Kirja- ja kirjastosensuuri

Antti Näyhä 2.10.2008 23:38

Onnittelut Discolle! Itse löysin juuri Tiedon rajamaillan ja Mysteerien maailman... kuten todettua, nämä kaksi teosta ovat menneet muistikuvissani aika tehokkaasti sekaisin keskenään.





Avasin Mysteerien maailman satunnaisesta kohdasta, ja tässä on seuraavanlainen anekdootti (lainattu kokonaisuudessaan):



Valtaisaa trumpettia muistuttava, lähes 140 metriä pitkä hahmo nähtiin taivaalla Oaxacassa, Meksikossa, heinäkuun 6. päivänä 1874. Erään ilmoituksen mukaan hahmo oli näkyvissä useita minuutteja.


Tekstin ohessa on suttuinen valokuva... ai mistäkö? No trumpetista.
Disco Studd 18.12.2011 15:15
Bastard ( 4.9.2008 12:36)
moska ( 4.9.2008 02:06)
Voipi olla että monissa kirjastoissa nää kirjat on ns. luettu loppuun. Kirja löytyi pitkään 90-lukua meikäläisenkin ala-asteen "oman" kirjaston hyllystä, oli varsin suosittu.


Yksi syy kirjojen vähenemiseen voi olla myös nuorisoevankelista Riku Rinne joka ilmeisesti lainaili Noidan käsikirjoja useammastakin kirjastosta polttaakseen ne.
Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että harvoista Noidan käsikirjoista maksetaan tolkuttomia hintoja. Yli 80€ ja silleen. Aiheesta lisää mm. huippusuositussa Facebook-ryhmässä: https://www.facebook.com/#!/groups/46847868970/



Jos keskustelu lähtee jälleen käyntiin, voisikohan ylläpito poimia NK-aiheiset postaukset ja tehdä niistä oman Populisti-ketjun.
Sahhmi 18.12.2011 22:32

Joku voisi jopa kirjoittaa jutun Noidan käsikirjasta Populistiin?

Disco Studd 30.3.2018 09:34

No nyt on ainakin Yle kirjoittanut mainion jutun Noidan käsikirjasta 35-vuotisjuhlavuoden ja tulevan uusintapainoksen kunniaksi.





https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/29/verentahrima-sininen-paa-vampyyri-ja-muut-tutut-0?utm_source=twitter-share&utm_medium=social