Sodankylän elokuvajuhlat 14.-18.6.2006

Bias 13.6.2006 08:50

Oletettavasti rantaudun Sodankylään perjantaina tai lauantaina. Sunnuntaina jatkan jo matkaa. Mitkä elokuvat olisivat ne kaikista tärkeimmät nähdä tuolla, eli joita todennäköisesti ei muualla tule nähtyä? Perjantain ja lauantain elokuvista olen nähnyt seuraavat:

Panssarilaiva Potemkin

Citizen Kane

Sierra Madren aarre

Laitakaupungin valot

Rovaniemen markkinoilla.

Mattia tai Saippuaprinssia en ole menossa katsomaan.

Avaruusseikkailu 2001 on varma valinta listallani, mutta ehdotuksia muista otetaan vastaan.

P.S. Jos joku on tarpeeksi hurja kaveriksi lähtemään liftillä tuonne,niin pikaisesti yksäriä. Minä jatkan juhlilta pohjoiseen päin, mutta menomatkalle olisi seura ihan tervetullutta.
Lazer 13.6.2006 10:35

Christensen: Häxan

Demy: Rochefortin tytöt (70mm)

Renoir: Pelin säännöt

Tulio: Levoton veri

Esimerkiksi noi vois käydä kattomassa, tosin melko varmasti kaikki näkee halutessaan jossain joskus toistekin. Ei kyl ehkä tota 70mm:ltä.
Dotcom 13.6.2006 11:59

Joopa joo, oon perjantaina töissä joten meneepä taas vaikeeksi. Jotain ihmisiä on lähdössä ilmeisesti kuitenkin Turusta. En tiedä. Jos lähden niin varmaan koitan jotain lentokonetta säätää. Eikä mulla mitään lippujakaan oo kelattuna, tai ylipäätänsä taas vaihteeksi yhtään mitään. Emmä tiedä. Mä oon varmaan kuitenkin koko viikonopun jossain 6.linjan terassilla.

(VR on ei opiskelijalle aivan naurettavan kallis. Lentokonekin on halvempi.)
(The Lukewarm.) 13.6.2006 12:22
Dotcom ( 13.6.2006 12:00)
Joopa joo, oon perjantaina töissä joten meneepä taas vaikeeksi. Jotain ihmisiä on lähdössä ilmeisesti kuitenkin Turusta. En tiedä. Jos lähden niin varmaan koitan jotain lentokonetta säätää. Eikä mulla mitään lippujakaan oo kelattuna, tai ylipäätänsä taas vaihteeksi yhtään mitään. Emmä tiedä. Mä oon varmaan kuitenkin koko viikonopun jossain 6.linjan terassilla.

No suht halvalla pääset, jos ostat VR:n 3pvän kesäpassin (115e), jolloin saat vielä yhden päivän reissata samaan hintaan.
Dotcom 13.6.2006 12:32

No toi on kyl aika kätsy kieltämättä mutta musta tuntuu et mun kaikki aika menis sitten tohon junassa kykkimiseen, kun voisinm lähtee aikaisintaan perjantaina, jos nyt ylipäätänsä pääsen lähtemään. Tää on niin tätä.

(The Lukewarm.) 13.6.2006 12:33
Bias ( 13.6.2006 08:51)
Avaruusseikkailu 2001 on varma valinta listallani, mutta ehdotuksia muista otetaan vastaan.

Pelin säännöt on helposti yksi parhaista klassikoista, joita olen nähnyt Orionissa. Rochefortin tytöt kannattaa katsastaa 70mm sarjasta, etenkin jos sitä ei nähnyt viime Demy-sarjassa.

Uuden elokuvan helmistä ainakin Old Joy ja Me and You and Everyone We Know kannattaa nähdä. Look Both Ways on kuulemma paska. Cafe Lumiere on hyvä, jos tykkää Yasujiro Ozun elokuvista. My Dad is 100 Years Old on ihan mukava lyhäri.

Pia Andellin Hetket jotka jäivät on ihan kiva haikea dokkari.

Vieraiden elokuvista kannattaa aina metsästää joitain tärppejä...
Liisa_ 13.6.2006 12:37

Bias, Panahin Offside on mun mielestä tosi hyvä, voin omasta puolesta suositella mutta syytä sit mua jos et pidä. Berlusconi-kriittinen Il Caimano kiinnostaa mua, vaikka poliittisen tilanteen muutoksen johdosta onkuulema pikkuisen jo epäajankohtainen. Säestettyä Häxania odotan myös kovasti.

Ai niin ja perjantai-iltana kannattaa lähteä Porttikosken lavalle :-)

Mä oon varmaan kuitenkin koko viikonopun jossain 6.linjan terassilla.

