärillä
The Pink Phink, joka on kyllä hyvin rauhallinen ja miellyttävä aloitus uudelle vuodelle, pienemmät perheenjäsenetkin tykkää ja ovat hetken hiljaa. Jos olisin ollut kärsivällinen ja malttanut odotella vielä päivän, olisin voinut tietty aloittaa alkuperäisellä suunnitelmallani eli Mustien ninjojen kostolla, mutta niin ei sit ollut tarkoitettu.1. Nick Park & Steve Box:
Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit (DVD) ***½Uusinta kolmen vuoden takaa, on kyllä ihan mainio. Lisää seuraa tässä illan mittaan.
Wallace & Gromit in 'A Matter of Loaf and Death' . Ihan mainiotakin menoa muttei klassikko.
Friedkin: Bug . Olipas hämärää skitsoilua mutta lopussa äityi kunnon paranoidiksi meno.
Olikohan se nyt sitten toi Black Magic Rites & the Secret Orgies of the 14th Century. Eli ihan mukavasti lähti käyntiin!
Katsastus tuli katsottua osittain, mutta tulikohan se vielä edellisvuoden puolella? No jokatapauksessa ei lasketa koska en katsonut alusta.
Vuosi vauhtiin häijysti Teruo Ishiin merkeissä: Orgies of Edo (tämä käännösnimi on kyllä taas repästy ties mistä... ei elokuvassa mitään orgioita ole)