Elokuvan nähneitä täältä epäilemättä löytyy, mutta kommentteja ei ole näkynyt. Kannattaako käydä katsomassa, vai onko neljäs osa sellaista kuonaa että tulee vain paha mieli?
Die Hard 4.0
Huomenna mennään katsomaan ja kovat on odotukset. Meinaan katsoa tuon niin aivot narikassa että...
Aivot narikkaan-meininkiä varmaankin, mutta jos DH4 on tuoreimman piraattileffan kaltaista narikkamatskua, niin ei kiitos. En taida jaksaa toista sellaista leffaa tälle vuodelle. Jotenkin on sellainen kutina, että Len Wiseman ei voi saada katsomiskelpoista elokuvaa aikaiseksi.
Toivonkin, kun tähän ei liity ihmissusia sun muita menningäisiä, että tyyli olis vähän vetävämpää.
Underworld-elokuvien ongelma ei välttämättä ollut niissä myyttisissä olennoissa.
Ei, ei välttämättä ollutkaan. Ne olivat vaan muuten helvetin typeriä, ainakin kakkonen.
Kohtuullisen epävituttava PG-13 toimintakeskivertoisuus, mutta ei mitään tekemistä Die Hardin kanssa. Parempi kuin Wisemanilta voisi odottaa, muttei silti sisällä mitään muistettavaa.
No eipä tästä nyt hirveän hyvä mieli tullut. Mutta ei nyt aivan huonokaan. Hosutaan tietokoneiden kanssa, harrastetaan munatonta väkivaltaa ja kuorrutetaan paketti huikealla scaalalla sekä visuaalisella kusi-lookilla. Tästä huolimatta yllättävän katsottava elokuva, paljolti Willisin ansiosta. Toki tämän elokuvan McClane on nössöversio aiemmasta McClanesta, mutta on sekin jotain. Alun toimintakohtaukset puuduttavat muutamaa iskevää hetkeä lukuunottamatta, mutta lopussa mennään jo niin reippasti yli, että hymy leveää kasvoille väkisinkin. Jostain syystä viime kesän M:I:3 kävi leffaa katsoessa mielessä useammin kuin kerran. Eikä se johtunut siitä turhasta HK pimusta, jolle on tosin annettu ihan vetävä rooli tällä kertaa.
Ajallemme tyypillinen läpipaska teinitoimintaleffa, jossa realistinen toiminta ja rankka asenne (Die Hardien tavaramerkki) on vedetty säästöliekille, ja korvattu cgi-sarjakuva-action ‑saastalla. Sori vaan kaikki Elitistin kasarirunkkarit, mutta mennyt aika ei palaa. Koskaan.
Tämä voisi olla ihan mikä tahansa muu Bruce Willisin leffa, mutta ei tästä Die Hardia saa oikein mitenkään.
Elokuvassa vittuillaan nörteille ja erityisesti sarjakuva- ja Tähtien sota ‑nörteille. Ja tämän on tietenkin erittäin hyvä asia.
Nytissä taidettiin kirjoittaa, että 16 Blocks oli paljon enemmän Die Hard 4 kuin varsinainen Die Hard 4, ja se oli kyllä aika osuvasti kirjoitettu.
Eilisen Ilta-Sanomissa oli DHnelosen Suomen ensi-illasta julkkisjuttua. Paavo Lipponen kehui.
Amen to that. Ilmeisesti nelosessa on jokin tietokonehommeli kun noilla nörteille (check http://koti.mbnet.fi/ramir/ ) naljaillaan. Ja kun jatko-osakin on nimetty niin epänörttimäisesti 4.0:ksi