Die Hard 4.0

G.P.O. 27.6.2007 12:02

Elokuvan nähneitä täältä epäilemättä löytyy, mutta kommentteja ei ole näkynyt. Kannattaako käydä katsomassa, vai onko neljäs osa sellaista kuonaa että tulee vain paha mieli?

Fantomas 27.6.2007 14:02

Huomenna mennään katsomaan ja kovat on odotukset. Meinaan katsoa tuon niin aivot narikassa että...

G.P.O. 27.6.2007 14:10

Aivot narikkaan-meininkiä varmaankin, mutta jos DH4 on tuoreimman piraattileffan kaltaista narikkamatskua, niin ei kiitos. En taida jaksaa toista sellaista leffaa tälle vuodelle. Jotenkin on sellainen kutina, että Len Wiseman ei voi saada katsomiskelpoista elokuvaa aikaiseksi.

Fantomas 27.6.2007 14:13

Toivonkin, kun tähän ei liity ihmissusia sun muita menningäisiä, että tyyli olis vähän vetävämpää.

Young Hova 27.6.2007 14:42

Underworld-elokuvien ongelma ei välttämättä ollut niissä myyttisissä olennoissa.

Fantomas 27.6.2007 15:01

Ei, ei välttämättä ollutkaan. Ne olivat vaan muuten helvetin typeriä, ainakin kakkonen.

Ilja Rautsi 27.6.2007 21:50

Kohtuullisen epävituttava PG-13 toimintakeskivertoisuus, mutta ei mitään tekemistä Die Hardin kanssa. Parempi kuin Wisemanilta voisi odottaa, muttei silti sisällä mitään muistettavaa.

Hung Fist 27.6.2007 22:16

No eipä tästä nyt hirveän hyvä mieli tullut. Mutta ei nyt aivan huonokaan. Hosutaan tietokoneiden kanssa, harrastetaan munatonta väkivaltaa ja kuorrutetaan paketti huikealla scaalalla sekä visuaalisella kusi-lookilla. Tästä huolimatta yllättävän katsottava elokuva, paljolti Willisin ansiosta. Toki tämän elokuvan McClane on nössöversio aiemmasta McClanesta, mutta on sekin jotain. Alun toimintakohtaukset puuduttavat muutamaa iskevää hetkeä lukuunottamatta, mutta lopussa mennään jo niin reippasti yli, että hymy leveää kasvoille väkisinkin. Jostain syystä viime kesän M:I:3 kävi leffaa katsoessa mielessä useammin kuin kerran. Eikä se johtunut siitä turhasta HK pimusta, jolle on tosin annettu ihan vetävä rooli tällä kertaa.

Disco Studd 27.6.2007 22:38

Ajallemme tyypillinen läpipaska teinitoimintaleffa, jossa realistinen toiminta ja rankka asenne (Die Hardien tavaramerkki) on vedetty säästöliekille, ja korvattu cgi-sarjakuva-action ‑saastalla. Sori vaan kaikki Elitistin kasarirunkkarit, mutta mennyt aika ei palaa. Koskaan.



Tämä voisi olla ihan mikä tahansa muu Bruce Willisin leffa, mutta ei tästä Die Hardia saa oikein mitenkään.



Elokuvassa vittuillaan nörteille ja erityisesti sarjakuva- ja Tähtien sota ‑nörteille. Ja tämän on tietenkin erittäin hyvä asia.
Artisan 27.6.2007 23:14

Nytissä taidettiin kirjoittaa, että 16 Blocks oli paljon enemmän Die Hard 4 kuin varsinainen Die Hard 4, ja se oli kyllä aika osuvasti kirjoitettu.

Jakel 27.6.2007 23:17
Disco Studd ( 27.6.2007 22:39)
Sori vaan kaikki Elitistin kasarirunkkarit, mutta mennyt aika ei palaa. Koskaan.




Ei miltään PG-13 leffalta mitä kasariutta voi odottaakaan. Crank oli tarpeeksi kasaria.
Young Hova 27.6.2007 23:52
Disco Studd ( 27.6.2007 22:39)
Sori vaan kaikki Elitistin kasarirunkkarit, mutta mennyt aika ei palaa. Koskaan.




Jaa, minä kun ihan luulin että ensi vuosi on 1983. Eiku.
Young Hova 27.6.2007 23:58
Jakel ( 27.6.2007 23:18)
Crank oli tarpeeksi kasaria.




Crank oli kyllä niin itsetietoinen ja post-post-mikälie-meta, että kasarielokuvat siitä on kaukana, muuten kuin väkivallan roisiudesta.
Young Hova 28.6.2007 12:21

Eilisen Ilta-Sanomissa oli DHnelosen Suomen ensi-illasta julkkisjuttua. Paavo Lipponen kehui.

Goldberg 28.6.2007 12:22
Young Hova ( 27.6.2007 23:59)
Jakel ( 27.6.2007 23:18)
Crank oli tarpeeksi kasaria.




Crank oli kyllä niin itsetietoinen ja post-post-mikälie-meta, että kasarielokuvat siitä on kaukana, muuten kuin väkivallan roisiudesta.




Amen to that. Ilmeisesti nelosessa on jokin tietokonehommeli kun noilla nörteille (check http://koti.mbnet.fi/ramir/ ) naljaillaan. Ja kun jatko-osakin on nimetty niin epänörttimäisesti 4.0:ksi wacko.gif