Aah, 6. linjan terassi. <3 <3 <3 Voit myös mennä Nosturiin bilettämään Diploa, vähän harmittaa kun jää väliin mut kaikkea ei voi saada.

Hokkaselle yhäkin kiitokset mielettömästä Diplo-miksauslevystä, jota luukutan täällä nupit kaakossa päivästä toiseen.
Dotcom 13.6.2006 12:55

Äläs nyt, mulla on parhaillaan menellään operaatio, ettei tarvitsisi mennä töihin perjantaina...Kun sais vaan jostain jonkun paikkaamaan.... Ni ja sit se majotuskin, emmä mitään osaa telttailla ku mä oon niin urpaani. Miksei teltat voi olla puhallettavia? Säädättekste niit lippui siel paikanpäällä vai mites toi homma edes toimii?

Pekka Koivunen 13.6.2006 13:39
Liisa_ ( 13.6.2006 12:38)
Säestettyä Häxania odotan myös kovasti.

Tuota RH Ääniraita ohjelmassa lupailtiin ensi vuoden vapuksi(?) Helsinkiin Bio Rexiin säestyksellä, kun vieraana oli joku Sodankylän elokuvajuhlien järjestäjä. Niillä oli kai tänäkin vuonna ollut joku mykkäelokuva säestyksen kanssa Bio Rexissä (olisiko ollut Nosferatu).
(The Lukewarm.) 13.6.2006 14:59
Dotcom ( 13.6.2006 12:56)
Äläs nyt, mulla on parhaillaan menellään operaatio, ettei tarvitsisi mennä töihin perjantaina...Kun sais vaan jostain jonkun paikkaamaan.... Ni ja sit se majotuskin, emmä mitään osaa telttailla ku mä oon niin urpaani. Miksei teltat voi olla puhallettavia? Säädättekste niit lippui siel paikanpäällä vai mites toi homma edes toimii?

Vaikka en oo menossa, niin ainakin edellisinä vuosina paikan päältä yleensä sai lippuja ihan hyvin. Ehkä mykät myy loppuun nopeasti. Tänä vuonna mahdollisesti myös noi 70mm. Tonne voi myös soittaa ja varailla.

edit: koulumajoituksessa pääsee halvalla (10e yö kai) ja ihan ok suihkutkin löytyy. Toi majoitus on isossa salissa muiden ihmisten kanssa painipatjalla (+oma mahdollinen lisäpatja).
Liisa_ 13.6.2006 15:20
SuperHessu ( 13.6.2006 13:40)
Liisa_ ( 13.6.2006 12:38)
Säestettyä Häxania odotan myös kovasti.

Tuota RH Ääniraita ohjelmassa lupailtiin ensi vuoden vapuksi(?) Helsinkiin Bio Rexiin säestyksellä, kun vieraana oli joku Sodankylän elokuvajuhlien järjestäjä. Niillä oli kai tänäkin vuonna ollut joku mykkäelokuva säestyksen kanssa Bio Rexissä (olisiko ollut Nosferatu).

Olis kyllä mainio vappu-leffa varmasti ensivuodelle. Timo Malmihan uhkaili että tästä tehdään perinne. Ja tänä vuonnahan nähtiin Rexissä vappuna Metropolis, jota säesti Laika&Cosmonauts. Uusintaa viime vuoden Sodiksesta, mutta tokaa kertaa nähtynä aivan yhtä loistava setti.
JoonasS 13.6.2006 23:46
(The Lukewarm.) ( 13.6.2006 12:23)
No suht halvalla pääset, jos ostat VR:n 3pvän kesäpassin (115e), jolloin saat vielä yhden päivän reissata samaan hintaan.

Ei se oo opiskelijoille kuin 57,50 €.
(The Lukewarm.) 14.6.2006 09:26
JoonasS ( 13.6.2006 23:47)

Luonnollisesti puoleen hintaan kuten kaikki muutkin opiskelijahinnat VR:llä, MUTTA:

JoonasS 14.6.2006 11:36
(The Lukewarm.) ( 14.6.2006 09:27)
JoonasS ( 13.6.2006 23:47)

Luonnollisesti puoleen hintaan kuten kaikki muutkin opiskelijahinnat VR:llä, MUTTA:

Katos. Olin ymmärtänyt, että Dotcom on opiskelijaplattu, mutta ei kai sit sittenkään.

ed.

itsesensuurin musta kosto. Sori olin herkällä päällä.
Dotcom 15.6.2006 21:05

Jouduin tänäänkin töihin, joten en edes kerinnyt edes säätämään perjantaita vapaaksi, ensi viikon alku myös töiden merkeissä, joten taas kerran Sodankylä jää vain ajatukseksi...